witam,
po przerwie gdzie myślałem, że sprawa rozwiązana problem wrócił,
auto szarpie/wpada w drgania przy obrotach 1600-1800 przy mocno nagrzanym silniku.
wtedy też zaczyna kopcić na niebiesko i utrzymuje się to całą trasę (niezależnie ile km zrobię).
przełożyłem od kolegi wtryskiwacze (ten sam silnik u niego pracuje idealnie) dałem nowe podkładki te miedziane + oringi na wtryskach i na końcu zrobiliśmy ich kodowanie.
auto od dołu jakby żwawsze ale problem nie ustąpił po nagrzaniu nadal szarpie budą przy obrotach jak wspomniałem powyżej + kopci .
nie mam już siły
wrzucam logi z DPF i wtryskiwaczy (robiłem teraz na zimno).
wtryski mają korekty + 0,14 - 0,20 i jeden ma -0,35 mg więc one raczej odpadają a u kolegi auto na nich jeździ normalnie.
: 18 lis 2019, 15:18
autor: krzychu973
Kopcenie na niebiesko to bym stawiał na turbine, możesz rozpiąć wąż pod intercoolerem i zobaczysz ile zleci oleju, a jak pali olej to i dpf pewnie lekko nie ma - można odczytać wartość ciśnienia różnicowego i będzie wiadomo czy przypchany.
: 18 lis 2019, 15:19
autor: jankes1878
Pewnie masz ten sam problem, co u mnie. poczytaj moje ostatnie posty. Diagnoza - DPF do prania.
: 18 lis 2019, 19:43
autor: ellandisan
da się sprawdzić vcds stan dpf ? czytałem w necie które bloki sprawdzić ale u mnie nic w nich nie ma... może w DE go ktoś go usunął choć wątpie bo auto stamtąd sam przyprowadziłem
: 18 lis 2019, 20:39
autor: ollyon86
ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
: 18 lis 2019, 21:10
autor: krzychu973
Bo na szrocie to te z auta co odpalało są myte i sprzedawane jako regenerowane a z tego niepalącego to używane z gwarancją
: 18 lis 2019, 22:57
autor: konradkry77
ollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Prawdę prawi. W tych wyryskach jedynie regulacja ale i tak może się okazać że będzie kibel.
Pakietów piezo się nie wymieni, filtra szczelinowego się nie wyczyści.
Jeden z kolegów pisał że ma z certyfikatem może od niego zamów.
: 21 lis 2019, 19:18
autor: ellandisan
kupiłem dwa wtryski te co pisałem wyżej z allegro z wydrukiem z maszyny bosh, 399 zł za sztukę, mam te dwa swoje wyjęte zapieczone to może tylko wyślę do czyszczenia ? a do kolegi z forum który ma te wtryski odezwę sie
[ Dodano: 2019-11-21, 19:18 ]
ollyon86 pisze:ellandisan, wiesz że wtryskiwaczy do 3.0 nie da się regenerować, Firma Bosch nie udostępnia technologi regeneracji . Sam zgłębiałem temat rok temu i jedynym z rozwiązań jest kupno nowych lub używanych sprawdzonych na maszynie bosch. Po takich regeneracjach wtryskiwacze wytrzymują ok roku , potem już są problemy z powrotem. Zapytaj każdą firmę która oferuje regenerację czy bosch udostępnił im części .
Co do kopcenia, mogą to by kolejne wtryskiwacze , chyba że je sprawdzałeś w serwisie Bosch. Oczywiście najlepiej i najtaniej sprawdź DPF ,Vcds bloki pomiarowe grupy 102, 104. Możesz na wszelki wypadek wypalić DPF-a na postoju.
Zaczynam podejrzewać, że ktoś dłubał przy tym DPF, nie mam możliwości ,,wejścia" w te bloki pomiarowe w vcds
jakieś dalsze rady jak wybadać czy to ustrojstwo jeszcze u mnie jest?
: 21 lis 2019, 19:35
autor: krzychu973
A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
: 21 lis 2019, 19:40
autor: konradkry77
Popukaj w DPF jak będzie słychać czy pusty
: 22 lis 2019, 11:19
autor: ellandisan
zajrzę tam wieczorem, dzisiaj zrobiłem trasę 230 km po autostradach i oczywiście na trasie pięknie sie jedzie, 217 jechałem max ...
a jak tylko jadę w zakresie 1600-1800 obrotów to czuć lekkie wibracje i przy okazji zakopci. Sprawdziłem przed trasą stan oleju ( w garażu na równym po 2 dniach nie jeżdżenia) i jest ponad max a było przed max .
jakie logi zrzucić żebyście byli w stanie mi coś podpowiedzieć ? błędów żadnych nie ma.
: 22 lis 2019, 13:30
autor: tomnik
Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :
krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
: 24 lis 2019, 12:07
autor: ellandisan
tomnik pisze:Nie odpowiedziałeś na pytanie, które zadał Krzysztof :
krzychu973 pisze:A wydech oblepiony sadzą? Wsadź palca ,jak się usmarujesz to wiadomo.
To pierwsza i najprostsza diagnostyka, którą możesz i musisz wykonać. Jej wynik determinuje dalsze dywagacje w temacie występowania i prawidłowego działania DPF..
Poszukaj na wlepce w bagażniku lub książeczce serwisowej, kodów - 7GG lub 0GG lub 7GN.
a więc wsadziłem paluchy do wydechu no i brudne od sadzy były
: 24 lis 2019, 19:37
autor: mat1324
Czyli filtra nie ma .
: 25 lis 2019, 15:16
autor: ellandisan
zgadza się, kopcenie po kilku dłuższych trasach można powiedzieć, że ustało. Jednak nadal minimalnie rośnie stan oleju na bagnecie, co 100 km około 50-60 ml .