Strona 1 z 2

[ BMK 3.0 224 KM] Dymi na niebiesko

: 23 kwie 2019, 10:46
autor: quattromtm
Witam. Mam cały czas problem z niebieskimi spalinami na rozgrzanym silniku. Wymieniłem wtryski na nowe i turbine też na nową. Przejechałem koło 1000 km i spokój. A teraz znowu zaczęło dymic na rozgrzanym silniku w przedziale obrotów 1200- 2300. Raz przejade 150 km i nic a czasami 30 i się pojawia. Co może być przyczyną? Żadnych błędów.

[ Dodano: 2019-04-23, 10:46 ]
Dodam że cały wąż za turbo jest mokry od oleju przesiakniety nim. Być może spała olej. Wina po stronie odmy?, miał ktoś podobny przypadek?

: 23 kwie 2019, 17:04
autor: konradkry77
Oleju dużo ci ubywa ??

: 23 kwie 2019, 17:58
autor: quattromtm
Nie zauważyłem. Trudno nawet zmierzyć miarka. Jutro wymienię wąż za turbina.

: 23 kwie 2019, 21:50
autor: konradkry77
A poco będziesz wąż wymieniać ?
Zrób log z 11 może ciśnienie ucieka.

: 23 kwie 2019, 22:45
autor: quattromtm
Jest cały przesiakniety olejem czyli przepuszcza a więc powietrze tym bardziej. Jak będę miał jutro czas to sprawdzę go ciśnieniowe.

: 25 kwie 2019, 09:32
autor: konradkry77
zdejmij odmę z dolotu.
i wtedy sprawdź czy zadymia.

: 02 maja 2019, 06:53
autor: quattromtm
Witam. Sprawdziłem odme i egr i wszystko ok. Zaczyna dymic na postoju jak złapie temp 60 stopni. Po odpieciu odmy i egra to samo. Intercoler czysty. Śmierdzi niedopalonym paliwem. Jedynie zostają wtryski? Źle zakodowane?

Nie mogę wejść vcds w adaptacje. Mam tylko ikonę Długa adaptacja 0A. A w kanale 71 - 76 jakieś inne kody np. 6h8f8ni


https://www.fotosik.pl/zdjecie/a482e4ea5504333a
https://m.fotosik.pl/zdjecie/bfc5d2cb27f02b29
https://m.fotosik.pl/zdjecie/324ec0c971bfaf05
https://m.fotosik.pl/zdjecie/eec20e30b30cf42f
https://m.fotosik.pl/zdjecie/e091960b13d5ab5f

: 02 maja 2019, 22:18
autor: ollyon86
W kanałach od 71-76 są to numery IMA wtrysków, każdy wtrysk fizycznie na górze obudowy ma swój kod.

: 10 maja 2019, 07:53
autor: quattromtm
Tylko te kody wogole nie pokrywają się z tymi na wtryskach. Wpisując te z wtryskow nie przyjmuje
. Wchodząc vcdsem mam tak zwana długa adaptacje i całkiem inne funkcje (ograniczone). Podpinajac inne auto wchodzę bez problemu.

Oddałem turbo na sprawdzenie szczelności i jest wszystko ok. Pozostaje dostawa ie się oleju do układu przez odme. Na dniach sprawdzę ciśnienie na cylindrach.

: 10 maja 2019, 08:44
autor: konradkry77
Spróbuj przez zalogowanie się 12233.
Starych wtrysków nie dopisuj.
Kody ima są tylko do wprowadzenia przy nowych wtryskiwacza CH a nie używanych.
Odmę odepnij i wpuść do jakiegoś zbiornika butelki. Dolot przed turbina zaslep.
Polataj z 1000 km. Będzie widać ile oleju ci w butelce zostało.

: 19 maja 2019, 11:12
autor: quattromtm
Nie mogę się zalogować przez 12233.

Odlaczylem odme do butelki. Dużo mniej dymi ale dymi na niebiesko. Po przejechaniu 300 km kilka kropel jest w butelce. Także obstawiam głowice albo blok.
Zastanawiam sie nad wymiana silnika na nowszy. Nie chcę ładować kasy w remonty głowic. Jaki mi silnik spasuje oprócz ASB? Chcę kupić z jakiegoś anglika.

: 20 maja 2019, 07:49
autor: konradkry77
Może odma zapchana.
Odkręcić korek wlewowy oleju i sprawdź.
Ciśnienie sprężania sprawdzałeś?

: 21 maja 2019, 23:18
autor: quattromtm
Odma czysta. Ciśnienie sprawdziłem na 3 cylindrach na jednej głowicy i jest ok. Na drugiej głowicy nie mogę wykręcić świec. Wkrecone na jakim kleju czy coś i nie chce ryzykować urwania. Bo odkreceniu korka nie ma ciśnienia. Kiedyś miałem robiony silnik. Cała ta głowica i tulejowanie bloku. Także myślę że tu coś szwankuje. Narazie będę jeździł ale pomału myślę o zmianie motoru.

: 21 cze 2019, 10:26
autor: Naprawa 3.0TDI
Czesc,

Tez zastanawiam sie nad zmiana motoru. Zglebiales jakich oznaczen nalezy szukac?
Ile to moze orientacyjnie kosztowac?

pozdr
K.

: 24 cze 2019, 12:45
autor: quattromtm
Witam. Narazie jezdze z odpieta odma i jest niby ok. Przestal dymic. Ale z czasem wymienie silnik chyba na taki sam BMK i rozrzad bym przerzucił od swojego bo mam nowy. Co do oznaczen to szukam albo BMK albo ASB .
Narazie sie tym nie przejmuje, trafia mi sie VW PHAETON z tym samym silnikiem za 800 euro z udokumentowanym przebiegiem. Jesli gosc sie zgodzi to kupie i wtedy podmienie silnik a reszte na czesci.