Strona 1 z 1

[ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 20 lis 2019, 20:30
autor: SzymekPlock
Witam
W moim a6c6 2.0 TDI 136km teraz 170 multitronic, obroty nie spadaja ponizej 1500 obr/min dopiero gdy prędkość spadnie ponizej ok 15 km/h wtedy spada nagle do ok 1000 obr/min. Skrzynia nie sarpie podczas ruszania , podczas jazdy, i zwalniania. podczas spokojnej jazdy na tempomacie ok 90 km/h obroty spadały 1100, a teraz nie chcą spaść ponizej 1500. w góre idą normalnie, auto robi wra zeni ejak by było na ssaniu . Mam filmik ale nie moge go dodać
Miał ktoś z was może podobny przypadek ?
Pozdrawiam

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 07 sie 2023, 23:11
autor: DKL87
Odświeżam temat. Ktoś ma pomysł? Bądź spotkał się z czymś podobnym?

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 08 sie 2024, 19:52
autor: Lesha
Czy Rozwiązałeś temat bo mam to samo i nie wiem o co chodzi

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 09 sie 2024, 16:03
autor: Wurst
Tez miales robiony program? Czy na serii?

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 09 sie 2024, 16:04
autor: Lesha
Seria 140km

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 09 sie 2024, 17:34
autor: Wurst
Z tego co udalo mi sie znalesc, to do najwazniejszych zaliczamy:

Przyczyny utrzymywania wysokich obrotów:

Przepalenie bezpiecznika - w większości pojazdów prędkość obrotowa biegu jałowego jest sterowana przez silnik krokowy. Przepalony bezpiecznik w innych systemach sterowanych elektronicznie może spowodować nieprawidłowe działanie silnika krokowego, prowadząc do utrzymywania wyższej niż normalna prędkości obrotowej silnika.
Uszkodzony silniczek krokowy - zadaniem silniczka krokowego jest utrzymywanie i kontrolowanie stałej prędkości biegu jałowego. Silniczek krokowy przeciwdziała także wszelkim dodatkowym obciążeniem silnika w postaci oświetlenia, radia czy klimatyzacji. Może być to spowodowane zanieczyszczeniami w kolektorze dolotowym.
Nieszczelne podciśnienie - w silniku z wtryskiem paliwa nieszczelność podciśnienia spowoduje podwyższenie prędkości obrotowej biegu jałowego. Sonda lambda wykryje wyższą zawartość tlenu w spalinach, uznając że mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga. Spowoduje to zwiększenie ilości dostarczanego paliwa, a jednocześnie podniesienie prędkości obrotowej na biegu jałowym.
Uszkodzona przepustnica - nieprawidłowo działająca przepustnica może powodować podniesienie prędkości obrotowej, jak również problem z uruchomieniem silnika. Częstą przyczyną jest zanieczyszczony dolot czy popękana rura doprowadzająca powietrze.
Awaria komputera - awaria komputera może spowodować wzrost obrotów na biegu jałowym silnika. Jeśli komputer błędnie zinterpretuje odbierane informacje o aktualnej prędkości biegu jałowego, może spowodować dodatkowe jej zwiększenie.

Obstawiam nieszczelne podcisnienie lub uszkodzona przepustnice (zabrudzona), przeczytaj powyzej.
Jak masz vcds-a to szczytaj kody i klepnij je tutaj, bo tak mozna wrozyc z kuli.

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 09 sie 2024, 20:57
autor: motogold
Najczęstrzą przyczyną jest uszkodzenie czujnika temperatury wody .Czujnik podaje niepoprawne dane do ECU .Ecu myśli,że silnik jest zimny i podtrzymuje mu wysokie obroty celem szybszego nagrzania.Takie podobne działanie jak w benzynie ssanie.Czujnik ten znajduje się na wężu do nagrzewnicy .osadzony jest spinką.Najłatwiej sprawdzic w blokach pomiarowych vcdsem

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 10 sie 2024, 05:13
autor: Wurst
Do wykrycia blad uszkodzenia czujnika? (VCDS?)

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 10 sie 2024, 12:18
autor: Lesha
Wyczyściłem przepustnicę i jest git wszystko teraz Śmiga

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 10 sie 2024, 14:08
autor: Wurst
I o to wlasnie chodzilo, zaczynamy od prostych czynnosci, co widac w danym przypadku bylo skuteczne.

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 10 sie 2024, 17:40
autor: motogold
Wurst pisze:
10 sie 2024, 05:13
Do wykrycia blad uszkodzenia czujnika? (VCDS?)
Tak.Możesz sprawdzić w ECU jaką widzi temperaturę w blokach pomiarowych.

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 11 sie 2024, 12:51
autor: Lesha
No niestety mi po 2 dniach wróciło

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 14 sie 2024, 21:29
autor: Lesha
Wyczyściłem Wypaliłem Kolektor został wyczyszczony zawór EGR przepustnica
I po dwóch dniach wróciło to samo
Pokazuje mi uszkodzony przepływomierz powietrza
Wymieniłem na nowy
Minął jeden dzień mam to samo poniżej 1500 nie schodzi

Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr

: 16 sie 2024, 22:40
autor: Wurst
Podcisnienia sprawdzales?