Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Ciężko odpala na ciepłym silniku

: 27 paź 2019, 10:40
autor: andrev2222
Witam mam problem z odpalaniem na ciepłym silniku.
Zimny odpala po ok. 3 sekundach. Udało mi się nagrać film jak wygląda ciśnienie paliwa przy odpalaniu na rozgrzanym silniku:

Widać więc, że nie może nabić odpowiedniego ciśnienia. Przy jeszcze dłuższym kręceniu rozrusznikiem, w końcu ciśnienie osiągnie ok. 150 bar i silnik odpali.
Poza tym jeździ tak jak trzeba, ma moc, nie falują obroty, wszystko jest ok

: 27 paź 2019, 11:23
autor: konradkry77
Regulator ciśnienia na prawej szynie do weryfikacji.
Jak ok to wtryski na maszyne i weryfikacja przelewów.
Możesz również na samochodzie sprawdzić przelewy test strzykawkowe ;).
Jak to pierwsze to kilka złotych będzie cię kosztować jak to drugie kwotę wtrysku przemnoż przez 6.

: 07 lis 2019, 22:15
autor: andrev2222
Podmieniłem regulator, nic to nie dało, złe odpalanie na ciepłym się pogłębia.
Będę wymieniał wtryskiwacze, znalazłem używki z gwarancją, założymy i zobaczymy jaki będzie efekt.
Spytam jeszcze, czy przy wymianie wtrysków na używane trzeba wpisać kody IMA wtryskiwaczy, które kupiliśmy?
Kod ima to te 7 znaków przy nakrętce przewodu wysokiego ciśnienia?
Na przykładzie zdjęcia poniżej, czy oznaczony numer to właśnie kod IMA?:
Obrazek

: 08 lis 2019, 06:37
autor: konradkry77
Tak to właściwy
Lecz dla nowego wtrysku nie używanego. Jeżeli wtryski przeszły testy mogą dostać nowe kody ima.

: 08 lis 2019, 11:50
autor: andrev2222
Czyli dla wtrysków używanych nie trzeba koniecznie ich wpisywać? Wtryski są z rynku wtórnego, więc żadnej dodatkowej dokumentacj nie będę do nich miał, spisze sobie je z wtrysków i spr. jak się samochód na nich zachowuje.
A nie wpisanie kodów może mieć jakieś konsekwencje w przyszłości?

: 08 lis 2019, 13:41
autor: konradkry77
Wprowadzenie kodów IMA ma na celu nauczenie sterownika jak ma dozować paliwo na tych nowych wtryskach
z czasem z ilością przejechanych km sterownik koryguje informacje, są one dostępne w bloku 72-77,
i teraz najlepsze, wpisanie kodu IMA z wtrysku używanego możne spowodować kupę. a mianowicie jeżeli wtryski te na aucie dawcy miały wysoką ujemną korekcję co świadczy to na aucie biorcy gdy wpiszemy kody korekcje w sterowniku będą zerowe, co za tym idzie dawkowanie będzie mocno przekłamane i problem. oczywiście po 1000 km sterownik skalibruje się pod nowe wtryski.
Osobiście daj wtryski do sprawdzenia by wiedzieć co wkładasz.

: 08 lis 2019, 23:30
autor: andrev2222
Przyszły wtryski, po obejrzeniu trochę włos się jerzy na głowie.
Wtryski z końcówka BD, ale przelewy jakby uszkodzone, tutaj zdjęcia:
Obrazek

Obrazek
Czy te wtryski warto jest zakładać na samochód? Czy odpuścić i poszukać czegoś innego, założenie, to również koszty...

: 09 lis 2019, 06:37
autor: konradkry77
Śmietnik, tam możesz je włożyć.

[ Dodano: 2019-11-09, 06:37 ]
Uszkodzony podczas. Odkręcania

: 09 lis 2019, 09:14
autor: andrev2222
Sprzedawca już zaczyna "walczyć", mówi, żeby zakładać, bo oni odpalali na samochodzie z którego wyciągali i takie pęknięcia nie wpływają na komfort.
Wspomniał coś o poxylinie, poważnie..., w środku chyba jest metalowa rurka, więc może przelew nie rozszczelniony?

: 09 lis 2019, 15:02
autor: konradkry77
Kolego, tam masz 10 barów ciśnienia nie ma żadnej metalowej rurki jest tam plastik
Jak ci strzeli ciśnienie na gorący kolektor wylotowy to nie zauważysz jak z audi zostanie ognisko.
Niech zwraca kasę i nie pierdzieli

: 16 lis 2019, 21:21
autor: andrev2222
Tamte zwróciłem, kupiłem kolejne, niby po regeneracji i jak na razie wszystkie objawy zniknęły. Pozdrawiam

: 17 lis 2019, 20:09
autor: marklampy
Witam wszystkich.Właczę się z pytaniem.Czy przy montażu tych niby regenerowanych wtrysków wpisywał pan kody ima czy nowe kody zostały nadane,czy były stare opisy na nich.pytam ponieważ mam podobny problem.Pozdrawiam

: 17 lis 2019, 21:42
autor: mat1324
Nawet jak nic nie wpiszesz nowego, to sterownik w końcu sam zacznie zmieniać korekty.

: 18 lis 2019, 02:21
autor: marklampy
Dzięki za info.Pozdrawiam