Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w Torsenie skrzynia s-tronic
Autor Wiadomość
11marek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 33
Skąd: legnica
Wysłany: 2019-01-06, 20:32   Wymiana oleju w Torsenie skrzynia s-tronic

Czy jest procedura wymiany oleju w Torsenie skrzynia s-tronic
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 543 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10003
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-06, 21:05   

Coś by się znalazło :) . W s-tronicu torsen pływa w tym samym oleju co mechanizm różnicowy i część mechaniczna skrzynia. Sprzęgła zalane są specjalnym ATFem.

[ Dodano: 2019-01-06, 21:17 ]
Tutaj masz trochę, ale nie patrz na numery części, bo mogą nie pasować do Twojego auta oraz na ceny, bo mogą nie być już aktualne.

https://www.a6klub.pl/aud...4368.htm#827421
 
 
11marek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 33
Skąd: legnica
Wysłany: 2019-01-06, 21:42   

Procedurę wymiany oleju ATF mam
Czy jest procedura wymiany oleju przekładniowego ?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 543 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10003
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-01-06, 21:45   

Chyba nie czytałeś całego posta, a zwłaszcza instrukcji, do których wrzuciłem link :) . Jest w nich instrukcja wymiany oleju przekładniowego, czyli tego co Cię interesuje.
 
 
11marek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CLAA
Imię: Marek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 33
Skąd: legnica
Wysłany: 2019-01-07, 05:49   

ok
 
 
Paypal 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-05-15, 16:00   

Mat, czy mógłbym Cię prosić o podanie mi numeru oleju po VIN ? Podesłałbym na PW. Czy przy wymienia w torsenie wymienia się jakieś filtry czy te wystepują tylko w sprzęgłowym ? - tak mi się wydaje.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 543 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10003
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-15, 20:10   

W s-tronicu są dwa obiegi oleju: sprzęgłowy oraz przekładniowy. Olej sprzęgłowy wymienia się się co 60 tysięcy km wraz z dwoma filtrami, a ten drugi teoretycznie jest na stałe (pomijam naprawy). Olej przekładniowy obejmuje pozostałą część skrzyni, przedni mechanizm różnicowy oraz torsen. W tym obiegu nie ma żadnego filtra oleju. Zalecałbym wymianę tego oleju co drugą wymianę sprzęgłowego, ale to tylko taka moja propozycja. Do samej wymiany potrzeba trochę ponad 4 litry, ale nigdy nie zleci wszystko, więc polecam kupić 4 litry, a jak trochę zbraknie, to dolać setkę czy dwie starego. W układzie jest i tak stary olej, a po co kupować 5 litrów i zostać prawie z litrem :) . Do samej wymiany potrzebny jest tylko olej G055532A2 i nic więcej. Korki dokręca się momentem 45 Nm i nie ma potrzeby ich wymiany. Oczywiście niczego innego niż oryginał nie lej :) .
Trochę więcej opisałem już kiedyś na forum. Znajdziesz tam również paczkę z instrukcami wymiany tego oleju oraz sprzęgłowego. Wszystkie podane tam numery dotyczą również Twojej skrzyni. Na szybko sprawdziłem i ceny też są aktualne.

https://www.a6klub.pl/aud...4368.htm#827421
 
 
Paypal 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-05-15, 21:54   

Bardzo dziękuje.
Wszystkie Twoje posty przeczytałem dokładnie.
Auto oddałem na serwis aby mi to zrobili ale po konsultacji z ASO stwierdzili że tego nie zrobią bo producent nie zaleca...
Nie będą już szukał i sie prosił - sam to wymienię bo serwisy tez robię sam. Nie byłem tylko pewien odnośnie tych filtrów.
Jeszcze jedno pytanie - czy gdy zaleję pod korek mam coś zrobić dodatkowo zanim normalnie samochód będę użytkował ? Pytam bo gdzieś czytałem że trzeba zakręcić, zapalić silnik, ma pochodzić, znów trzeba odkręcić sprawdzić poziom i ewentualnie dolać ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 543 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10003
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-05-15, 22:06   

Tak się robi, gdy wymienia się olej ATF, czyli w Twojej skrzyni sprzęgłowy. Przy przekładniowym wjeżdżasz delikatnie rozgrzanym autem na kanał i odkręcasz najpierw korek wlewowy, aby potem nie było niespodzianki, że po spuszczeniu nie można nalać oleju, a następnie odkręcasz korek spustowy. Czekasz aż wszystko zleci i zakręcasz korek spustowy. Potem powoli wlewasz olej przez otwór wlewowy, aż zacznie on wypływać ze skrzyni. Teoretycznie powinno wejść go mniej więcej tyle co zleciało :) . Jak chcesz, to możesz się potem przejechać i po ostygnięciu sprawdzić poziom oleju, ale będzie prawidłowy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Paypal 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-05-15, 22:07   

Raz jeszcze dziękuje za fachową pomoc :>
Gdy zrobię powróce z info czy pomogło.
 
 
Klucha11 


Model: A4 B8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mirek
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: RJS
Wysłany: 2019-05-16, 15:01   

A to co się dzieje że wymieniasz olej? W tej części tylko się zlewa i zalewa olej i gotowe. A jeśli co coś wyje to zobacz czy masz luz na wyjściu na przednie prawe koło.
 
 
Paypal 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-05-16, 22:53   

Mam tzw tarkę czyli na skręconych kołach czujesz jakbyś jechał po tarce, czymś szorstkim
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pelonek1 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Przemek
Dołączył: 23 Gru 2018
Posty: 229
Skąd: Warmia
Wysłany: 2019-05-17, 05:56   

Paypal napisał/a:
Mam tzw tarkę czyli na skręconych kołach czujesz jakbyś jechał po tarce, czymś szorstkim


Jeśli to dopiero początek tzw. tarki to wymiana oleju w torsenie powinna pomóc, oczywiście po zakupie oleju z ASO.
 
 
Paypal 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: S-tronik
Imię: Jarek
Dołączył: 05 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: śląsk
Wysłany: 2019-05-17, 11:32   

Nie wiem czy początek auto takie kupiłem - spróbuję
 
 
Klucha11 


Model: A4 B8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mirek
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 36
Skąd: RJS
Wysłany: 2019-05-17, 14:39   

pelonek1 napisał/a:
Paypal napisał/a:
Mam tzw tarkę czyli na skręconych kołach czujesz jakbyś jechał po tarce, czymś szorstkim


Jeśli to dopiero początek tzw. tarki to wymiana oleju w torsenie powinna pomóc, oczywiście po zakupie oleju z ASO.


Co wy macie z tymi olejami z aso?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: