Spójrz może na starszy temat:
ogolne-uklad-napedowy/jak-i-czym-umyc-s ... 12652.html
a6-c5/mycie-silnika-t36228.html
oraz:
Wskazówka:
"1) Forum > Forum Techniczne > Auto Detailing > Pielęgnacja silnika > Temat: Jaki preparat do mycia silnika?
2a) Dokładne miejscowe umycie ciężkich zabrudzeń na metalu przed lub zamiast mycia ogólnego. Benzyna, ropa, nitro, nafta, ale mogą niszczyć/wysuszać plastiki i gumy (nie próbowałem, może to urban legend). Na wykręcone elementy oczywiście idealne.
2b) Metoda kompleksowa płynami do tego przeznaczonymi. Z uwagi na ALU najlepiej aby odczyn był zasadowy, ale większość płynów np. z aktywną pianą taki ma, czy PH bliskie 14. Miałem Simsona z 89 roku i myłem silnik tym co w domu do mycia znalazłem i nigdy się nic nie utleniało. Do dziś wygląda bez zmian.
3) Jaki płyn? Jest tego masa, ale najczęściej powtarza się jeden: Tenzi Truck Clean. Pewnie z uwagi na idealne proporcje pomiędzy ceną i efektem. Instrukcja na opakowaniu.
4) Myć zimny! Jak masz do myjni te 5 minut to i tak dla bezpieczeństwa lepiej odstać.
5) ZAKRYĆ: alternator! Akumulator też można, ale raczej nic mu nie będzie. ECU znowu ma swoją szczelną puszkę. Wtyczki są wodoszczelne. Oczywiście gdzieś mogą być przecieki bo coś nie trzyma jak powinno, ale skoro jedziesz w deszczu, woda ci się pod maskę dostaje i nic się nie dzieje?!
6) Spłukiwać można i pod ciśnieniem bo i lepiej pozostałości zejdą, ale można zbyt dużo nabroić. Lepiej umyć drugi raz jak za pierwszym wszystko nie zejdzie niż później szukać co padło. Wiadro, konewka, bieżąca z węża."
Ps: Ja bym to zostawił i poleciał do firmy z myciem, czyszczeniem czy do warsztatu, sam raczej nie zrobisz bo jest zima. Osłonę trzeba położyć za autem. Z filtrem nie musisz ale... przy okazji zmień na nowy.