Strona 1 z 1

[A6 C6 3.0 Lift] P242f tylko w komputerze, brak checka itp.

: 25 lis 2019, 12:20
autor: Vaio_93
Hej.

Ostatnio wymieniłem swoje A6 C6 3.2fsi na poliftowe 3.0TDI z 2009. Auto ma przebieg 255tys.
Śmiga aż miło, jednak podłączyłem dla pewności kompa i przeskanowałem wszystkie moduły.

Mam błąd P242f, który po usunięciu, pojawia się no nowo w momencie włączenia zapłonu. Sprawdziłem dane na obdeleven:

Kod błędu: P242F
Stan: statyczny
Priority: 2
Frequency counter: 1

Kanał 104
Popiół: 0.40
Sadza obliczona: 9
Sadza zmierzona: 2
Dystans od ostatniej regeneracji: 40km - te 40km to mniej więcej końcówka trasy ok 120km z 150km/h na tempomacie

Kanał 102 na zapłonie:
Wartość 1: 17,7
Wartość 2: 11,8
Wartość 3: -6mbar
Wartość 4: -6mbar


Kanał 102 na jałowych obrotach:
Wartość 1: 29.5
Wartość 2: 23.6
Wartość 3: 0mbar
Wartość 4: -6mbar

Podczas jazdy wartość 3 skacze w zależności od obrotów, od 0-kilkuset
Wartość 4 cały czas wskazuje -6mbar

Pytanie, czy 0.40 popiołu to nie za dużo i trzeba już czyścić chemicznie? Czy może wpływ na to wszystko ma stałe -6?

: 25 lis 2019, 20:10
autor: mat1324
Na pewno wartość trzecia skacze do kilkuset? Widziałem sporo C6 i rzadko przekracza 100 po przygazowaniu. Te -6 to offset, czyli o tyle przekłamuje czujnik różnicy ciśnienia. Filtr się wypala, więc coś innego go boli. Możesz sprawdzić błąd lepszym kompem, np. VCDS?

: 26 lis 2019, 13:22
autor: Vaio_93
Tak, było tam napewno ok. 200. Sprawdze VCDS i dam znać.
A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?

[ Dodano: 2019-11-26, 13:22 ]
Faktycznie, moja wtopa 102.4 to offset, a nie ciśnienie za dpfem;/

Czyli błąd przez ilość popiołu. Gdzieś wyczytałem, że norma dla tego silnika to max 0.37. No to pozostaje mi oddać filtr do czyszczenia, wyzerować wartości i tyle.
Do tego sprawdzę jeszcze wtryski, żeby mieć pewność.

: 26 lis 2019, 13:24
autor: tomnik
Vaio_93 pisze:A czy to zapełnienie 0.4 popiołem nie jest już za duże? Może właśnie dlatego jest taki błąd w kompie?
Tak właśnie jest.
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F - ten błąd zarejestrowany w pamięci sterownika silnika, mówi o wypełnieniu filtra popiołem i zbliżającej się konieczności wymiany tego podzespołu na nowy.
W praktyce istnieje jeszcze możliwość próby przeczyszczenia DPF, następnie resetu wartości popiołu.
Po resecie błąd jest możliwy do usunięcia.

: 26 lis 2019, 14:35
autor: Vaio_93
Dzięki wielki. Właśnie wyczytałem wszystkie Twoje posty w tym temacie i myślę, że wiem już prawie wszystko.

Po profesjonalnym czyszczeniu filtra, trzeba jakoś ustawić tą wartość 104.1, tylko w jaki sposób, da się to zrobić VCDSem?

: 26 lis 2019, 20:44
autor: tomnik
Vaio_93 pisze:Po profesjonalnym czyszczeniu filtra, trzeba jakoś ustawić tą wartość 104.1, tylko w jaki sposób, da się to zrobić VCDSem?
https://a6klub.pl/-a6-c6-wypalanie- ... htm#793978
Reset zawartości popiołu w filtrze - 01 Engine - Adaptacja 10 - Kanał 81 - Wpisujesz wartość 1 (test, save)- wyjście z programu, wyłączenie zapłonu.

: 26 lis 2019, 20:49
autor: carlos777
Ja chciałbym tylko od siebie dodać ,
że tak zwane pranie, czyszczenie ,płukanie DPF czy to na maszynie za gruby hajs, czy to zalany płynem do kominków to poroniony pomysł.
Ludzie płacą ciężki pieniądz , bo wydaje im się że będzie taniej a potem się dziwią że i tak trzeba wymienić DPF.

: 26 lis 2019, 21:01
autor: tomnik
carlos777 pisze:tak zwane pranie, płukanie DPF, czy to zalany płynem do kominków to poroniony pomysł.
Tu mam podobne zdanie.
Muszę jednak Ci Krzysztof powiedzieć (widzę, że sceptycznie podchodzisz do tematu czyszczenia DPF), że filtr z mojego auta został przeczyszczony (nie "na mokro", nie "na gorąco") i działa nadal. "Rurki" czyściutkie.
Pojawiło się kilka propozycji produktów do czyszczenia DPF na mokro np. firmy Wynns https://www.agmpartscomponents.co.uk/wy ... ner-5-ltr/
Jestem ogromnie ciekawy, co do ich efektywności.

: 26 lis 2019, 23:25
autor: Vaio_93
tomnik, a to Ty w jaki sposób czyściłeś?