Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Ubywa oleju

: 03 lis 2019, 16:49
autor: deyv_pl
Siema, Panowie ubywa mi dużo oleju. na 1000 km 0.5 l. Jak kupiłem auto było ok. Po wymianie oleju i filtrów. pierwszy raz pokazała mi się kontrolko oleju min. Mechanik zmienił olej z castrol na Ravenol. Kontrolka podawała min a olej był pełny. Potem jak już pokazywał minimum to faktycznie ubywało po pół bagnetu. W zbiorniku płynu chłodniczego oleju nie ma, wycieków nie ma. Pierścienie??

Czy po zmianie oleju mogą być takie efekty?
Jaki jest koszt wymiany ewentualnych pierścieni na tłokach? - jak to w ogóle to?
Czy może wymienić olej na ten co był?
Ktoś miał podobnie??

: 03 lis 2019, 16:59
autor: mat1324
Na próbę zmień olej na Motula Specific 5W30 z normą 504 00 / 507 00. Rozumiem, że cały czas był 5W30?

: 03 lis 2019, 17:01
autor: deyv_pl
Tak cały czas był.

: 03 lis 2019, 17:04
autor: mat1324
Spróbuj zalać tym Motulem.

: 03 lis 2019, 17:14
autor: deyv_pl
Ok, ale jakieś podejrzenia masz co to może być?

: 04 lis 2019, 10:16
autor: gozdzik77
Częstą przyczyną ubywania oleju jest zużyta turbina. Sprawdz czy nie masz za dużego luzu na wirniku przy turbo.

: 06 lis 2019, 17:44
autor: deyv_pl
gozdzik77 pisze:Częstą przyczyną ubywania oleju jest zużyta turbina. Sprawdz czy nie masz za dużego luzu na wirniku przy turbo.
Sprawdzę ale w kwietniu była wymieniania, jednak to by mogło świadczyć o kopceniu chyba co? Czasami zakopci

[ Dodano: 2019-11-06, 17:44 ]
Turbina ok, czy ktoś coś może podpowiedzieć??

: 07 lis 2019, 17:02
autor: konradkry77
Uszczelniacze zaworów, pierścienie, odma ale ta ostatnia to na pocieszenie.

: 16 gru 2019, 18:17
autor: deyv_pl
konradkry77 pisze:Uszczelniacze zaworów, pierścienie, odma ale ta ostatnia to na pocieszenie.
nie jest to optymistyczne co napisałeś.

[ Dodano: 2019-12-16, 18:17 ]
mat1324 pisze:Spróbuj zalać tym Motulem.
Spróbowałem i faktycznie z ubywaniem oleju jest lepiej. Jednak dalej kopci przy wciśnięciu w pedał a przy normalnym dodawaniu mocy już nie.

Dzwonił koleś do swojego kolesia co pracuje w serwisie Audi i mówi, że na 100 % to odma jeżeli tak kopci. Jak ją sprawdzić? Czyści się, czy trzeba wymieniać?

Co do korka to na wolnych obrotach na odpalonym skacze, ponoć to znak na wymianę odmy?
Co do rurki powietrze coś tam leci jednak czy nie za mało to nie wiem.