Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Falowanie obrotów na postoju - czy to prze

: 09 gru 2019, 10:24
autor: kodzak92
Witam Panowie,
mam problem tego typu, że na postoju falują mi obroty. Podczas jazdy wszystko w porządku, wszystko płynnie i cicho. Drugim problemem jest, że ciężko odpala.

Samochód świeżo po regeneracji wtrysków i wymianie rozrządu, filtra paliwa, podkładek pod wtryskami.

Przed wizytą u mechanika samochód też miał problemy z odpalaniem, aczkolwiek nie falowały mu obroty, oczywiście było słychać grzechotanie rozrządu, więc postanowiłem go wymienić. Pomyślałem, że warto wymienić podkładki pod wtryskami i wysłać wtryski na sprawdzenie. Na sprawdzeniu okazało się, że 5 z 6 kropelukuje przy dużo niższym ciśnieniu jak robocze, więc poprosiłem o regeneracje 6. Po wszystkich naprawach i ostatniej nieprzyjemnej rzeczy, czyli płatności, było super, auto miało wyraźnie wiecej mocy, pracowało płynnie, odpalanie bez zmian ciężko.

Pierwsze 2 dni super, ale robiłem krótkie odcinki 5-6km. Po umyciu auta (nie wiem czy to ważne do historii) i zrobieniu dłuższej trasy około 70km, przy zatrzymaniu na światłach zauważyłem falowanie obrotów. Następnego dnia udałem się do mechanika, sprawdził komputerem błąd przepływomierza, usunął błąd i falowanie ustało Zalecił mi "Jeździć obserowować" ( ͡° ʖ̯ ͡°). Następnego dnia znowu miałem to samo.

Reasumując sprawa wygląda tak:
- Falowanie obrotów na postoju(tylko)
- odłączając przepływomierz falowanie się zmniejsza, przy podłączonym przepływomierzu EGR troche szaleje, bo silniczek otwiera i zamyka non stop
- usunięcie błędu przepływomierza powoduje zaprzestanie falowania
- ciężki odpalanie

Jak to wygląda:



Czy to może być problem z przepływką ?

Audi A6C6 2004 3.0TDI 224KM(chciałbym aby się tyle uchowało :P )

Z góry dziękuje za pomoc

: 12 gru 2019, 22:16
autor: konradkry77
Pierwsze podgląd. Korekty,
Drugie jak słyszę o regeneracji piezo, widzę drogę bez sukcesu.

: 20 gru 2019, 19:44
autor: kodzak92
Dla zainteresowanych, problemem okazała sie uszczelka na kolektorze, przez co silnik lapał lewe powietrze.

: 22 gru 2019, 16:03
autor: gozdzik77
kodzak92 pisze:Dla zainteresowanych, problemem okazała sie uszczelka na kolektorze, przez co silnik lapał lewe powietrze.
Która uszczelka przy głowicy czy przy klapie gaszącej?