Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Zgrzyt przy odpalaniu
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8223
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-07-09, 19:01   

Nie bez powodu w marcu 2015 zakazali ich stosowania i zastąpili nowymi.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-07-09, 19:53   

Cos na rzeczy musi byc tylko pytanie ile w tym prawdy,ze nie ma to wplywu na zadne uszkodzenia. Te napinacze to chyba od dawna takie lipne robia bo tak jak pisalem w a6 c5 mialem to samo i przejezdzilem ok 60tys km bez oznak jakiegos pogarszania sie. Przy okazji na pewno sie zrobi chyba,ze halas bedzie coraz dluzej sie utrzymywal przy odpalaniu.

[ Dodano: 2018-07-30, 17:43 ]
Zaobserwowalem,ze zgrzyt jest zaleznie od tego jak zaparkuje. Gdy przod jest troche w dol to zgrzyt wystepuje. Natomiast gdy przod jest troche do gory to zgrzytu nie ma.
 
 
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 412
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2018-11-24, 12:07   

Dodam cos od siebie co prawda nie posiadam c7 lecz c5 ale napinacz i lancuch miedzy walkami tez jest. Na takie zgrzyty u mnie w 2.7 biturbo pomogla wymiana lancuchow (za 70zl sztuka) miedzy walkami rozciegnely sie i tyle(240 tys. Km). Napinacze w stanie idealnym w raz ze slizgami zostaly stare sa tak proste w budowie ze tam nie ma co sie zepsuc.Od wymiany zadnych zgrzytow. Co do oleju to trzymam sie zalecen Aso 0w30. Na marginsie dodam ze na 5w50 mialem problemy z rozruchem (auto garazowane). Przy rozruchu musialem dodawac gazu bo nie chcial wejsc na obroty. Wymiana oleju na taki jak zalecany zero problemow. Dziwie sie jak ludki jezdza na 5w50 caly rok, no chyba ze silnik juz taki zluzowany ze jest okej.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-11-24, 23:25   

U mnie problem ustapil jak sie chlodniej zrobilo. Dawno juz nie slyszalem tego dzwieku rano. Problem byl w upaly i po dluzszej jezdzie jak olej robil sie mocno rzadki. Moze to wina oleju,ze taki sie robil w wysokich temperaturach. Jezdze na valvoline synpower 5w30. Za tydzien zmieniam olej i zmienie na liqui moly top tec 4200 5w30. Moze lepiej bedzie sobie radzil.
 
 
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 412
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2018-11-25, 16:26   

Szukaj jakiegos full syntetyka. Dwa oleje ktore wymieniles sa z kiepskiej bazy minerlanej (HC).
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-11-25, 20:24   

Oba sa syntetyczne. Liqui moly top tec 4200 5w30 jest kiepski?oba przeciez to oleje z gornej polki. A jaki olej 5w30 polecasz?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 52 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2083
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-11-25, 20:28   

ja do swojej leje LM 5w30 HIGH TEC
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-11-25, 20:51   

Ten nie spelnia normy vw 504 ktora jest do mojego auta. Nie no top tec 4200 mysle,ze jest wystarczajacym i dobrym olejem dla tego silnika. Wszystkie normy vw spelnia. Oczywiscie oryginalny od oficjalnego dystrybutora.
 
 
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 412
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2018-11-27, 16:26   

palec85 napisał/a:
Oba sa syntetyczne. Liqui moly top tec 4200 5w30 jest kiepski?oba przeciez to oleje z gornej polki. A jaki olej 5w30 polecasz?


Kolego to nie sa oleje syntetyczne. Maja minerlana baze sa oparte na technologi syntetycznej tzw. Hydrokrakowane. Oleje tego typu jest zazwyczaj sporo tansze. Oleji syntetycznych o lepkosci 5w30 jest bardzo malo. Jezeli chcesz syntetyk od liqui moly to chyba tylko seria synthoil posiada swietna baze. Oleje millersa seria xf i ee to syntetyki. A wszystkie top teki od LQ to mineralne oleje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8223
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2018-11-27, 16:36   

A co to za różnica, gdy olej wymieniany jest co 10-15 tysięcy km?
 
 
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 412
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2018-11-27, 16:42   

mat1324 napisał/a:
A co to za różnica, gdy olej wymieniany jest co 10-15 tysięcy km?


Kolego chodzi o swiadomosc sa ludzie ktorzy mysla ze wlewaja syntetyk a w rzeczywistosci leja sobie minerlany olej. Jakie sa miedzy nimi roznice ? bardzo duze ale zeby to pojac odsylam do lektury.

link do rozprawki o olejach
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-11-27, 19:04   

Juz wczoraj zamowilem top teca 4200. Poprzedni wlasciciel na nim jezdzil i ja troche tez po zakupie auta i nie przypominam sobie zeby po trasie i mocnym rozgrzaniu auta cos rano zgrzytnelo w porownaniu do Valvoline. No nic,mysle,ze silnik na top tecu jakos nie skroci swojego zywotu;) przeczytalem artykul i troche sie dowiedzialem a ze lubie sluchac rad i eksperymentowac w imie "lepszosci" to przy nastepnej wymianie kupie Millersa dla porownania🙂

[ Dodano: 2018-11-27, 19:14 ]
Wlasnie patrzylem na stronie liqui moly i faktycznie, przy wyborze parametrow oleju jest baza i tam do wyboru jest oleje syntetyczne i w technologii syntetycznej. Top tec jest w kategorii technologii syntetycznej. Tylko,ze w syntetycznych nie ma zadnego 5w30 spelniajacego norme vw 504/507.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 412
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2018-11-27, 20:05   

Cieszw sie ze Cie przekonalem. No niestety jakosc oliwki do naszych bryczek spada z roku na rok i akuart 5w30 kiepsko wypada, bo ciezko znalesc cos dobrego ale sa tylko trzeba czytac karty charakterystyki z danym olejem. Pozdrawiam
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 540
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2018-11-27, 20:16   

Tylko do Millersa ciezko znalezc szersza karte charakterystyki. W LM juz wiem gdzie jest napisane w karcie ze to mineralny. Zadzwonie z rana tam gdzie zamawialem i moze uda sie jeszcze zmienic zamowienie na Millersa EE.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: