Strona 1 z 1

[A6 C6] przyspieszenie 0-100?

: 05 maja 2009, 14:58
autor: azcetc6
Witam!
Temat to przyspieszenie 0-100km/h
Konkretnie chodzi o A6 C6 3.0 TDi 4x4 Tiptronic.
Fabryka podaje 7,2s dla tiptronic i 6,9s dla manualnej skrzyni biegów.
Smigam nim od roku i swego czasu pomiar wskazywał 7,21s do 7,45s do 100km/h.
Od niedawna czas wzrósł do 8.23s - 8,48s ale czasami spada grubo poniżej 8s.
Sytuacja taka się utrzymuje od 10tyś. km i nic się nie pogarsza.
Czy ktoś miał taką przypadłość i potrafi to wyjaśnić, pomóc, podpowiedzieć dlaczego taka fajna V6 ma kaprysy.
Pozdrawiam.[/b]

Re: [A6 C6] przyspieszenie 0-100?

: 05 maja 2009, 21:02
autor: fiolet
azcetc6 pisze:Witam!
Temat to przyspieszenie 0-100km/h
Konkretnie chodzi o A6 C6 3.0 TDi 4x4 Tiptronic.
Fabryka podaje 7,2s dla tiptronic i 6,9s dla manualnej skrzyni biegów.
Smigam nim od roku i swego czasu pomiar wskazywał 7,21s do 7,45s do 100km/h.
Od niedawna czas wzrósł do 8.23s - 8,48s ale czasami spada grubo poniżej 8s.
Sytuacja taka się utrzymuje od 10tyś. km i nic się nie pogarsza.
Czy ktoś miał taką przypadłość i potrafi to wyjaśnić, pomóc, podpowiedzieć dlaczego taka fajna V6 ma kaprysy.
Pozdrawiam.[/b]
Może zmieniłeś miejsce tankowania <ok>

: 05 maja 2009, 21:35
autor: azcetc6
Dobra sugestia "fiolet".
Nie miejsce tankowania jest to samo, paliwo prawdopodbnie też.
Dodam ża na kompie błędów nie ma, pozornie wszystko się kręci jak powinno, żadnych zauważalnych objawów, te 1,5 sekundy ciężko zauważyć w codziennej jeździe głównie po mieście, aczkolwiek brak tego oryginalnego przyspieszenia trochę czuć.
spalanie na normalnym poziomie, nie wiem co to za dziwna przypadłość.

: 05 maja 2009, 23:15
autor: -Misiek-
azcetc6, ktoś kiedyś pisał na forum, że przyczyną spadku mocy w silniku z turbiną może byc słoneczny dzień, turbinka woli zimne powietrze i w upał może byc trochę słabszy

: 06 maja 2009, 06:08
autor: tmr
Jeśli zakładasz że moc pozostała taka sama, to z fizycznego punktu widzenia:
- wzrosła masa.... ? ... łeee chyba aż tyle nie przytyłeś od roku... :lol:
- zmienił się opór toczenia (wzrósł), lub przeniesienia napędu(zmalał) ...? i tu jest najwięcej możliwości ;-) :
---> inne opony
---> opony o zmniejszonej przyczepności
---> inne felgi
---> zbyt małe ciśnienie w oponach
---> zbyt duże ciśnienie w oponach i mrygająca do setki lampka esp
---> ubite zawieszenie i mrygająca do setki lampka esp

no i pewnie dziesiątki innych możliwych powodów z dziurą grawitacyjną w kujawsko-pomorskiem włącznie :lol:

pozdr
_TMr

: 06 maja 2009, 07:28
autor: satch
ile ma c6 170 KM z ciekawości bo sam mierzyc raczej nie dam rady :-/
na moje oko cos między 8 a 9 ...

: 06 maja 2009, 07:45
autor: tmr
:-| w książce mam tylko :
-4 cyl, 103kW : 10,4sek. ze skrzynią ręczną i 10,5sek z automatem
-6 cyl, 120kW : 9,2 sek z ręczną i tak samo z automatem
-6 cyl, 120kW, quattro: 9,9 (tylko automat)

dla 170KM 4 cyl - nie ma danych

: 06 maja 2009, 15:02
autor: azcetc6
Hmm.
Felgi zmieniłem na 18" ale zgodnie z fabryką rozmiarówka.
Dzisiaj wypakowałem z auta wszystko zbędne i 0-100km/h czas 7,63s
Dziwny jest ten świat ;-)

: 06 maja 2009, 16:30
autor: Funosek
No to widzisz jest odpowiedź :-P
Większe (cięższe) felgi - a to przecież masa nieresorowana, więc to nie jest taka różnica jakby wsiadł drugi pasażer.
Szersze opony, czyli większe opory toczenia :-P

Zawirusuj i będzie śmigać jak dawniej :mrgreen:

: 06 maja 2009, 17:28
autor: paw1972
tmr pisze:Jeśli zakładasz że moc pozostała taka sama, to z fizycznego punktu widzenia:
- wzrosła masa.... ? ... łeee chyba aż tyle nie przytyłeś od roku... :lol:
- zmienił się opór toczenia (wzrósł), lub przeniesienia napędu(zmalał) ...? i tu jest najwięcej możliwości ;-) :
---> inne opony
---> opony o zmniejszonej przyczepności
---> inne felgi
---> zbyt małe ciśnienie w oponach
---> zbyt duże ciśnienie w oponach i mrygająca do setki lampka esp
---> ubite zawieszenie i mrygająca do setki lampka esp

no i pewnie dziesiątki innych możliwych powodów z dziurą grawitacyjną w kujawsko-pomorskiem włącznie :lol:

pozdr
_TMr
+ temperatura silnika/oleju, temperatura oleju skrzyni biegów, waga pojazdu, opór powietrza, szczęście i wiele innych. Np. po wymianie oleju w silniku masz trochę więcej KM i też może polecieć troszkę lepiej.
pozdr. <ok>

: 06 maja 2009, 20:15
autor: azcetc6
Podjechałem pod VAG-a.
Diagnosta powiedział że mam zapchany katalizator w 80% i ostatnio jakiś mechanizm czyszczenia go opróżnił kataliator 810km w stecz.
Czy to prawda że 3.0 TDi ma mechanizm wypalania katalizatora i aby go uruchomić trzeba prysnąć trasą około 50-60km płynnej jazdy?
Czy to ma wpływ na osiągi auta?

: 06 maja 2009, 21:54
autor: lockbit
azcetc6 pisze:Podjechałem pod VAG-a.
Diagnosta powiedział że mam zapchany katalizator w 80% i ostatnio jakiś mechanizm czyszczenia go opróżnił kataliator 810km w stecz.
Czy to prawda że 3.0 TDi ma mechanizm wypalania katalizatora i aby go uruchomić trzeba prysnąć trasą około 50-60km płynnej jazdy?
Czy to ma wpływ na osiągi auta?
Tak, jest to prawda. Wszystko jest opisane w ksiazce pojazdu, a robisz to gdy wiekszosc jezdzisz po miescie :-)
Istnieje tez mozliwosc wlaczenia tego trybu przez gniazdo diagnostyczne i nie trzeba jezdzic, mozna to zrobic na postoju - tak czytalem na fotum obd, lub odb, nie pamietam dokladnie.