Strona 1 z 1

[ INNY] 3.0 CDYA problem z błędem p0401

: 26 sie 2019, 11:46
autor: Eryk123
Cześć.
Stałem się posiadaczem A6 C6 '10r 3.0 TDI CDYA 208kkm..
Piszę ten post bo liczę na pomoc z Waszej strony bo sam nie wiem już czego się czepić.
Od kupna mam problem z jednym błędem - P0401 (log poniżej). Egr był czyszczony dwa razy, testy wykonawcze potwierdziły, że prawidłowo się otwiera i zamyka. Posiadam VCDS i udało mi się zrobić logi statyczne i dynamiczne grup 001, 003, 011.
Może znajdzie się ktoś kto miał podobny problem i będzie mi w stanie pomóc.
Dodam, że auto nie wchodzi w tryb awaryjny, wywala tylko MIL. Moim zdaniem jedzie normalnie, nie kopci itp.
PS. Przeglądając któreś forum C6 natknąłem się na odpowiedzi, że to wina wtrysków i po ich wymianie przeszło.
Czekam na Wasze sugestie.
Dzięki i pozdrawiam!

LINKI do logów:

statyczny: https://bit.ly/30BjPBJ

dynamiczny: https://bit.ly/2MCzoWA

: 26 sie 2019, 12:58
autor: mat1324
Przeczyściłeś kolanko idące do dolotu? Z tego co wiem, to trzeba wymienić EGR z chłodnicą, bo w niej jest przyczyna. Trzeba jedynie szukać nowszej chłodnicy, bo fabryczne miały właśnie taką wadę.

[ Dodano: 2019-08-26, 12:58 ]
059131515R » 059131515CC » 059131515ET

Im nowszy numer, tym lepiej.

: 26 sie 2019, 16:57
autor: Eryk123
Tak, było czyszczone. A ta chłodnica jest na płyn czy to powietrze ją obiega? Jak rozpoznać czy jest uszkodzona? BTW który czujnik/część układu EGR odpowiada za pomiar przepływu? Da się w VCDS to jakoś skontrolować?

: 26 sie 2019, 17:00
autor: mat1324
Przez chłodnicę przepływa płyn chłodzący. Z racji tego, że jest tam dodatkowy termostat, to zimą poliftowe V6 dość szybko się rozgrzewają. Chodzi o to, żę wyczyściłeś tylko zawór EGR, a przez samą chłodnicę też przechodzą spaliny, które niosą sadzę.

: 26 sie 2019, 17:05
autor: Eryk123
Hmmm, a da się w jakiś sposób wyczyścić chłodnice czy zostaje tylko wymiana?

: 26 sie 2019, 17:06
autor: mat1324
Możesz próbować chemią, ale szybciej jest kupić używkę i ją podmienić.

: 26 sie 2019, 19:26
autor: Eryk123
Dzięki, spróbuje i dam znać jak poszło

: 26 sie 2019, 20:16
autor: konradkry77
Prace EGR nadzoruje i mierzy przepływomierz.
Jak to szybko i mądrze ogarnąć.
Na biegu. Jałowym podglądasz parametry przepływu, blok 04 jak jest przepływ za duży poluzuj śruby mocujące rurę EGR do kolanka.
Jak przepływ się zmniejszy do zadanego kopiesz dalej, jak nie to masz syf w kolanku, tam jest takie dziadowskie zawirowanie ciężko się czyści.
Jak sprawdzić czy chłodnica jest zapchana.
Zdejmij podciśnienie z zaworu przy chłodnicze, wtedy jest zamknięty przepływ płynu a otwarty swobodny przepływ bez chlodniczki.

: 27 sie 2019, 09:36
autor: Eryk123
Sprawdzę to, dzięki konradkry77