Strona 1 z 1

2.0 170KM TDI - wciąga olej co 300km !

: 24 lut 2020, 17:52
autor: redbull84
Cześć wszystkim.
Ręcę już opadają więc liczę na Waszą pomoc.
Od ok. pół roku moja A6 C6 z 2010r. wciąga olej jak szalona. Mam przejechane ~265 tys.
Ostatnie naprawy/zmiany jakie zrobiłem to:
- regeneracja DPF (był już zapchany, wyczyścili go mocną chemią)
- dolany ceramizer do silnika

Nie widać żadnych wycieków czy nieszczelności a mimo to autko chla jak szalone :/
W ostatni weekend robiłem trasę 800km i zawsze po przejechaniu ~400km znowu zapalała się kontrolka o niskim poziomie oleju.. Dolałem ~1l po 400km i po następnych 400km znowu , po czym .... znowu się zapaliła po następnych 400..
Ręcę opadają. Myślę, czy nie zmienić warsztatu i mechanika ale może najpierw podpowiecie co może się dziać? Na co zwrócić uwagę? Albo czy to już 'taka natura' tych silników że lubią wypić przy tym przebiegu ? I ewentualnie czy opłaca się to naprawiać czy tylko sprzedaż ?

Trochę mi szkoda autka bo fajne , z fajnym wyposażeniem i nic się z nim nie dzieje poza tym cholernym wciąganiem oleju :/

Dzięki za pomoc! Konrad

: 25 lut 2020, 19:48
autor: gozdzik77
Sprawdz sobie jaki jest luz na wirniku turbosprężarki. Może wciągać olej właśnie przez zużyte turbo. Moc może być a turbina będzie się kończyć.

: 28 lut 2020, 15:14
autor: jankes1878
I kompresję. Może pali ten olej.

: 02 mar 2020, 19:37
autor: Yacht_Club
na start najtaniej postawić na próbę olejowa i niech sprawdzą przód i tył turbiny , niestety jeśli to nie turbo co było by optymistycznym wariantem, możesz mieć do wymiany pierścienie olejowe, wyjdzie na sprawdzeniu, nie jeździj autem w tym stanie, po kilku tysiącach zakleisz dpf, egr i wszystko po drodze

miałem taki przypadek 2.0 177 km , 135 tyś km chodził jak zegarek

: 03 mar 2020, 08:37
autor: redbull84
miałem taki przypadek 2.0 177 km , 135 tyś km chodził jak zegarek
Yacht_Club - znalazłeś w końcu przyczynę u siebie?
po kilku tysiącach zakleisz dpf
Yacht_Club - dpf już miałem zawalonego...mocna chemia dała mu radę ale lekko nie było.
Turbina też była regenerowana z 3 miesiące temu.
Ale nadal to samo..

Dzięki wszystkim za odpowiedzi !
Pozdr, Konrad

: 03 mar 2020, 09:02
autor: yarowsc
czyli albo pierścienie, albo gumki zaworowe - innej możliwości raczej nie ma. decyzja do Ciebie należy - drugi silnik, lub naprawa

: 03 mar 2020, 09:28
autor: krzychu973
redbull84 pisze:Myślę, czy nie zmienić warsztatu i mechanika
Tak zmień tego co tak naprawia
redbull84 pisze:- dolany ceramizer do silnika
Kolega Yacht_Club już Ci napisał co trzeba zrobić, tylko nie odpuszczaj sprawdzenia turbiny ,mimo
że robiona.

: 03 mar 2020, 09:40
autor: Yacht_Club
bywały też przypadki pęknięcia korpusu obudowy turbiny , po rozgrzaniu puszczała olej do dolotu ale to hiper optymistyczna wersja , u mnie pierścienie niestety do wymiany, osobiście szukałbym firmy która ma silik i przy okazji go wstawia żeby nie było spychologi typu silnik był super ale mechanik panu źle zamontował itp...

przy takich poborach oleju sprawa jest już bardzo poważna