Audi A6 / A7 Klub Polska - Forum




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony Audi A6 Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl Opony samochodowe OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Opony Audi A6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
Opony
samochodowe
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wypalanie dpf a gaszenie silnika
Autor Wiadomość
MałgośkaS 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Małgorzata
Wiek: 35
Dołączyła: 22 Lis 2018
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-11-30, 10:43   

mały up-date...

zauważyłam dodatkowo, że silnik sie nie nagrzewa prawidłowo... prawie 30 km przejechane (obwodnica, przy predkosciach około 100-110 km/h) a osiagnal lewo co 75st.. i coś nie naturalne mam spalanie, bo żeby palił średnio 10l/100?!?! to w mojej starszej A4 maksymalnie 7,1l/100 miałam przy czasami "ciężkiej" nodze...

czy to może mieć związek z termostatem? albo inaczej - czy przez uszkodzony termostat, może się włączać te chłodzenie non stop? hm...

cos czuje ze mam niezłe kombo w aucie:/
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 622 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10959
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-30, 15:07   

U siebie masz dwa termostaty, więc trzeba byłoby oba sprawdzić.
 
 
Yaro1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Jarosław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 34
Skąd: Konin
Wysłany: 2018-11-30, 16:17   

Z tym niedogrzewaniem silnika przy niskich temperaturach, to raczej nic nie zrobisz, mam trzeci samochód z tym silnikiem ( 2xA4 i Q5 ) i w każdym to samo. Natomiast w A6 silnik Ultra 190 PS nagrzewa się do 90 stopni po ok. 7-10km, ale tam jest inna pompa wody.
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 622 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10959
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-30, 19:50   

Często przyczyną jest termostat przy EGR :) .
 
 
Yaro1 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CNHA
Imię: Jarosław
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 34
Skąd: Konin
Wysłany: 2018-11-30, 20:28   

U nas temat był poruszany tu https://www.a6klub.pl/a6-...ego-vt64412.htm

Na a4 klub też jest dużo tematów, może w 10% wymiana termostatu pomaga, gdy faktycznie jest uszkodzony termostat, ale ogólnie to chyba taka nie doskonała konstrukcja "PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE"
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 21
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-02-05, 11:13   

Panowie (Panie) mam pytanie, czy u was w 2.0 tdi 177KM podczas wypalania filtra Dpf czuć jakikolwiek zapach.

U mnie jak wypala dpf słychać inna prace silnika, podwyższone obroty ale tez gryzący zapach jakby spalin jak się zatrzymam albo przy niskiej prędkości, jak jade szybko nie czuć zapachu.

O ile objawy poza zapachem sa ok, to z dziećmi w aucie podczas wypalania i stojąc np na skrzyżowaniu trzeba wyłączyć dmuchawę w aucie to mniej czuć.

Czy ten zapach to norma, czy też tak macie, czy szukać nieszczelności w układzie?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

leszekmw 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Leszek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 449
Skąd: lublin
Wysłany: 2019-02-05, 11:40   

ja tak nie mam .
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 797
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2019-02-05, 11:56   

Masz nieszczelność w układzie wydechowym. Normalnie nic nie czuć. Teraz zauważyłem, że to avant więc może uszczelki od klapy tylnej
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 21
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-02-05, 12:31   

Raczej to nie klapa, bo nie czuć zapachu jak wyłączę nawiewy. Jeżdżę rok i myślałem ze tak powinno być, ze jak wypala to czuc, ale zapach mało przyjemny i gryzący i tylko podczas wypalania Dpf?

Może się ktoś jeszcze wypowie czy podczas wypalania dpf u nich coś czuć czy nie?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 310
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2019-02-06, 14:13   

Masz gdzieś nieszczelność, u mnie nic nie czuć i gdyby nie podwyższone obroty to nie wiedział bym że wypala.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 547
Skąd: Germany
Wysłany: 2019-02-06, 16:03   

U mnie w 3.0 czuć spaloną gumą, zapach wydobywa się z tylnego lewego nadkola. Jest to niby normalne.
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 21
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-02-07, 09:36   

chyba znalazłem przyczynę problemu, przy najbliższej wizycie u mechanika na zmianę oleju postaram się to usunąć. Mianowicie na połączeniu turbiny i chyba już filtra DPF jest taka metalowa uszczelka w kształcie trójkąta (3 śruby) i widać tam sadze na połączeniu i nawet osłona termiczna przy tym złączu na nadkolu jakby uszkodzona od temperatury. Mam nadziej, ze to będzie to. Dzieki za pomoc
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Paulek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Imię: Paulek
Wiek: -10
Dołączył: 19 Cze 2018
Posty: 2
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-05-01, 22:04   

Semir22 i co kolego, to było to bo mam podobne objawy
_________________
663paulek
 
 
Semir22 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 21
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-05-05, 16:34   

Paulek, u mnie problemem smrodu przy wypalaniu dpf była nieszczelność miedzy turbiną a dpfem, są tam 3 szpilki jedna miała zerwany gwint. Dostęp fatalny ale mechanik ogarnął.
 
 
danolek 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CGLC
Imię: Dan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 177
Skąd: Belgia
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2019-05-14, 22:27   

U mnie tez smierdzi podczas wypalania,ale tylko podczas postoju. Gryzacy smrod. Jak to mozliwe,ze podczas postoju bez wypalania to nie wystepuje? Chyba jak jest nieszczelnosc to jest caly czas,nie?
 
 
Administrator 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Andrzej
Pomógł: 231 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 9376
Skąd: A6Klub.PL

Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: