Strona 1 z 2

[ BNG 3.0 211 KM] Dymi na biało

: 12 mar 2019, 21:35
autor: seebbaa
Witam,

Mam pewien problem, a mianowicie moje audi po postoju na odpalonym silniku (powiedzmy 2-3 min wystarczy) auto przy ruszeniu dosyć intensywnie kopci na biało, podczas gdy stoi też zacznie dymić ale musi trochę dłużej postać.

Czym może być spowodowany ten problem?

: 12 mar 2019, 22:19
autor: mat1324
Wtryski :).

: 12 mar 2019, 22:37
autor: tomnik
...lub DPF

: 12 mar 2019, 22:50
autor: mat1324
Raczej wtryski :).

: 13 mar 2019, 11:17
autor: Marksam
DPF raczej odpada przy białym dymie, też bym obstawiał wtryski

: 13 mar 2019, 12:28
autor: konradkry77
1. Nakręć film jak dymi ?
2. określ czy DPF jest
3. Parametry biegu jałowego z bloków 13-14.
4. Płynu czy nie ubywa,
5. Krótkie czy długie trasy robisz ?

A6 C6 3.0TDI Dymi na biało

: 27 mar 2019, 20:03
autor: andrew_A6
Witam,

ostatnio moja audiczka (2006 r. silnik 3.0TDI quattro) zaczeła dymić na biało, ale tylko i wyłącznie jak stoi zapalona i po kilku minutach lub szybciej zalezy czy silnik jest ciepły. Ale jak zacznie kopcić to sa kleby bialego dymu smierdzacego spalinami. Gdy autko ruszy i dodam gazu to tylko po ruszeniu wyleci reszte dymu i podczas jazdy nie ma ani dymka ...

Oleju nie ubywa, płynu chłodniczego również ... autko ma moc ...
Dodam jeszcze, że ostatnio zostały usunięte fizycznie i z komputera DPF klapy kolektora oraz EGR ... Wcześniej nie kopciła wogólę ale za to czasem czułem delikatnie spaliny w kabinie ...

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, mam do dyspozycji VCDS ale nie wiem gdzie tam szukać :(

: 27 mar 2019, 20:06
autor: mat1324
Sprawdź korekty wtrysków w grupach 72-77 :).

: 27 mar 2019, 20:54
autor: andrew_A6
Dzięki ślicznie za odpowiedź, sprawdziłem podane grupy i w sumie nie znam sie tym ale są duże rozchwiania, poniżej spróbuję zamieścić zdjęcia ;)


Obrazek


Obrazek

: 27 mar 2019, 21:14
autor: pelonek1
Jeśli korekty masz w okolicach zera to wszystko jest ok.
Jeśli na plusie to wtrysk jest zapieczony.
Jeśli na minusie to wtrysk leje.
Co do wielkości kiedy jest już źle to niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni.
Wg mnie drugi cylinder wygląda najlepiej a nawet bdb bo jest tylko delikatnie zapieczony.
Reszta wtrysków leje, najgorzej 6 cylinder.
Czy już wymieniać, nie powiem Ci, chyba najlepiej jest to sprawdzić wyciągając wtryski.

: 27 mar 2019, 21:31
autor: mat1324
Drugi wtrysk jest ładny, ale reszta dość mocno już leje. Stąd pojawia się dymienie :).

: 27 mar 2019, 21:39
autor: andrew_A6
Dzięki śliczne za pomoc <lol> no to będzie wydatek ... ;) można wymienić 5 a zostawić ten jeden czy lepiej już brać komplet ? I co sądzicie o regenerowanych wtryskach czy się w to lepiej nie bawić ? <uoee>

: 27 mar 2019, 22:02
autor: pelonek1
mat1324 pisze:Drugi wtrysk jest ładny, ale reszta dość mocno już leje. Stąd pojawia się dymienie :).
mat1324 a czy 3 cylinder już też mocno leje? U mnie też korekty dochodzą do -10 i nie zauważyłem dymienia.

: 28 mar 2019, 15:33
autor: andrew_A6
pelonek1 a masz DPF ? mi na początku też nic nie dymiło bo dymienie kamuflował DPF dopiero po usunięciu DPFa zaczęło się dymienie ... :/

: 28 mar 2019, 16:09
autor: pelonek1
Tak mam DPFa.