Strona 1 z 2

[A6 C5] Przeróbka na wersję Lift

: 17 lip 2014, 17:55
autor: jaarekg
Witam. Jestem nowym użytkownikiem i to mój pierwszy post więc jeżeli popełnię jakieś błędy to proszę o wyrozumiałość :) . Swoje auto oczywiście przedstawię po weekendzie jak zrobię pare ładniejszych fotek.

Mam następujący problem. Dwa lata temu były robione błotniki. Na błotnikach zaczęły delikatnie wychodzić purchle. Auto pojechało do lakiernika i było wszystko cacy. Ostatnio na jednym błotniku pojawiło się znów małe wybrzuszenie :( Sprawdziłem, że od środka blacha jest skorodowana i niestety ale lakiernik poprawił błotniki tylko z zewnątrz. Od wewnętrznej strony czuć pod palcami rdze :| Żeby tego było mało to zauważyłem, że na drzwiach przy samej listwie dolnej, także zaczyna pojawiać się korozja :[ Nie wiem jak najlepiej wybrnąć z tego problemu. Postaram się dorzucić dziś wieczorem jakieś zdjęcia poglądowe jak wrócę z pracy. Dodatkowo chciałbym podmalować progi i zderzaki w kolor nadwozia. Auto jest w kolorze prawie czarnym. Ja to określam grafit, a zderzaki są takie ciemno szare. Ogólnie to pojawiły mi się w głowie takie opcje:
1) wymiana błotników na nowe zamienniki w kolorze auta z allegro
2) wymiana błotników na nowe zamienniki przygotowane do malowania
3) Naprawa starych, ale pewnie bez cięcia i wstawiania nowej blachy długo nie posłużą
+ podmalowanie progów i dokładek
+ naprawienie pęcherzyków na drzwiach.

Jeżeli miałbym wymieniać błotniki to może od razu się szarpnąć na wersje poliftowe i dodatkowo wsadzić zderzak poliftowy? tylko czy nie trzeba będzie też i maski wymieniać i czy wszystko będzie pasowało? Czy błotniki poliftowe są mocniejsze i nie występował tam problem rdzy? to może bym dorwał coś z używanych? Jaki może być koszt takich prac? <mysli> Postaram się dziś wrzucić jeszcze zdjęcia z ognisk rdzy. Jakie radzicie rozwiązanie?

[ Dodano: 2014-07-17, 17:55 ]
a więc jak obiecałem wrzucam zdjęcia. Pęcherzyki są na obu błotnikach oraz obu drzwiach od strony kierowcy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 18 lip 2014, 18:03
autor: metyoo
Nie wiem, czy błotniki są inne, ale maska na pewno, do tego zderzak i lampy.

: 26 lip 2014, 15:16
autor: pili007
Po liftowe lampy również są inne, a problem nie tkwi w błotnikach lecz w gąbce która jest między błotnikiem a plastikowym nadkolem. Gąbka zbiera wodę i bród który w skutek pracy karoserii w trakcie jazdy rysuje błotnik od wewnętrznej strony co powoduje z czasem rdzewienie. przerabiam właśnie ten temat w a6 brata, u mnie magik mechanik zalecił mi wyrzucenie owych gąbek i napchanie tawotu bądź innego smaru w ten fartuch błotnika w który wchodzi plastikowe nadkole aby nie zbierała się tam woda a nadkole z piachem nie tarło bezpośrednio o błotnik. Do tej pory nie ma śladu rdzy.

: 05 lis 2014, 00:36
autor: raggaman
Do przeróbki na polifta potrzebujesz :
- maski polift ( z zamkiem )
-zderzak polift
- halogeny polift
-lampy polift
- grille polift ( dół i góra)
- belka zderzaka polift ( przedlift jest inny )
- spryskiwacze maski polift ( są inne )
- kratki zderzaka polift

: 07 lis 2014, 13:18
autor: biggie
Witam wszystkich forumowiczow serdecznie , tez jestem nowy ale zeby nie zakladac kolejnego tematu mam pytanie do kolegow doswiadczonych z a6kami --czy mozna zamontowac lampy poliftowe tylnie do a6ki chodzi o avaant ?czy maja podobne mocowania i kostki do podlaczenia ? czy ewentualnie mozna zamonotwac lampy polifotwe od wersji all road czy nie beda pasowaly?

ja posiadam co prawda wersjo po wstepnym lificie chyba? jesli cos takiego isntieje bo mam wersje z roku 2001 maj --mam juz biale podswietlone zegary i chyba nowa maske i lampy i atrape z przodu przynajmniej tak mi sie wydaje natomiast nie mam ramek ringow okolo zegarow oraz ringu na kierwonicy.

mam jescze jedno pytanie poniewaz nie mam wersji z podlokietniekiem i tu pytanie czy jesli kupie oryginalny podlokietnik to zamontuje go bez problemu?

z gory dziekuje za odpowiedz a koledze gratuluje zakupu a6ki

: 07 lis 2014, 13:37
autor: metyoo
Co do lamp, podchodzą bez problemu p&p. Wszystko takie same.
Co do podłokietnika to nie jestem pewien, ale chyba trzeba część tunelu wymienić.

: 07 lis 2014, 14:31
autor: Tadzik
Podłokietnik bez przeróbek nie podejdzie, a konkretnie musisz w tym plastiku przed kratka nawiewów zrobić otwór, żeby weszło mocowanie podłokietnika, bez problemu dasz sobie z tym rade;)

: 07 lis 2014, 19:51
autor: bendzji
Jak maj 2001 to przód masz jeszcze przedliftowy , tylko masz duże halogeny , małe lusterko prawe , szarą blendę rejestracji i szare kierunkowskazy tylne w lampach - tu masz fotki przodu przed i poliftowego: viewtopic.php?p=726134#726134

: 09 lis 2014, 15:34
autor: biggie
Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi czyli z allrouda tez beda pasowaly lampki poliftowe i tylnie tak?:) upewniam sie:)

a do kolegi bendzji

tak masz racje przod mam w tej wersji z duzymi halogenami

ale widze ze masz ten sam silnik chyba mam pytanko bywa tak czasami ze do dwoch tysiecy obrotow jak wciskam gaz to lekko jakby przystawal tzn jakby sie zajakiwal delikatna prawie nie do wyczucia przerywka potem juz idzie jak burza i to tylko do dwoch tysiecy obrotow, powyzej dwoch nawet sie nie zajaknie ,bledow mi nie wywyala zadnych czy to moze byc kwestia konczacej sie przeplywki? czy moze przepustnica? do czyszczenia? lub moze jakis inny pomysl?<mysli> <mysli>

: 09 lis 2014, 16:55
autor: bendzji
zmień w profilu AGA na AML - jak nie zrobisz logów i nie zobaczysz co się dzieje w okolicy tych obrotów to inaczej wróżenie z fusów

: 14 lis 2014, 11:52
autor: biggie
juz zmieniam a mozesz mi kolego powiedziec czym sie rozni aga od aml? i skad pewnosc ze mam wlasnie silnik aml ? to zalezy od rocznika czy od czego?

w dowodzie mam wbite 121kw

: 14 lis 2014, 14:02
autor: bendzji
w 2001 roku nie było silnika AGA - zobacz na wlepce we wnęce koła zapasowego jaki masz kod silnika

Różnice są kosmetyczne - np. Aml ma 4 sondy i SAI , AGA - 2 sondy i nie ma SAI



Poprawiłem napisane bzdury :)

: 14 lis 2014, 15:30
autor: metyoo
A który ma EGR?

: 14 lis 2014, 18:46
autor: bendzji
<glupek> chodziło mi o SAI - czyli o system powietrza wtórnego <glupek>


Oczywiście Metyoo żadna z V6 benzynowych w C5 nie ma EGR

: 11 sie 2016, 18:48
autor: szybadaudiA6
Pytanie dodatkowe do tematu czy błotnik przed lift a lift tylko różni się kierunkiem otworem czy montując przed lift będzie problem z kierunkiem by zamontować pilne