[CNHA 2.0 190KM] Problem z regeneracja DPF A6 C7
: 25 lip 2023, 20:20
Cześć Panowie/Panie
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze
nie będąc świadomym, że może mieć to wpływ na proces regeneracji. Tzn. nadal nie wiem, jedni mówią tak, inni nie…
Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!
Mam problem z regeneracją DPF.
Pacjentka to, Audi A6 C7 2015 Ultra S Tronic przebieg zaledwie 123 tys./km.
W ciągu 2 lat częstotliwość wyskakującego komunikatu „Awaria Filtra cząstek stałych patrz podręcznik” stopniowo rosła. Obecnie taki komunikat w towarzystwie pomarańczowego trójkąta z wykrzyknikiem wyskakuje po 250 km od udanej regeneracji. Dystans potrzebny do regeneracji rósł proporcjonalnie do częstotliwości. Na początku wystarczało około 15 km teraz nawet 100 km. W międzyczasie potrafi wyskoczyć mi błąd Kod P2458 Przez jakiś czas jeździłem ze spaloną świecą żarową na 1 cylindrze

Mechanik rozkłada ręce… do tej pory miałem płukanie Dpf, wymianę czujnika różnicy ciśnień… następna w kolejce ma być chłodnica EGR…
Przyznam szczerze, że przestaje mnie to bawić, bo problem nie znika!
Zauważyłem, że gdy komputer włączy procedurę regeneracji, obroty podskakują na około 1000 obr/min
Obserwując parametry zauważyłem ze DPF nie osiąga właściwej temperatury 600-650 stopni C. Bez względu na to, jak długo jadę jak prędkością. Temperatura potrafi wejść na 550 stopni i po kilku sekundach spada. Do około 300-350 stopni.
Mógłby ktoś, coś poradzić, gdzie jest problem?
Pozdrawiam!