Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wypalanie dpf a gaszenie silnika
Autor Wiadomość
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-18, 15:39   Wypalanie dpf a gaszenie silnika

Dzisiaj chyba wlaczylo mi sie wypalanie dpf tzn mialem ciut podwyzszone obroty i po zgaszeniu silnika wlaczyl sie wentylator tak jakby dokanczal wypalnie.

Pytanie czy powinno sie gasic silnik podczas wypalania czy nie? Jakie skutki jesli nie powinno?
To moj pierwszy diesel ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10940
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-18, 16:22   

Sterownik silnika nie kończył wypalania, ponieważ silnik był zgaszony, a chłodził go, bo aby rozpoczęło się wypalanie wydech musi osiągnąć pewną temperaturę.

Następnym razem poczekaj chwilę aż obroty spadną. W przeciwnym razie każda niezakończona procedura wypalania będzie powodować spływanie nadmiaru wtryskiwanego paliwa (dla zwiększenia temperatury) do miski olejowej, co będzie skutkować jego rozrzedzeniem.
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-18, 19:38   

Ok, dzięki za cenną informację :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1152
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-19, 09:33   

Podczas wypalania DPF rozgrzewa się dużo bardziej niż w trakcie normalnej eksploatacji. Podobnie może być z katalizatorem i turbosprężarką. Zapewne dlatego komputer włączył wentylator - żeby to wszystko skuteczniej schłodzić.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 280
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-07-19, 17:41   

Podczas przerwania procedury wypalania paliwo może rozrzedzić olej silnikowy trzeba zwrócić uwagę czy nie przybywa oleju w silniku
_________________
SPRZEDAM A6C7 https://www.a6klub.pl/aud...c04e39cbcf8377f
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 940
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-07-19, 22:23   

Oleju przybywa nie przez przerwanie procedury tylko przez zużyte pierścienie tłoka.
Sterownik dotryskuje paliwo w fazie wydechowej i powinno iść w wydech.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 174
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-07-20, 09:37   

Jest tak jak mowil carlos777. Paliwo jest dotryskiwane w fazie wydechowej,olej nie jest rozrzedzany przez paliwo.
Przez ostatnie 4 lata przejechalem a6 c6 i c7 przeszlo 150 tys km z dpf i moge napisac tyle,ze nic sie nie stanie,jak zgasisz auto a procedura wypalania nie bedzie dokonczona. Poprostu przy kolejnej jezdzie bedzie kontynuowana. Wielokrotnie gasilem auto dwukrotnie w krotkich odstepach czasu i filtr dalej sie wypalal za kazdym razem. Prawda jest tez taka,ze z nowym oprogramowaniem po aferze CO2 filtr wypala sie co 300 km,wczesniej interwal wynosil 500-600km. Oczywiscie,jesli nigdy nie skonczysz procedury - bedziesz ZAWSZE jezdzil tylko po 2km i gasil auto,to TEORETYCZNIE bedziesz mial problem. Z doswiadczenia powiem tylko ze jesli 2 na 3 wypalenia sa nieprzerwane to nie ma zadnego problemu. Ja jezdze codziennie do pracy 40km w jedna strone autostrada wiec wiekszosci 'wypalen' nie zauwazam. Jak zjezdzam z autostrady albo krece sie po miescie wtedy czasem zauwazam ze filt sie wypala - auto ma podniesione obroty na postoju/swiatlach i 'dudni' przy wolnej jezdzie ( czuc,ze samochod inaczej pracuje). W kazdym razie jak ktos jezdzi codziennie odcinki dluzsze niz 10 km to moze sobie gasic auto jak filtr sie wypala i nigdy nie bedzie mial problemu.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10940
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-20, 11:04   

150 tysięcy km w 4 lata <luzik> . Swoją A6 zrobiłem prawie 200 tysięcy km w trzy lata :p .
 
 
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 174
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-07-20, 13:44   

mat1324 napisał/a:
150 tysięcy km w 4 lata <luzik> . Swoją A6 zrobiłem prawie 200 tysięcy km w trzy lata :p .


gratuluje :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-20, 20:13   

super bo już się stresowałem :) Faktycznie przy następnej jeździe kontynuował wypalanie

Przy jakim przebiegu DPF nadaje sie do wymiany? Słyszałem przeważnie przy ponad 200-250 tys km. Jak to wygląda w praktyce jakie macie doświadczenia
 
 
pawcio81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAHA
Imię: Paweł
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 73
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2018-07-20, 20:44   

Gdzieś wyczytałem, że filtr się już kończy jak ma 0,35 bodajże litra popiołu. U siebie sprawdzałem ostatnio VCDS w pomiarach rozszerzonych, że jest 0,08 przy przebiegu 118 000 km dla silnika CAHA 2.0 i to by się zgadzało, bo ponoć średnio przybywa 0,01 popiołu na 15 000 km. Tak więc w teorii filtr powinien wystarczyć na bardzo duży przebieg, choć podejrzewam, że tempo przybywania popiołu nie jest liniowe i im większy przebieg tym szybciej będzie przybywać.
W pracy mamy VW T5 z 2008 roku z przebiegiem 240 000 km, który nigdy nie widział trasy, przebiegi max 20 - 30 km na raz i jeszcze DPF daje radę.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10940
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-20, 21:11   

U siebie mam 426 tysięcy km i DPF ma się bardzo dobrze :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-20, 21:21   

Czyli nie mam się czym martwić na razie, bo dopiero mam nastukane 131tys :) Co prawda robię krótkie trasy około 16km w jedna stronę do pracy czasami wypad gdzieś w dłuższą trasę, ale patrząc na wasze odpowiedzi to i to mu nie straszne.

mat1324 napisał/a:
U siebie mam 426 tysięcy km i DPF ma się bardzo dobrze :) .

Wow nieźle :D Tak z ciekawości jak się wóz sprawuje z takim przebiegiem? Jak dwumas itp?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 609 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10940
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-07-20, 21:25   

Mam tiptronica, więc nie mam dwumasu :p . Wtryski fabryczne, DPF fabryczny, skrzynia bez remontu (jedynie wymiana oleju co 60 tysięcy km), zawieszenie jeszcze fabryczne, ale amorki mam już do wymiany, elektryka i elektronika bez zarzutu, wnętrzne i lakier niezniszczone. Powiem szczerze, że moja A6 wygląda lepiej niż niejedna igła z allegro, która ma przebieg dwukrotnie niższy :) . Na aucie nie oszczędzam, więc nie ma z nim problemów.

[ Dodano: 2018-07-20, 22:31 ]
Jeśli trzeba wymienić np. tarcze z przodu, to wymieniam wszystko, czyli tarcze przód z klockami oraz tarcze tył z klockami + płyn hamulcowy.
Miałem do wymiany pompę wody przy przebiegu 420 tysięcy km, bo podciekała i trochę ubywało płynu, to wymieniłem wszystko: pasek zębaty pompy wysokiego ciśnienia wraz z napinaczem i rolką, pasek wielorowkowy wraz z wszystkimi rolkami i napinaczem oraz pompę wody. Wszystkie rolki były z 2011 roku, czyli z roku produkcji. Z racji tego, że do takiej wymiany trzeba zdemontować kolektor dolotowy, więc został wyczyszczony oraz dane nowe uszczelki.
Rok temu padła mi sprężarka, więc wleciała fabrycznie nowa DENSO, nowy skraplacz, osuszacz, dławik, a cały układ został wyczyszczony.
Jesienią przepaliła mi się żarówka przedniego prawego kierunkowskazu, więc na drugi dzień były założone dwie nowe z chromowaną powłoką (identyczne jak fabryczne).

Jeszcze jakieś pytania <lol> ?

[ Dodano: 2018-07-20, 22:37 ]
W aucie nie ma żadnych błędów. Jedynie czasami wyskoczy o niskim napięciu, ale to z racji wieku (7 lat) i przebiegu. Jeśli będzie taka potrzeba (np. jesienią), to będzie kupiony nowy akumulator i tyle.
 
 
erweider 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Manual
Imię: Jacek
Wiek: 29
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-20, 21:43   

Nieźle :)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: