Strona 1 z 1
[ BMK 3.0 224 KM] Jak rozpoznać silnik?
: 10 sty 2020, 18:39
autor: piczu30
Witam.
Niedawno mechanik wymieniał u mnie silnik z powodu przeskoczenie rozrządu w poprzednim. Dawcą był phaeton z Niemiec którego ściągnął znajomy z tamtejszego parkingu policyjnego. Podobno stał ok 3 lat nieruszany. Na obudowie pompy CR naklejka z kodem Bmk natomiast wtryski posiada o nr 0445115039 a na listwach naklejki białe 2.7l. A na ssącym korektorem było bpp. Mechanik przełożył wiązke i połączenia z intercollerami z poprzedniego. Poprzedni silnik był po programie ale w obecnym trudno mi odróżnić jakieś duże odchyły w dynamice. Jak mogę rozróżnić który silnik siedzi w audiczce 2.7 czy 3.0? Pozdrawiam
: 10 sty 2020, 19:14
autor: januszm
BPP to 2.7tdi.
z lewej strony paska zebatego napedzajacego pompe wysokiego cisnienia powinien byc nybity typ silnika.
: 10 sty 2020, 19:39
autor: piczu30
Dzięki za pomoc.
Muszę rozebrać przód czy można to jakoś dojrzeć latarką po ściągnięciu osłony?
Czy to jedyna różnica między tymi silnikami (nie licząc pojemności oczywiście

)? Na hamownii jeszcze nie byłem ale dynamika porównywalna jak wcześniej. A ponadto w phaetonie nawet nie było 2.7 tdi ale trudno żeby ktoś wrzucał wtryski z listwami z 2.7 do 3.0.
: 11 sty 2020, 11:10
autor: januszm
kurde problem w tym ze te silniki sa oprocz pojemnosci i turbo takie same.
polift mial inne wtryski.
: 11 sty 2020, 11:14
autor: yarowsc
jak był wsadzony BPP w miejsce BMK i kod silnika poprawili na BMK, to nic nie ustalisz. z zewnątrz te motory są identyczne. czasami pchają 2.7 BPP w miejsce BMK, ASB,a osprzęt montowany jest z 3.0TDI (wtryski, turbo)
: 11 sty 2020, 13:43
autor: piczu30
Będzie można oszacować jak sprawdzę nr na turbinie? Na starym silniku zlokalizowałem ten kod i nr na bloku. Jest na łączeniu lewej głowicy z blokiem na płaskiej powierzchni wykropkowane ledwo widoczne po oczyszczeniu i było Bmk 077512 czyli kod i nr bloku się zgadzał stary z naklejką w bagażniku. Natomiast w obecnym musiałbym zdjąć zderzak żeby się do niego dostać a pogoda niezbyt sprzyja

: 11 sty 2020, 18:41
autor: januszm
poszukaj numer z turbiny.
3.0tdi BMK/ASB mialy 059145715F
2.7tdi BPP do 23.01.2006 059145715E
2.7tdi BPP od 23.01.2006 059145721F
: 11 sty 2020, 18:49
autor: yarowsc
turbina nie ma tu nic do określenia kodu motoru. zamontować można kazdą z tych trzech.
podałeś aktualne numery turbosprężarek, które są dostępne w ASO, a które zamieniają szereg innych nr.org., które zmieniały się w międzyczasie produkcji
i tak na przykładzie 059145702F - to aktualny nr.org. turbiny z 3.0TDI, który zamienił poprzednie nr.org.
- 059 145 702 H
- 059 145 702 L
- 059 145 702 M
- 059 145 702 R
- 059 145 702 S
: 11 sty 2020, 20:02
autor: piczu30
Teraz trochę zgłupiałem bo w obydwu silnikach siedzą KKK 059145702S.
: 11 sty 2020, 22:59
autor: yarowsc
piczu30 pisze:Teraz trochę zgłupiałem bo w obydwu silnikach siedzą KKK 059145702S.
czyli turbiny są od 3.0TDI
: 23 sty 2020, 18:57
autor: piczu30
Ok. Pozostaje już tylko dostać się do kodu wybitego na bloku. Najlepiej żeby to było bmk. Będę musiał jeszcze podjechać na dostrojenie map bo na obecnych średnia z 1200km wyszła 11,5l. Nawet jeśli to bpp to i tak jestem zadowolony bo rozrząd idealny( żadnych, najmniejszych przydźwięków łańcucha po odpaleniu) a olej zaczął czernieć dopiero po nalocie 1000km (typowo czarny jeszcze nie jest). Takiego czystego dieselka jeszcze nie miałem
[ Dodano: 2020-01-23, 18:57 ]
Po sprawdzeniu wyszło że mam BPP na bloku. Pozostało tylko poprawić mapę pod niego i tyle

dzięki wszystkim za pomoc