Strona 1 z 4

[ ASB 3.0 232 KM] Nie pali na dotyk

: 03 paź 2019, 10:21
autor: Wiatrak
Cześć,
Nie mam błędów, wszystko czystko, samochód od jakiegoś tygodnia mocno kręci by odpalić.
Rok temu miałem wymienioną świecę żarową, tylko jedną bo był błąd dla tej jednej w VCDS. Czy zatem powinienem iść w tym kierunku? Wymienić zatem resztę świec?

[ Dodano: 2019-10-03, 10:21 ]
Jestem po konsultacji z elektronikiem. Twierdzi, że przy temperaturach powyżej 5 stopni, V6 to nawet nie grzeje świec żarowych. Następuje samoczynny zapłon bez zająknięcia. Trzeba iść w kierunku pompy wstępnej paliwa (czy jakoś tak się nazywa). Jako, że lało mi się z filtra paliwa, może tam być jakiś bąbel powietrza. Kazał przed odpaleniem trzy razy zapłon i stop i potem start. Jeśli na zimnym silniku to zadziała to znaczy, że albo się to rozejdzie samodzielnie i naprawi albo coś właśnie z tą pampą, układem paliwa, nieszczelnością układu.

Macie do tego uwagi? Miał ktoś podobnie?

: 03 paź 2019, 11:16
autor: konradkry77
Ile czekasz na odpalenie ??

: 03 paź 2019, 11:20
autor: Wiatrak
Jak nie odpali w 3 sekundy, nie katuję go, naciskam stop. Potem znowu start i już odpala po sekundzie.

: 03 paź 2019, 13:19
autor: tomnik
Wiatrak pisze:Jestem po konsultacji z elektronikiem. Twierdzi, że przy temperaturach powyżej 5 stopni, V6 to nawet nie grzeje świec żarowych. Następuje samoczynny zapłon bez zająknięcia. Trzeba iść w kierunku...
Twój konsultant ma rację.

: 03 paź 2019, 13:22
autor: konradkry77
Z tego co zauważyłem, silnik BMK grzeje świece zawsze jeżeli silnik nie ma 20 stopni.
ot taka ciekawostka,
jakie masz obroty podczas rozruchu ??

: 03 paź 2019, 14:32
autor: Wiatrak
Skąd wiesz, że grzeje? Na 100% nie grzeje. Wskaźnik świec żarowych odpalony przez chwilę przy rozruchu nic nie znaczy, pokazuje tylko, że jest OK. Co do obrotów, popatrzę na obroty, nie zwracałem na to uwagi. A jakie są dobre a jakie złe? Nie przypominam sobie by były jakieś wysokie, takie zwykłe pewnie koło 1000 - 1100 na zimnym. Nie przypominam sobie jakiegoś gazowania.

: 03 paź 2019, 17:18
autor: konradkry77
Z kas wiem, po pierwsze dokumentacja po drugie, empirycznie, przekrec kluczyk na on zobaczysz że przygasają światła wewnątrz samochodu na jakieś 10 sek. Działo się to również w ciepłe dni co mnie bardzo zdziwiło.
Chodziło mi o obroty podczas odpalania, czy rozrusznik kreci poniżej 200 obrotów czy ciut więcej.

: 03 paź 2019, 17:33
autor: Wiatrak
Ok, sprawdzę. A ile powinno być najlepiej?

: 03 paź 2019, 21:26
autor: konradkry77
200-220 na zdrowej baterii

: 03 paź 2019, 22:21
autor: Wiatrak
Akumulator ma niecały rok a rozrusznik ciągnie jak dziki.

: 03 paź 2019, 22:25
autor: konradkry77
No to jak tak jest, to do weryfikacja pompa wtryski regulator.

: 04 paź 2019, 01:07
autor: Wiatrak
Pompa? Ta wysokiego ciśnienia wtryskowa? Czy jaka? Była rok temu regenerowana. Jest jak nowa. Regulator? Co to? Jaki regulator? Wtryski to wolę nawet o nich nie myśleć :) Vcds pokazuje, że jest ok ale wiadomo, że dopiero na stole pobiórczym czy jakoś tak to się nazywa można to ocenić. Raczej bym nie brał ich pod uwagę bo nie dymi itp. No bo jakie inne objawy?

: 04 paź 2019, 12:32
autor: konradkry77
Podejzyj jak narasta ciśnienie na listwie.
Musi być pod zadane, jak jest zbieżne to niestety wtryski na stół.
Może być też problem z zaworem na przelewie, ale tego na 100 ci nie potwierdzę.
Przed odpaleniem sprawdź czy w przezroczystym wężu nie masz powietrza.
Z jakiego powodu regenerowales pompę, co było przyczyną usterki ??

: 04 paź 2019, 14:59
autor: Wiatrak
Możesz szczegółowiej opisać zielonemu trzy pierwsze zdania? Co do powietrza w przezroczystym wężu sprawdzę. Przyczyną było pocenie się. Wymienione oringi były.

[ Dodano: 2019-10-04, 14:59 ]
Może to jeszcze pomoże, ale nie pisałem o tym bo wyeliminowaliśmy świece żarowe. Ponad tydzień temu, kiedy był pierwszy objaw takiego odpalania, podłączyłem się VCDSem i wyszło, że mam uszkodzony przekaźnik świec żarowych. Wymieniłem go i zero błędów. Jednocześnie przy wymianie wyszło, że mam litr wody w obudowie ECU i ten przekaźnik pływał w tej wodzie. Wszystko wyczyściłem, wysuszyłem, błędów brak. Acha, jeszcze ciekło mi z filtra paliwa, mocno zalany był plastik pod silnikiem, ale to też uszczelniłem dociskając zawór zwrotny na filtrze. Już sucho jak pieprz. Ale został mi ten problem z odpalaniem. Zatem nie sądzę, że w tym samym czasie skończyły się też wtryski (tym bardziej, że używam 2T Orlena jak w każdym dieslu jakie miałem do tej pory plus jakieś środki stosuję do wtrysków) ... to jak kumulacja w totku. Wiem,że to nie stół pobierczy ale VCDS pokazuje, że wtryski mam w normie.

: 04 paź 2019, 18:15
autor: konradkry77
W bloku 22 i 23 masz podane rzeczywiste ciśnienie na szynie. Jeżeli rzeczywiste jest za niskie w SPAM do oczekiwanego wtrysk się nie otworzy,
Przed pompa wysokiego ciśnienia powinieneś mieć kawałek przezroczystego węża, widać tam czy nie ma powietrza,
Pisałeś o wodzie, zweryfikuj czy tam zieleni nie ma szystkie wtyczki oto,
Piszesz o przelewach i filtrze, weryfikacja czy nie ciągnie lewego powietrza. Co do zapowiettzania, te układu bardzo fajnie i szybko można odpowietrzyć bez zbędnych ceregieli.