Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Jak rozpoznać silnik?

: 10 sty 2020, 18:39
autor: piczu30
Witam.
Niedawno mechanik wymieniał u mnie silnik z powodu przeskoczenie rozrządu w poprzednim. Dawcą był phaeton z Niemiec którego ściągnął znajomy z tamtejszego parkingu policyjnego. Podobno stał ok 3 lat nieruszany. Na obudowie pompy CR naklejka z kodem Bmk natomiast wtryski posiada o nr 0445115039 a na listwach naklejki białe 2.7l. A na ssącym korektorem było bpp. Mechanik przełożył wiązke i połączenia z intercollerami z poprzedniego. Poprzedni silnik był po programie ale w obecnym trudno mi odróżnić jakieś duże odchyły w dynamice. Jak mogę rozróżnić który silnik siedzi w audiczce 2.7 czy 3.0? Pozdrawiam

: 10 sty 2020, 19:14
autor: januszm
BPP to 2.7tdi.

z lewej strony paska zebatego napedzajacego pompe wysokiego cisnienia powinien byc nybity typ silnika.

: 10 sty 2020, 19:39
autor: piczu30
Dzięki za pomoc.
Muszę rozebrać przód czy można to jakoś dojrzeć latarką po ściągnięciu osłony?
Czy to jedyna różnica między tymi silnikami (nie licząc pojemności oczywiście <lol>)? Na hamownii jeszcze nie byłem ale dynamika porównywalna jak wcześniej. A ponadto w phaetonie nawet nie było 2.7 tdi ale trudno żeby ktoś wrzucał wtryski z listwami z 2.7 do 3.0.

: 11 sty 2020, 11:10
autor: januszm
kurde problem w tym ze te silniki sa oprocz pojemnosci i turbo takie same.
polift mial inne wtryski.

: 11 sty 2020, 11:14
autor: yarowsc
jak był wsadzony BPP w miejsce BMK i kod silnika poprawili na BMK, to nic nie ustalisz. z zewnątrz te motory są identyczne. czasami pchają 2.7 BPP w miejsce BMK, ASB,a osprzęt montowany jest z 3.0TDI (wtryski, turbo)

: 11 sty 2020, 13:43
autor: piczu30
Będzie można oszacować jak sprawdzę nr na turbinie? Na starym silniku zlokalizowałem ten kod i nr na bloku. Jest na łączeniu lewej głowicy z blokiem na płaskiej powierzchni wykropkowane ledwo widoczne po oczyszczeniu i było Bmk 077512 czyli kod i nr bloku się zgadzał stary z naklejką w bagażniku. Natomiast w obecnym musiałbym zdjąć zderzak żeby się do niego dostać a pogoda niezbyt sprzyja :(

: 11 sty 2020, 18:41
autor: januszm
poszukaj numer z turbiny.

3.0tdi BMK/ASB mialy 059145715F
2.7tdi BPP do 23.01.2006 059145715E
2.7tdi BPP od 23.01.2006 059145721F

: 11 sty 2020, 18:49
autor: yarowsc
turbina nie ma tu nic do określenia kodu motoru. zamontować można kazdą z tych trzech.
podałeś aktualne numery turbosprężarek, które są dostępne w ASO, a które zamieniają szereg innych nr.org., które zmieniały się w międzyczasie produkcji

i tak na przykładzie 059145702F - to aktualny nr.org. turbiny z 3.0TDI, który zamienił poprzednie nr.org.

- 059 145 702 H
- 059 145 702 L
- 059 145 702 M
- 059 145 702 R
- 059 145 702 S

: 11 sty 2020, 20:02
autor: piczu30
Teraz trochę zgłupiałem bo w obydwu silnikach siedzą KKK 059145702S.

: 11 sty 2020, 22:59
autor: yarowsc
piczu30 pisze:Teraz trochę zgłupiałem bo w obydwu silnikach siedzą KKK 059145702S.
czyli turbiny są od 3.0TDI

: 23 sty 2020, 18:57
autor: piczu30
Ok. Pozostaje już tylko dostać się do kodu wybitego na bloku. Najlepiej żeby to było bmk. Będę musiał jeszcze podjechać na dostrojenie map bo na obecnych średnia z 1200km wyszła 11,5l. Nawet jeśli to bpp to i tak jestem zadowolony bo rozrząd idealny( żadnych, najmniejszych przydźwięków łańcucha po odpaleniu) a olej zaczął czernieć dopiero po nalocie 1000km (typowo czarny jeszcze nie jest). Takiego czystego dieselka jeszcze nie miałem :]

[ Dodano: 2020-01-23, 18:57 ]
Po sprawdzeniu wyszło że mam BPP na bloku. Pozostało tylko poprawić mapę pod niego i tyle :) dzięki wszystkim za pomoc