[ BRE 2.0 140 KM] Falowanie obrotów na biegu jałowym
: 03 lip 2019, 00:10
Witam!
Odkąd u nas w rodzinie jest A6 C6 BRE 140KM (ok. 5 lat) to ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym.
Gdy silnik nie jest porządnie rozgrzany to obroty potrafią skakać w niektórych przypadkach od ok. 900-950 co na samej wskazówce zegarów jest bardzo widoczne i budą telepie nieźle. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale np. stojąc na światłach czuć delikatne falowanie (raz mocniej raz mniej).
Problem przez tyle lat nie pogłębił się, auto spala normalne wartości ropy, oleju troszeczkę ,,bierze" ale myślę w granicach normy, odpala bez problemów.
W VCDS korekty wtrysków nie przekraczają wartości ok. 0,4, wiem, że jakiś czas temu były próby podmianek wtryskiwaczy u mechaników, próbowali szukać przyczyny, problem jakby delikatnie zelżał, ale ostatecznie nic nie było skuteczne.
Od ok. 4 lat zrobiony jest chip tuning na 170KM jeżeli ma to znaczenie. Zbierak pompy olejowej i ta jego ,,fabryczna" wada zostały wymienione też profilaktycznie.
Jeżeli wyeliminować wtryskiwacze to gdzie najprościej szukać przyczyny tak aby móc w warunkach domowych coś sprawdzić bez ganiania po mechanikach?
dzięki z góry za odpowiedzi
Odkąd u nas w rodzinie jest A6 C6 BRE 140KM (ok. 5 lat) to ma problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym.
Gdy silnik nie jest porządnie rozgrzany to obroty potrafią skakać w niektórych przypadkach od ok. 900-950 co na samej wskazówce zegarów jest bardzo widoczne i budą telepie nieźle. Po rozgrzaniu jest lepiej, ale np. stojąc na światłach czuć delikatne falowanie (raz mocniej raz mniej).
Problem przez tyle lat nie pogłębił się, auto spala normalne wartości ropy, oleju troszeczkę ,,bierze" ale myślę w granicach normy, odpala bez problemów.
W VCDS korekty wtrysków nie przekraczają wartości ok. 0,4, wiem, że jakiś czas temu były próby podmianek wtryskiwaczy u mechaników, próbowali szukać przyczyny, problem jakby delikatnie zelżał, ale ostatecznie nic nie było skuteczne.
Od ok. 4 lat zrobiony jest chip tuning na 170KM jeżeli ma to znaczenie. Zbierak pompy olejowej i ta jego ,,fabryczna" wada zostały wymienione też profilaktycznie.
Jeżeli wyeliminować wtryskiwacze to gdzie najprościej szukać przyczyny tak aby móc w warunkach domowych coś sprawdzić bez ganiania po mechanikach?
dzięki z góry za odpowiedzi