[ ASB 3.0 232 KM] Duże spalanie na postoju, ubytek mocy.
: 01 lut 2020, 20:15
autor: Lukjan
Witam, z logów widać, że jest słabe doładowanie do 2000-2400 obrotów, czy możliwe, że jest to przepływomierz ? Brak błędów ze strony sterowników. Filtr cząstek stałych jest usunięty, program, na pewno poprawnie zrobiony na 260 km / 560 Nm. Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale egr na postoju jest zamknięty, a powinien być otwarty. Do tego dochodzi duże spalanie na postoju, potrafi sobie rosnąc od 0 do 40l. Liczę, że coś razem zdziałamy, dopiero zaczynam, ale też już mam jakąś wiedzę i mam zamiar też się udzielać, odwdzięczać. Pozdrawiam.
Pierwsze 3 logi (003,011,008) (31.01.2020)
Następne 2 (003,011,010) (01.02.2020)
Taki standard turbo puzno wstaje.
Sprawdź czy się nie przycina zrób adaptacje zobacz czy wydech nic nie blokuje pokaż logi z wtrysków.
A i loguj jedną grupę na raz
: 07 lut 2020, 18:39
autor: Lukjan
Więc, wykluczyłem takie rzeczy jak :
-nie szczelność dolotu
-adaptacja turbiny (vcds)
-wtryski mają dobre wartość w grupie 13, grupy 18 i 23 nie pokazuje wartości, nie wiem dlaczego
-podmieniłem przepływomierz, wartości troszkę się polepszyły ale nie dużo, choć pochodził on z auta 2005r. więc możliwe, że on też nie domaga.
-logowałem po jednej grupie na raz, nie zaobserwowałem większych różnic.
Może pomoże, coś takiego, tylko czy nie trzeba wtedy ustawiać zmiennej geometrii ?
: 08 lut 2020, 18:57
autor: konradkry77
Grupy 18 i 23 tylko w przypadku pd
Logowanie grupy pojedynczo daje większy gradient informacji
: 10 lut 2020, 11:45
autor: Lukjan
Czy jest możliwość, żeby określić czy to przepływomierz czy któryś z czujników doładowania ?
Już mi ręce opadają ...
I jeszcze pytanko, czy ten czujnik doładowania, jest tylko jeden przed przepustnicą ?
Wyczytałem, gdzieś również, że gdy mamy problemy z czujnikiem, mogą być błędne odczyty komputera, a mi raz w posiadaniu mojej audi, wyskoczył taki oto błąd, czyżby to było bingo ?
1. coś się dzieje z czujnikiem doładowania bo spadki ciśnienia odnotowuje, może kabelkologia może coś innego,
2. z logów wynika ze już ktoś grzebał w sofcie ponieważ podniesiona jest wartość ciśnienia doładowania, podejrzewam ze jak byś zalogował 08 to wartość TL też była by zmieniona
3. z błędu który podesłałeś wynika ze już ktoś coś wgrał nie mając pojęcia co robił, musisz sprawdzić na sterowniku jakie masz SW i wgrać ori soft, i ta tej kanwie robić modyfikacje softu.
Ogólnie jazda na tym sofcie może dziwnie wpłynąć na ten samochód,
[ Dodano: 2020-02-10, 12:31 ]
a i jeszcze jedna rzecz, przy 1800 obrotów oczekiwana wartość ciśnienia 247.6 nie wiem czy to błąd wyświetlania czy błąd na mapie.
: 14 lut 2020, 18:41
autor: Lukjan
Witam ponownie, więc : (aktualizacja)
-nowy przepływomierz i czujnik doładowania ciśnienia w dolocie, wartości w grupie 003 się znacznie poprawiły, lecz turbo dalej nie wstaje
-sprawdziłem wężyki od między zaworkiem n75 i n18, wszystkie szczelne, choć w jednym było trochę oleju, chyba od węża vacum przy n75
-w sofcie grzebane, bo auto ma moda na 260km, prof warsztat, widziałem, też, że niektórzy też mają tak wysokie zadane ciśnienie doładowania
-zrobiłem filmik jak pracuję gruszka egr, chyba bardzo ładnie zasysa, widać, też, że klapy od kolektora też, gorzej chyba jest ze sztanga od trubo, załączam filmik i nowe logi
to pierwsze to nie EGR tylko zawór chłodnicy spalin
w tym silniku nie ma gruszki tylko nastawnik i nie ma zaworu N75
Na wolnych obrotach nie osiągsz pełnego ruchu sztangi, aby to uzyskać w teście elementów pozycja 2
A co do samego softu, oczekiwanie 620 Nm przy 1700 obrotach trochę za duzo.
daj loga z 01, 035 na 4 i 5 biegu.
: 17 lut 2020, 21:25
autor: Lukjan
Witam, chyba znalazłem przyczynę, czy tak powinna się zachowywać przepustnica zapłon on/off. Dodam, że u kolegi przepustnica robi jeden raz coś takiego i koniec, u mnie kilka razy ...
1.Myślałem, że to siłownik gruszki EGR. (nie napisałem, że to EGR).
2.Fakt gruszki nie ma, a to nie jest n75 ? Jeśli nie n75 to podobna rzecz odpowiadająca za podciśnienie
3.Ok, logi zrobię.
: 18 lut 2020, 09:57
autor: shadix
U mnie tak przepustnica robi gdy zgaszę silnik, przy włączonym zapłonie robi tak tylko chyba raz. Nie wiem czy tak ma być gdy zgaszę auto, zaczęło się tak robić gdy ją czyściłem i nie robiłem adaptacji.
: 18 lut 2020, 10:41
autor: Lukjan
Rozumiem, właśnie nie mogę u siebie przeprowadzić adaptacji, a też była wymieniana.
Wiem, że w silnikach BMK się nie robi, nie wiem jak z ASB.
: 18 lut 2020, 21:52
autor: konradkry77
Przepustnica nie podlega adaptacji.
W ASB rusza się tak jak u cb mam podobnie.
Zawór który pokazujesz to albo n18 albo sterowanie chłodnica EGR.
Jak robiłeś adaptacje turbiny jakie miałeś wartości ciśnienia w skrajnych wysterowaniach
: 21 lut 2020, 19:03
autor: Lukjan
Na załączonym przeze mnie filmie, najpierw auto jest bez zapłonu, więc ta przepustnica nie powinna być prawie lub całkowicie zamknięta ? Bo jest otwarta ...
Wartości ciśnienia ? Nie rozumiem o co kaman ?
Np tu widać, że jest prawie cały czas zamknięta ...