Strona 1 z 1

[BMK 3,0 224 KM] Ogromne spalanie

: 08 lis 2019, 19:17
autor: Gohox
Witam, w lipcu tego roku zakupiłem Audi A6 C6 3.0 tdi o mocy 224 km z przebiegiem 210 000 km. Na początku eksploatacji samochód spisywał się super, spalanie koło 10l, nie dymił i miał moc. Po niecałym miesiącu zauważyłem, że samochód dymi na czarno, zostawia ogromne chmury. Zatankowałem inne paliwo, kopcenie się zmniejszyło. Po miesiącu zauważyłem, że czasami gdy odpalę samochód, to obroty lekko falują (o ok. 30-100 obr/min, zazwyczaj na ciepłym silniku, ale na zimnym też się zdarza). Podczas jazdy, kiedy silnik jest jeszcze nierozgrzany, i pedał znajdzie się w pozycji, w której nie przyspiesza, ale też nie hamuje silnika, to obroty także lekko falują. Kiedy silnik osiągnie temperaturę powyżej ok. 60 stopni to wszystko jest w porządku. Auto dostało także ogromne spalanie, za 100 zł mogę ledwo przejechać 120 - 140 km, przy spokojnej jeździe. Przy gwałtownym przyspieszaniu, lub szybkim ruszaniu z miejsca samochód dymi na czarno, ale nie spala oleju silnikowego. Raz gdy jechałem koło 150km/h ze skrzynią wrzuconą na S i gazie do dechy, to powyżej 4tyś obrotów wskazówka obrotomierza zaczęła skakać i czułem lekkie szarpanie, ale samochód zbierał się dalej. Gdy odpuściłem gaz, przejechałem ok. 1km zaczęła migać kontrolka od świec żarowych, samochód całkowicie stracił moc, przy pełnym wciśnięciu gazu miałem wrażenie, jakby był wciśnięty na jakieś 20%. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu kontrolka przestała migać i samochód jechał normalnie. Mechanicy stwierdzili, że moc jest podniesiona, do ok 280km, o czym nie wiedziałem. Ciekawe jest też to, że przy włączaniu zapłonu nie zapala się kontrolka check engine. Miałem jeden błąd od nastawnika turbiny, mimo błędu nastawnik działał poprawnie. Kable przy kostce od nastawnika były odkryte i się stykały ze sobą. Założyłem nową kostkę, zaizolowałem kable.

W dużym skrócie:czasami występuje falowanie obrotów, przy gwałtownym przyspieszaniu samochód kopci na czarno, ma ogromne spalanie. Moc jest ok - ani jej nie ubyło, ani nie przybyło.

Sprawdziłem już wtryskiwacze w serwisie Boscha w Iławie, stwierdzono, że są ok i mają jeszcze połowe swojej żywotności. Sprawdzałem, czy zawór EGR się zamyka i otwiera, sprawdziłem cały dolot, intercooler i turbinę - jest ok. Parametry na programie diagnostycznym też są dobre. Mechanicy powiedzieli, że mapa powinna zostać zmieniona na seryjną, ale gdy pojechałem na hamownie i opisałem cały problem, to powiedziano mi, że te objawy niekoniecznie mogą być spowodowane mapą silnika, stawiano bardziej na usterkę mechaniczną.

Nie mam pojęcia co robić, ani za co się zabrać. Liczę na waszą pomoc.

: 08 lis 2019, 19:47
autor: krzychu973
Musisz jechać do takiego mechanika który w czasie jazdy zrobi logi i będzie umiał je zinterpretować, albo Ci skopiuje i udostępnisz na forum.Dym czarny to njczęściej za dużo paliwa lub za mało powietrza.Nie wiem czy znajdziesz chętnego co będzie chciał się angażować na niewiadomej mapie, najłatwiej by było wrucić do org softu.Samemu możesz sprawdzić szczelność
dolotu, dpf pewnie już nie masz.

: 08 lis 2019, 20:05
autor: ollyon86
Samo falowanie obrotów może być też objawem kończącego się konwertera , co w tych skrzyniach jest standardem. Przebieg masz potwierdzony ?

: 08 lis 2019, 20:11
autor: Gohox
krzychu973 pisze:Musisz jechać do takiego mechanika który w czasie jazdy zrobi logi i będzie umiał je zinterpretować, albo Ci skopiuje i udostępnisz na forum.Dym czarny to njczęściej za dużo paliwa lub za mało powietrza.Nie wiem czy znajdziesz chętnego co będzie chciał się angażować na niewiadomej mapie, najłatwiej by było wrucić do org softu.Samemu możesz sprawdzić szczelność
dolotu, dpf pewnie już nie masz.
A coś, co mógłbym jeszcze sprawdzić na własną rękę?
ollyon86 pisze:Samo falowanie obrotów może być też objawem kończącego się konwertera , co w tych skrzyniach jest standardem. Przebieg masz potwierdzony ?
Nie jest potwierdzony.

: 08 lis 2019, 21:00
autor: kiler22
jasne - nie od dzisiaj wiadomo że każdy Niemiec kupuje duże A6 z dużym silnikiem żeby mało jeździć <rotfl>
moim zdaniem masz problem z turbiną lub jej sterowaniem (częsta wada TDIków eksploatowanych głównie w mieście ) ale warto przejrzeć dolot . a zacząłbym od zrobienia samemu logów i ich wrzucenia tu . Może ktoś mądry z nich się dopatrzy czegoś ciekawego

: 09 lis 2019, 06:42
autor: konradkry77
Takie samochody kupuje się jak mają średnia 30 tys rocznie.
Falowanie obrotów podczas jazdy możliwy padający konwerter.
Kopcenie i tutaj temat rzeka
Wstaw wydruki z maszyn zobaczymy co z tymi wtryskami

: 09 lis 2019, 16:02
autor: Gohox

: 09 lis 2019, 17:43
autor: konradkry77
Wyglądają zdrowo, trochę na vl są na niskim poziomie ale to dramatu nie powoduje.
Sprawdź jakie ciśnienie jest na rampie
Do sprawdzenia
Dolot czy szczelny
Ciśnienie czy trzyma na cylindrach

: 09 lis 2019, 19:12
autor: nygus069
Stawiam na nieszczelny dolot ,może być pęknięty wąż .

: 14 gru 2019, 18:01
autor: Gohox
Sprawdziłem wszystkie węże od dolotu, były szczelne.

[ Dodano: 2019-12-14, 18:01 ]
Przyczyną ogromnego spalania i dymienia była źle napisana mapa.
Oddałem samochód do mechanika, który zrobił logi podczas jazdy, wgrał seryjną mapę. Teraz auto ma normalne spalanie.

: 14 gru 2019, 21:43
autor: konradkry77
Mam już drugie A6 z trzy litrowka, kazda była dlubnieta przez poprzedników. Niestety po każdym poprawiam wsad, niestety dobry przemyślany program nie stanowi w tym samochodzie problemu, ale najwidoczniej tunerzy niektórzy za 10 min roboty chcą niebiańskie pieniądze zarobić

: 14 gru 2019, 22:19
autor: Zbichu
Nie znane są przypadki, żeby "tuner", który trafił na "dłubnięte" auto nie poprawiał po poprzedniku, a wszyscy oni poprawiają po fabryce <lol> <lol> <lol>

: 14 gru 2019, 22:32
autor: konradkry77
Fabryki się nie poprawia, ;).
Fabrykę się rozwija ;)