Strona 1 z 1

Czujnik temperatury spalin a wypalanie DPF silnik CGQB

: 01 lut 2024, 11:49
autor: Robor
Mam problem który mnie irytuje mianowicie co kilka tys. km wchodzi błąd czujnika spalin nr 4 za dpf. Błąd nie wyświetla się na wskaźnikach tylko zapisuje się w sterowniku i blokuje wypalanie filtra DPF.
Efekt jest taki że auto wchodzi w tryb serwisowy przez zapchany filtr. Wystarczy wtedy skasować błąd czujnika i wypalić filtr.
Miał już z Was taką zabawę ? taka logika działania wydaje się być słaba, macie pomysł co z tym zrobić ?

Re: Czujnik temperatury spalin a wypalanie DPF silnik CGQB

: 01 lut 2024, 15:12
autor: tomnik
Nie podałeś numeru błędu i jego opisu. Podaj to info.
Sprawdź różnicę wskazań, pomiędzy dwoma czujnikami nr 4 (bank 1 i bank 2). Podaj info.

Jeśli problem w Twoim aucie, to duża różnica wskazań pomiędzy nimi - Temat ten, co jakiś czas pojawia się na forach. W jednym z nich brałem udział, starając się pomóc, pytającemu. Odbyliśmy rozmowę telefoniczną (5 minut tego rodzaju konwersacji niesie więcej treści, aniżeli tydzień klikania). Temat ten jest dość zagadkowy i dla mnie nie rozwiązany. Dużo wskazuje na pewien bug w mapie sterownika silnika. Żałuję, że mój rozmówca nie poinformował mnie o dalszym rozwoju sytuacji. Proponuję zadać pytanie na PW do autora(dbednarekk1999) wątku dyskusji, w której brałem udział a6-c7-diesel/czujnik-temperatury-spalin ... 06930.html . Być może uzyskasz odpowiedź, jak dalej potoczyło się wyjaśnianie tego problemu.

Re: Czujnik temperatury spalin a wypalanie DPF silnik CGQB

: 01 lut 2024, 16:09
autor: Robor
tomnik pisze:
01 lut 2024, 15:12
Nie podałeś numeru błędu i jego opisu. Podaj to info.
Sprawdź różnicę wskazań na pomiędzy dwoma czujnikami nr 4 (bank 1 i bank 2). Podaj info.

Jeśli problem w Twoim aucie, to duża różnica wskazań pomiędzy nimi - Temat ten, co jakiś czas pojawia się na forach. W jednym z nich brałem udział, starając się pomóc, pytającemu. Odbyliśmy rozmowę telefoniczną (5 minut tego rodzaju konwersacji niesie więcej treści, aniżeli tydzień klikania). Temat ten jest dość zagadkowy i dla mnie nie rozwiązany. Dużo wskazuje na pewien bug w mapie sterownika silnika. Żałuję, że mój rozmówca nie poinformował mnie o dalszym rozwoju sytuacji. Proponuję zadać pytanie na PW do autora(dbednarekk1999) wątku dyskusji, w której brałem udział a6-c7-diesel/czujnik-temperatury-spalin ... 06930.html . Być może uzyskasz odpowiedź, jak dalej potoczyło się wyjaśnianie tego problemu.

Przy normalnej pracy różnica wskazań pomiędzy dwoma czujnikami nr 4 (bank 1 i bank 2) jest kilka kilkanaście stopni czasami dwadzieścia kilka. Błąd zapisuje się przy uruchamianiu silnika jak jest zimny i tu czasami występuje sytuacja że na starcie jeden pokazuje 4st a drugi 50st. Ok pewnie to wina czujnika ale zastanawiająca jest sytuacja dlaczego błąd zapisuje się w sterowniku i po czasie blokuje dpf a na desce nic nie sygnalizuje tylko dopiero jak się zapcha. Dodam że jak odczytuje czujnik po fakcie wszystko wskazuje że jest ok. Mi to wygląda na jakiś błąd w programie sterownika. Bo albo powinien od razu wywalić błąd czujnika na wskaźniki albo jak jest ok nie blokować wypalania dpf.

Re: Czujnik temperatury spalin a wypalanie DPF silnik CGQB

: 01 lut 2024, 20:58
autor: _wladi_
Tutaj można się pochylić nad tematem EKG gdzie Krzysiek omawia problem i w większości jest tak że producenci zawyżają pewnie progi żeby np jak coś się zesra to nie pokazywało błędu i żeby człowiek od razu nie leciał do serwisu a niestety jak błąd się zaświeci to już po ptakach 🙈 nie mówię że w Twoim przypadku ale temat bardzo ciekawy.

Re: Czujnik temperatury spalin a wypalanie DPF silnik CGQB

: 02 lut 2024, 00:08
autor: Robor
Niestety na to wygląda, aby serwis mógł zarabiać po okresie gwarancji.
Tak jak w moim przypadku auto ma już swój nalot i elementy mogą świrować. Finalnie nie jest to tylko wymiana czujnika ale też serwisowe wypalanie a za którymś razem wymiana dpf bo prać ich raczej też nie chcą.
Nie uwierzę też, że u mnie to odosobniony przypadek (ja przerabiałem to już dwa razy) a po odczycie VCDS widać jak błędy wchodziły. U mnie wyglądało to tak, że po zapisanym błędzie od czujnika przejechałem jeszcze 700km w trasie i dopiero się zatkał, jednocześnie odczytałem, że ostatnie wypalanie miało miejsce około 950 km wstecz. Czyli teoretycznie jak by błąd wskoczył na wskaźniki miałbym szansę na wcześniejszą reakcję.