Strona 1 z 6
[ BMK 3.0 224 KM] Słabo ciągnie do 2tyś
: 20 lut 2020, 12:03
autor: Damian1320
Witam. Od ponad roku jestem posiadaczem a6 c6 3.0 tdi (BMK) quattro.
Od zakupu miałem wrażenie że słabo przyśpiesza, jakiś czas temu zagłębiłem się w temat i po zrobieniu logów wynika że dół jest nie doładowany. Podczas przyśpieszania gdy kick down zrzucić bieg i padł gazu trzymam w tej pozycji leniwie przyśpiesza ale podczas puszczania czuć że lepiej idzie. Podczas przyśpieszania lubi puścić czarną chmurę A na postoju czuć mocny zapach spalin.
W czym może być problem, Co powinienem sprawdzić, jakieś sugestie
Z góry dziękuję za pomoc
http://vaglogi.pl/log-011_s014Wp.html
: 20 lut 2020, 13:54
autor: konradkry77
Log z bloku 08
Ogólnie bez regulacji turbo na stole, weryfikacji wydajności wtrysków i przepływu spalin się nie obejdzie
: 20 lut 2020, 14:44
autor: Damian1320
konradkry77 pisze:Log z bloku 08
Ogólnie bez regulacji turbo na stole, weryfikacji wydajności wtrysków i przepływu spalin się nie obejdzie
Chodzi o ustawienie nastawnika?
Sprawdzałem i są znaki fabryczne na śrubach
Mam zdjęcia grupy 13 14 i od 72 do 77 wiem że to nie miarodajne ale mogę podesłać
: 20 lut 2020, 14:52
autor: konradkry77
podeślij coś będzie widać
musisz mieć na uwadze ze elementy sie zużywają.
możesz zdjąć cięgno z nastawnika i zobaczyć jak pracuje geometria
: 20 lut 2020, 15:10
autor: Damian1320
: 20 lut 2020, 17:24
autor: konradkry77
Korekty długoterminowe wskazują że pierwsze dwa do kibla.
Zaś korekty biegu jałowego super.
Tak jak pisałem wcześniej turbo wtryski przepływ możesz zalogować jeszcze blok 10 czy przepływa nie tnie w kulki
: 20 lut 2020, 17:35
autor: Damian1320
Jak będę miał czas to zrobię logi grupy 08 i 10 jakieś jeszcze ?
Jak się czyta te wartości wtrysków co one oznaczają ?
: 20 lut 2020, 20:28
autor: gozdzik77
Odłącz dla testu wtyczkę od przepływomierza powietrza i zobacz czy będzie poprawa.
: 21 lut 2020, 07:18
autor: Damian1320
: 21 lut 2020, 20:17
autor: konradkry77
Z tego loga niewiele widać
: 21 lut 2020, 21:14
autor: Damian1320
konradkry77 pisze:Z tego loga niewiele widać
No właśnie pomocnik nie zgrał się ze mną jutro albo w niedzielę postaram się zrobić lepsze
: 22 lut 2020, 07:38
autor: konradkry77
Nie ukrywam że tak jak pisałem turbo wtryski
Sprawdź czy katalizator ci nie blokuje przepływu i czy nie masz nieszczelności w dolocie oraz czy geometria się nie przycina
: 22 lut 2020, 08:48
autor: Damian1320
konradkry77 pisze:Nie ukrywam że tak jak pisałem turbo wtryski
Sprawdź czy katalizator ci nie blokuje przepływu i czy nie masz nieszczelności w dolocie oraz czy geometria się nie przycina
Geometria na ciepłym jak i na zimnym chodzi bez oporu, dolot sprawdzałem pod ciśnieniem kompresorem i też jest wszystko ok. A co do turbo to od strony zimnej wirnik ma minimalny luz góra dół i po zgaszeniu słychać cichy pisk turbo.
Wtryskom pomoże jakiś płyn do czyszczenia układu czy tylko wymiana ?
: 22 lut 2020, 10:35
autor: konradkry77
Tam gdzie masz minusy powyżej 15 to wymiana
Plusy coś do czyszczenia ale jak wrzucisz na maszynę to okaże się co ze sobą prezentują.
: 22 lut 2020, 11:12
autor: Damian1320
konradkry77 pisze:Tam gdzie masz minusy powyżej 15 to wymiana
Plusy coś do czyszczenia ale jak wrzucisz na maszynę to okaże się co ze sobą prezentują.
Chodzi o grupy od 72 do 77 ?