Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

: 13 lip 2019, 08:06
autor: b4ndit90
Witam zaobserwowałem takie stuki w silniku. Zazwyczaj zaczynają się jak wrzuce na 5 bieg i jade na obrotach około 1600 do 1900 potem ustają ale czasami sie utrzymują do 2000 2100 . przy gwałtownym dodaniu gazu ich nie ma. Tylko spokojna jazda i lekkie dodanie gazu własnie w takich warunkach.

Klapy wywalone ponieważ było przypuszczenie że to te klapy - jednak nie

Co jeszcze może powodować taki hałas grzechotanie jakby coś miało wyskoczyć ? Silnik ciepły zimny nie ma znaczenia.

Audi a6 c6 3.0 BMK 1

Audi a6 c6 3.0 BMK 2

[ Dodano: 2019-07-13, 08:06 ]
Kolega z forum ma podobnie

3.0 inne forum

U mnie rozrząd nowy stukalo przed jak i teraz po. Stukalo na jednych wtryskach, kupiłem inne z niskim przebiegiem BD stuka tak samo. Co dziwne po odpieciu w zeszłym roku wtyczek od klap nie klepalo prawie 10miesiecy ani razu. Może to przypadek. Klapy usunięte w ECU. Egr też już wywalony i dla pewności nie klepania zaslepiony... W dziś w nocy wróciłem z morza 700km trasa idealnie. W 1dna i 2ga stronę. Tam na miejscu klepalo 2x przy przejazdach do innych miejscowości zazwyczaj wtedy gdy temperatura dochodziła do 90°. Jeżdżę z tym już półtora roku w sumie i powoli daje sobie spokój bo ciężko to znaleźć..
Czyli wtryski , rozrząd odpada klapy też. Zostaje dwumasa ? czy zawory juz sie konczą ? ale to nie logiczne dlaczego to sie dzieje tylko na 5 biegu na 1 2 3 4 tego nie ma obroty te same itp i nie ma grzechotania

dzisiaj wracalem z pracy i na zimnym 5 6 bieg cisza temperatura doszla do 90 stopni chwle przejechalem i gruchotanie ..

Na jalowym tego nie ma .. to sie dzieje tylko na 5 biegu od 1600 do 2000 czsami do 2200 a potem juz cisza

: 16 lip 2019, 18:45
autor: Tzu
Może warto problemu w skrzyni poszukać? Bo to jest nielogiczne, żeby silnik stukał tylko na 5- tym biegu.. 2000rpm to 2000rpm, niezależnie od wrzuconego biegu, jedynie obciążenie się zmienia, ale przy 2000rpm ciężko mówić o obciążeniu silnika, zrozumiałbym 1150rpm na 5. Ten 5 bieg wchodzi bez problemu? <mysli> <mysli>

: 28 lip 2019, 16:01
autor: b4ndit90
Testowałem już setki razy. I wyglada to tak .

Auto za nim nie osiagnie 90 stopni nie halasuje na zadnym biegu. Dopiero jak juz dochodzi do 90 a czasami chwile po tzn osiagnie 90 stopni 5 10 min pozniej zaczyna halasowac.

wrzycam bieg 5 - schodze do 1600 1700 i daje gazu i slysze te gruchotanie. wrzucam na 6 i gruchocze ale ciszej ze malo slyszalne ale tylko do momentu doladowania tzn tak gdzies 2000 a potem jest ciag i tego juz nie slychac ..

Obserwujac to gruchotanie to jest na wysokim biegu na dole . bo jak turbina wrzuca powietrze jest to tak zwane jebniecie w fotel to juz tego nie ma ...

dostalem od mechanikow wiele analiz. dwumas / wtryski / rozrzad / klapy / pompa wysokiego cisniea

wiele z nich odpada poniewaz koledzy z grupy np maja nowy rozrzad czy dwumas a gruchoze .. Zastanawia mnie dalczego gruchot jest tylko i wylacznie po 90 stopniach oleju .. czyli jest zadki silnik rozgrzany .. ? Co dalej ?

: 29 lip 2019, 07:34
autor: konradkry77
Może skrzynia biegów ??

: 30 lip 2019, 00:21
autor: b4ndit90
to by nie stukala na kazdym biegu ? Dlaczego halas pojawia sie na cieplym ? tylko powyzej 90 stopni jak dojdzie .. do momemntu nizszej temp to cisza

Re: [ BMK 3.0 224 KM] Stuki w silniku ? przy dodawaniu gazu

: 19 lip 2021, 20:52
autor: Lektor
Witam,
Odkopuję temat - mam ten sam problem ale nie mogę nigdzie znaleźć przyczyny - może tutaj udało się ustalić co dawało takie objawy?

Re: znalazłeś przyczynę

: 16 cze 2023, 20:31
autor: maly81
b4ndit90 pisze:
28 lip 2019, 16:01
Testowałem już setki razy. I wyglada to tak .

Auto za nim nie osiagnie 90 stopni nie halasuje na zadnym biegu. Dopiero jak juz dochodzi do 90 a czasami chwile po tzn osiagnie 90 stopni 5 10 min pozniej zaczyna halasowac.

wrzycam bieg 5 - schodze do 1600 1700 i daje gazu i slysze te gruchotanie. wrzucam na 6 i gruchocze ale ciszej ze malo slyszalne ale tylko do momentu doladowania tzn tak gdzies 2000 a potem jest ciag i tego juz nie slychac ..

Obserwujac to gruchotanie to jest na wysokim biegu na dole . bo jak turbina wrzuca powietrze jest to tak zwane jebniecie w fotel to juz tego nie ma ...

dostalem od mechanikow wiele analiz. dwumas / wtryski / rozrzad / klapy / pompa wysokiego cisniea

wiele z nich odpada poniewaz koledzy z grupy np maja nowy rozrzad czy dwumas a gruchoze .. Zastanawia mnie dalczego gruchot jest tylko i wylacznie po 90 stopniach oleju .. czyli jest zadki silnik rozgrzany .. ? Co dalej ?