Strona 1 z 1

[ BRF 2.0 136 KM] Awari świecy żarowej

: 16 wrz 2019, 11:31
autor: salvado
W ciągu ostatnich trzech tygodni dwukrotnie pojawił mi się "check engine". VCDS powiedział:
P161D-000 Open Circut Glowplug for Cylinder 4(Q13)
W obu przypadkach błąd udało się skasować, ale po kilku dniach powraca. Czyli coś jest chyba jednak na rzeczy.
Chciałbym spróbować sam to ogarnąć, tzn wymienić komplet świec (jeśli oczywiście to o to chodzi), jednak nie bardzo wiem które świece należy kupić. Auto i silnik jak w profilu.
Mam też wątpliwość czy sam dam radę, bo czytałem, że są "cienkie" i "grube" świece. I że z tymi cienkimi to różnie może być przy wykręcaniu, i że czasami rwą się i jest wtedy spory kłopot.
Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć jak to jest w przypadku BRF'a?
Na wszelki wypadek VIN: WAUZZZ4F77N127029

: 16 wrz 2019, 19:30
autor: mat1324
Masz u siebie ceramiczne świece żarowe. Oryginalne mają numer N10579805 i w ASO jedna kosztuje ok. 195 zł. Na allegro można kupić również oryginalne za niższą cenę (przeważnie są w opakowaniu zastępczym), np.

https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa ... 7574216842

Poniżej masz instrukcję serwisową ich wymiany. Odkręcaj je kluczem dynamometrycznym i jeśli po ustawieniu go na 20 Nm nie odkręcą się, to odpuść :).

https://www.dropbox.com/s/hyeynya2rto7y ... %20BRF.pdf

[ Dodano: 2019-09-16, 19:30 ]
Tak jak jest napisane w instrukcji, możesz je sprawdzić multimetrem. Opór nie może przekraczać jednego oma.

: 18 wrz 2019, 14:51
autor: salvado
mat1324, dzięki wielkie. Jak zwykle pełna i kompetentna pomoc.

Jeszcze tylko dwa pytania:
1. Czy fakt, że świece mocowane są pod pokrywą zaworów, czyli cały czas siedzą w oleju, pozwala nam nieco optymistyczniej spojrzeć na sprawę? Czy dzięki temu szanse na sukces są dużo większe? Co mówi praktyka/statystyka?

2. Czy w przypadku świec ceramicznych też ma zastosowanie zasada że wszystko robimy na rozgrzanym silniku?