Strona 1 z 2

UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

: 09 sty 2020, 23:17
autor: jacob
Piszę tego posta dla potomnych. W 2014 roku przy przebiegu około 155 tyś (dokładnie nie pamiętam) postanowiłem przy okazji wymiany rozrządu, wymienić ten nieszczęsny imbus. Okazało się że był lekko przytarty ale kanty miał ostre. Wymieniłem go na ten nowszy z literą F na końcu (imbus 77mm). Minęło 5 lat od tej wymiany, a jak wiadomo taki interwał ma rozrząd więc po 40 tyś km znowu przyszło mi wymienić rozrząd. Tym razem też postanowiłem z ciekawosci zobaczyć jak się ma nowy imbus po przebiegu 40000 km. No i tu zonk bo wygląda on identycznie jak tamten z przebiegiem 155 000 km. Zresztą sami zobaczycie.

Wiem że zaraz tu się na mnie wyleje fala hejtu że się nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.

: 10 sty 2020, 11:34
autor: repek92
To bedzie nornalne zjawisko wystarczyło zastosowanie takiego "imbusa" w kształcie gwiazdki i problem bylby rozwiazany. Taki imbus w gniezdzie zawsze bedzie mial delikatny luz

: 10 sty 2020, 12:02
autor: ZAGATO
Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.

: 10 sty 2020, 12:15
autor: carlos777
Postarzanie produktu.
Ten "imbus" musiałby być hartowany starą metodą.
Teraz elementy hartuje się powierzchniowo (naskórkowo)
Wytrze się warstwa hartowana 50 mikronów a dalej to już zwykły materiał. Stąd ren skutek.
Technika wytwarzania zmieniła się tak znacząco w masowej produkcji ,że niektóre nie wytrzymują roku normalnej eksploatacji.

: 10 sty 2020, 12:54
autor: repek92
Jakby nie byl hartowany i tak sie wyrobi.

Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

: 10 sty 2020, 16:58
autor: krzychu973
jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.

Re: UWAGA, zbierak pompy oleju - imperium kontratakuje

: 11 sty 2020, 01:22
autor: jacob
krzychu973 pisze:
jacob pisze: nie wkłada nowego imbusa w stare gniazdo, ale zaznaczam że gniazdo jest w stanie nienaruszonym.
Ten stan idealny zmierzony okiem?Następny wytrzyma jeszcze krócej .
Niektórzy robią od razu na 10, kolega zrobił na 8 ,żeby w razie czego było jeszcze pole manewru
i jest ok.
To że następny wytrzyma jeszcze krócej to jestem w stanie sobie wyobrazić. Dlatego szukam powoli całego modułu wałków pod imbus 100mm który niestety też się wyciera.

Powiedz co twój kolega zrobił na 8 A inni na 10, bo sorry ale nie zakumalem

: 11 sty 2020, 11:35
autor: yarowsc
ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz

: 11 sty 2020, 17:20
autor: jacob
yarowsc pisze:
ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR

: 11 sty 2020, 23:16
autor: _wladi_
Kurcze ja mam 280 tys nalotu i nie mam takiej wiedzy czy u mnie był wymieniany :shock: mówicie że trzeba przy rozrządzie wymienić <stres>

: 12 sty 2020, 00:50
autor: jacob
_wladi_ pisze:Kurcze ja mam 280 tys nalotu i nie mam takiej wiedzy czy u mnie był wymieniany :shock: mówicie że trzeba przy rozrządzie wymienić <stres>
Sprawdź dokładnie z którego miesiąca masz auto, bo chyba od 10.2009 montowany był już dłuższy imbus 100mm, który to imbus tez sie wyciera, więc na twoim miejscu zajrzał bym dla świętego spokoju do pompy.

: 12 sty 2020, 10:52
autor: yarowsc
jacob pisze:
yarowsc pisze:
ZAGATO pisze:Najlepsze rozwiazanie to chyba przerobienie tego wałka w firmie z trojmiasta.
najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR
powiem Ci tak;
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.

praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB

: 12 sty 2020, 11:48
autor: kasmar
Podzielę się swoimi doświadczeniami z silnikiem BRE którego posiadaczem byłem przez siedem lat. Audi A6 B6 z 2006r. Mój mechanik wymieniał mi trzpień przy każdym rozrządzie, jak sam mówił dla świętego spokoju. Pewnego pięknego dnia przyszła pora na turbinę i w czasie regeneracji turbiny zapadła decyzja o przeróbce pompy oleju.Pojechała kurierem do firmy z trójmiasta w poniedziałek i w piątek była u mnie.Jeżeli dobrze pamiętam to ok 600 zł .Od tego momentu miałem święty spokój.Żadnych dziwnych odgłosów wszystko było ok. Polecam jeszcze przy rozrządzie kontrole a najlepiej wyminę trzpienia na którym osadzona jest rolka napinacza. Ja niestety tego nie robiłem i skończyło się to remontem głowicy. Trzpień urwał się i pasek spadł. Poza tymi przygodami silnik sprawował się bardzo dobrze.

: 18 lut 2020, 20:03
autor: marek38
yarowsc pisze:
jacob pisze:
yarowsc pisze: najlepsze rozwiązanie to swap na zestaw pompy i napędu na stary typ (dwa koła zębate, łańcuszek i napinacz)
i po sprawie, raz zrobione i już tam nie zaglądasz
I tu zdania są podzielone. Jedni po takiej kastracji są zadowoleni, inni mówią że silnik trzesie się bardziej A zwłaszcza silnik CR
powiem Ci tak;
mam jeszcze Golfa VI 2.0TDI CBD. silniki o kodzie CBD fabrycznie maja montowany napęd pompy oleju starego niezawodnego typu, czyli t/j pisałem wyżej (dwa koła zębate, łańcuch, napinacz). natomiast w motorach 2.0TDI CBA, CBB montowany jest już napęd na module z wałkami wyrównoważającymi.

praca silnika czysta, równiutka, żadnych drgań, żadnych niedogodności.
różnicy w kulturze pracy nie ma praktycznie żadnej pomiędzy silnikami CBD, a CBA,CBB
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...

: 18 lut 2020, 21:42
autor: yarowsc
marek38 pisze:
Jeśli troszkę posiedziałbyś w temacie to wiedziałbyś że wał korbowy od golfa w którym zamontowana jest zwykła pompa od 1,9 ma inną budowę od wału z 2.0 tdi audi a6 c6 bre,blb itd..
Zwróć na to uwagę i dopiero pisz, jeszcze jedno( koła zębate to inaczej tryby, zębatka to zębatka- od łańcuszka, od pompy 1,9)
WYWALENIE WAŁKÓW=trzęsienie samochodem...
nie filozofuj chłopie, bo przeskoczysz sam siebie.
nie chce mi się pisać, tłumaczyć co, jak, co z czym - zbyt dużo tego. temat nie raz był poruszany i nie jeden swap zrobiony - żadnych komplikacji.

każdy robi i myśli jak uważa, ale tu akurat fabrykę wypada poprawić