Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
SuperParts!
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-01-05, 10:07
Zmiana sterowania ręcznym
Autor Wiadomość
Jarek-LT 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: Jarek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 147
Skąd: kolberg
Wysłany: 2018-01-04, 07:35   Zmiana sterowania ręcznym

Panowie czy ktoś pokrótce- znający się cokolwiek w materii może zobrazować słownie zasadę i skutki wciśnięcia przycisku elektrycznego hebla.

Zmieniłem heble na dużo lepsze jednak ręczny jest elektryczny z RS4 b7
Co się dzieje po naciśnięciu?
Jak wygląda sprawa przejścia przeglądu z takim elekt. w porównaniu do zwykłego na linkę?
Czy ten elek. ma siłę ręcznego na linkę? , jakie pokrótce są plusy i minusy tego rozwiązania.

Czego mam się spodziewać???

Chcącym mi pomóc - z góry dziękuję.
_________________
A6 C5 - 2.8 AQD KOMPRESOR/ 325+
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Juicer 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Matthew
Wiek: 21
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-01-04, 11:59   

Przykład przeglądu na VW Passacie

Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus“, gdy rolki zaczynają kręcić się z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku. Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.

Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego – co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne jego zwolnienie.

Podobne moduły kontrolne posiadają inne pojazdy wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, jednakże mogą różnić się w szczegółach. Z uwagi na te niewielkie czasami a jednak istotne różnice należy zapoznać się ze wskazaniami producenta danego pojazdu przed rozpoczęciem prac serwisowych pojazdu.

Natomiast jeśli chodzi o siłę ręcznego to z pewnością jest on efektywniejszy. Tym bardziej że zazwyczaj systemy te działają na obie osie. Boki na parkingu zimą niestety niemożliwe <lol>
 
 
maniocek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Imię: Mariusz
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 244
Skąd: Mrągowo/Olsztyn
Wysłany: 2018-01-04, 15:50   

Elektryczny ręczny w C5?
Podacie jakąś fotkę przycisku i gdzie on umiejscowiony bywa?
_________________
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 337 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5829
Skąd: Września
Wysłany: 2018-01-04, 16:55   

Nie ma kolega wrzucił hamulce i zaciski z auta z takim ręcznym
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Jarek-LT 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: Jarek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 147
Skąd: kolberg
Wysłany: 2018-01-04, 17:18   

Dzięki za pierwszą odp.

Generalnie chodzi mi o to czy po naciśnięciu przycisku załączają sie wyłącznie silniczki ele. które działają na zacisk/tarcze czy np.. zadziała także silniczek abs-u i napompuje ciśnienie w układzie hydraulicznym hamulców?
Czy systemy mogą być połączone lub występuje zaciśnięcie przez same silniczki.
Na diagnostyce z-czytują siłę hamulca ręcznego na lince na tablicy
a jak sie to ma do tego elektrycznego???
Czy jakoś wiedząc, ze jest elek. ręczny siły zacisku są mniejsze i auto przechodzi przegląd?
Czy jak to fizycznie jest?
----------------------------
Przycisku JESZCZE nie mam ale będzie tunel środkowy od C7 <milczek>
-----------------
Szkoda, ze mod przeniósł temat do C5 - tu mogą mniej wiedzieć... <stres>
_________________
A6 C5 - 2.8 AQD KOMPRESOR/ 325+
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 258 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4276
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-01-04, 19:05   

Po naciśnięciu przycisku od hamulca ręcznego podawane jest napięcie 12V na każdy z silniczków przy kole. Te dociskają klocki do tarczy i na tym koniec. Przy zwolnieniu ręcznego zostają odwrócone bieguny, czyli zamiast 12V jest -12V i silniczek pracuje w drugą stronę. Do tego nie jest używany układ hydrauliczny. Zaciągnąć ręczny można zawsze, ale zwolnić tylko przy przynajmniej włączonym zapłonie i wciśniętym pedale hamulca (w automacie).
Podczas badania technicznego sterownik ręcznego rozpoznaje, że auto jest na rolkach (przednia oś ma zerową prędkość, a tylna kilka km/h) na podstawie czujników ABS. W tym momencie przycisk ręcznego działa w inny sposób. Każde kolejne zaciągnięcie ręcznego zwiększa siłę docisku klocków do tarcz. Dzięki temu można zbadać jego siłę hamowania. Przy sprawdzaniu zwykłych hamulców też wciskany jest pedał stopniowo aż do zatrzymania. Na przeglądzie przeważnie zaciągają ręczny i sprawdzają czy auto nie jedzie :p . Więcej szczegółów: < link >. W nowszych autach procedura jest analogiczna.

Nikt nie przenosił tego tematu. Został utworzony w dziale dla C5. Mogę go przenieś, ale gdzie <mysli> .
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Jarek-LT 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: Jarek
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 147
Skąd: kolberg
Wysłany: 2018-01-05, 07:24   

mat dzięki za odp. , głównie chodziło mi o potwierdzenie.
Byłem święcie przekonany, że założyłem temat w dziale dla C6 <mysli>

Jeszcze muszę obcykać start/engine i będzie malina. <milczek>

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-01-05, 10:08 ]
Przeniosłem do ogólnego, ponieważ temat dotyczy kilku modeli :) .
_________________
A6 C5 - 2.8 AQD KOMPRESOR/ 325+
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-01-05, 09:43   

Musisz jeszcze dołożyć sterownik hamulca. Bez niego cały układ nie ruszy. Tak jak napisał Mat, przy zaciąganiu, odpuszczaniu podawane jest napięcie 12V na silniczki, ale o tym kiedy je zabrać to decyduje sterownik (poprzez pomiar prądu pobieranego przez silniczki).
To tak w skrócie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: