[RS6] Wymiana A6 BiTDI na RS6 - Czy warto?
: 29 gru 2023, 16:36
Witam
Mam trochę nietypowe pytanie: Czy uważacie że warto rozważyć wymianę A6 C7.5 BiTDI za RS6 C7.5 ?
Pytanie wydawało by się retoryczne, w końcu RS6 to RS6 ale chodzi mi pare myśli po głowie od dłuższego czasu dlaczego nie warto.
Wiec:
1. KOSZTY, KOSZTY, Koszty - sam zakup RS6 w bardzo dobrym stanie to koszt minimalnie 2 razy taki co BiTDI. Dodatkowo aby utrzymywać RS6 w bardzo dobrym stanie należy systematycznie robić przeglądy głównie silnika i skrzyni (jasne w każdym aucie trzeba, ale czytałem w wielu miejscach że wieksze przeglady powinno sie w RS6 robić już przy 100-120 tys km.) a ich cena jest tak ok 2 razy wyższa niż u BiTDI.
Dodatkowo warto mieć RS6 z ceramicznymi tarczami, a jak wiemy realnie nie ma zamienników a koszt nowych to ok 100 tys PLN. Można szukać używane ale koszt i tak ok 50 tys.
Do tego dochodza standardowe koszty jak paliwo, którego to auto potrzebuje znacznie więcej niż BiTDI czy ubezpieczenie.
2. Niezbyt duża różnica w parametrach technicznych: Jasne jeśli mowa o sportowej jeździe, różnica 2s przy przyśpieszaniu 0-100 jest ogromna, ale w większości przypadków (a napewno w moim) ja się autem nie ścigam wiec przy normalnej dynamicznej jeżdzie 2s nie maja specjalnie znaczenia. Trochę wieksza różnica jest przy porownaniu przyśpieszenia od 0-200 czy 80-200 ale i tak nie az tak czesto się z tego korzysta.
Podobnie z predkością max - 265 vs 305 naprawde nie robi różnicy bo tak szybko i tak nie ma gdzie jechac (poza paroma odcinkami w Niemczech) a jazda powyzej 250 i tak jest juz dosc niebezpieczna.
3. Frajda z jazdy: tu napewno leży po stronie RS6 ale musze przyznać że tak jak w przypadku mojej BiTDI z pneumatyką, sportowymi trybami pracy silnika i skrzyni oraz ze sportowym dyferencjalem tej przyjemności jest az nadto. Dodatkowo sporo RS6 ma zamiast pneumatyki DRC które jest dość sztywne co znacznie wplywa na komfort jazdya ktore to prawie nie jest wykożystywane poza torem sportowym także jest znacznie gorszy komfort podróży.
4. Wyposażenie: Jest dość ciężko znaleźć dobrze wyposażone RS6, a jak już coś jest to w większości wypadków bardzo drogie. W przeciwieństwie do RS6 jest nieco większa szansa znależć dobrze wyposażone BiTDI.
Także reasumując:
Za RS6:
- frajda z jazdy
- fajny dzwiek z wydechu
- "RS6" na klapie (to mnie najmniej interesuje )
Przeciwko RS6
- KOSZTY, KOSZTY, KOSZTY
Chętnie bym usłyszał jakieś merytoryczne argumenty czy to za czy przeciw.
Jak narazie zadając podobne pytanie na różnych grupach słyszałem głównie odpowiedź "prestiż" co dla mnie raczej brzmiało jak "szpan" a to najmniej mnie interesuje.
Z góry dzięki za komentarze.
Mam trochę nietypowe pytanie: Czy uważacie że warto rozważyć wymianę A6 C7.5 BiTDI za RS6 C7.5 ?
Pytanie wydawało by się retoryczne, w końcu RS6 to RS6 ale chodzi mi pare myśli po głowie od dłuższego czasu dlaczego nie warto.
Wiec:
1. KOSZTY, KOSZTY, Koszty - sam zakup RS6 w bardzo dobrym stanie to koszt minimalnie 2 razy taki co BiTDI. Dodatkowo aby utrzymywać RS6 w bardzo dobrym stanie należy systematycznie robić przeglądy głównie silnika i skrzyni (jasne w każdym aucie trzeba, ale czytałem w wielu miejscach że wieksze przeglady powinno sie w RS6 robić już przy 100-120 tys km.) a ich cena jest tak ok 2 razy wyższa niż u BiTDI.
Dodatkowo warto mieć RS6 z ceramicznymi tarczami, a jak wiemy realnie nie ma zamienników a koszt nowych to ok 100 tys PLN. Można szukać używane ale koszt i tak ok 50 tys.
Do tego dochodza standardowe koszty jak paliwo, którego to auto potrzebuje znacznie więcej niż BiTDI czy ubezpieczenie.
2. Niezbyt duża różnica w parametrach technicznych: Jasne jeśli mowa o sportowej jeździe, różnica 2s przy przyśpieszaniu 0-100 jest ogromna, ale w większości przypadków (a napewno w moim) ja się autem nie ścigam wiec przy normalnej dynamicznej jeżdzie 2s nie maja specjalnie znaczenia. Trochę wieksza różnica jest przy porownaniu przyśpieszenia od 0-200 czy 80-200 ale i tak nie az tak czesto się z tego korzysta.
Podobnie z predkością max - 265 vs 305 naprawde nie robi różnicy bo tak szybko i tak nie ma gdzie jechac (poza paroma odcinkami w Niemczech) a jazda powyzej 250 i tak jest juz dosc niebezpieczna.
3. Frajda z jazdy: tu napewno leży po stronie RS6 ale musze przyznać że tak jak w przypadku mojej BiTDI z pneumatyką, sportowymi trybami pracy silnika i skrzyni oraz ze sportowym dyferencjalem tej przyjemności jest az nadto. Dodatkowo sporo RS6 ma zamiast pneumatyki DRC które jest dość sztywne co znacznie wplywa na komfort jazdya ktore to prawie nie jest wykożystywane poza torem sportowym także jest znacznie gorszy komfort podróży.
4. Wyposażenie: Jest dość ciężko znaleźć dobrze wyposażone RS6, a jak już coś jest to w większości wypadków bardzo drogie. W przeciwieństwie do RS6 jest nieco większa szansa znależć dobrze wyposażone BiTDI.
Także reasumując:
Za RS6:
- frajda z jazdy
- fajny dzwiek z wydechu
- "RS6" na klapie (to mnie najmniej interesuje )
Przeciwko RS6
- KOSZTY, KOSZTY, KOSZTY
Chętnie bym usłyszał jakieś merytoryczne argumenty czy to za czy przeciw.
Jak narazie zadając podobne pytanie na różnych grupach słyszałem głównie odpowiedź "prestiż" co dla mnie raczej brzmiało jak "szpan" a to najmniej mnie interesuje.
Z góry dzięki za komentarze.