Strona 1 z 2

[a6 c6] 3.0TDI tiptronic falowanie obrotów

: 30 kwie 2009, 00:17
autor: maniek1981
witam.mam taki mały problem w aucie.kiedy delikatnie przyspieszam i wskazówka obrotomierza nie przekracza 2-2,5 tys obrotów, trzymając pedał gazu w jednym położeniu , czuć delikatne falowanie obrotów i widać to na obrotomierzu.dzieje sie tak też ,w tych samych przedziałach, kiedy auto jedzie na tempomacie.
gdzie by tu szukać problemu?czy ktoś tak miał?
pozdrawiam

: 30 kwie 2009, 01:18
autor: vipsan
O kolego kupiles mocno wyeksploatowany pojazd!!!

: 30 kwie 2009, 09:10
autor: maniek1981
fajna odpowiedź.jak dla ciebie 187000km to mocno wyeksploatowany diesel ,to gratuluje

: 30 kwie 2009, 10:54
autor: vipsan
Czytajac twoje 2 posty o tych problemach i o wymianie turbiny mozna sadzic ze autko ma juz bardzo duzo przejechane lub ktos jezdzil i nie stosowal zasad eksploatacji silnika turbo!

Ja mam juz 178tys i nic sie zlego nie dzieje odpukac!

: 30 kwie 2009, 12:03
autor: maniek1981
ok kolego.egzemplarz a egzemplarz.auto jest od nowego u mnie w rodzinie tak więc wiem co i jak z nim.przyjmij poprostu że masz więcej szczęscia ode mnie.u mnie falują obroty ,u ciebie nie.ciesze się .umiesz zdiagnozować mój problem?jak tak to napisz konkretnie.pozdrawiam

: 30 kwie 2009, 18:20
autor: vipsan
Na 90% Problem z ktoryms z wtryskiwaczy!
Nierownomierne dawkowanie paliwa?
Tak mi sie wydaje ale pojedz do aso na diagnoze

: 02 maja 2009, 19:14
autor: tmr
... na silnikach znam się jak koza na pieprzu, ale ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym rzeczy najprostsze: kiedy był wymieniany filtr paliwa, czy jest odpowiednie jego ciśnienie na listwie wtrysków, czy nie ma zabrudzonego filtra powietrza...

a zanim to wszystko bym zrobił - podłączyłbym VAGa i zobaczył czy czegoś konkretnego i mądrego mi on nie napisze...

pozdr
_TMr

Re: [a6 c6] 3.0TDI tiptronic falowanie obrotów

: 12 sty 2014, 19:13
autor: arczi0044
maniek1981 pisze:witam.mam taki mały problem w aucie.kiedy delikatnie przyspieszam i wskazówka obrotomierza nie przekracza 2-2,5 tys obrotów, trzymając pedał gazu w jednym położeniu , czuć delikatne falowanie obrotów i widać to na obrotomierzu.dzieje sie tak też ,w tych samych przedziałach, kiedy auto jedzie na tempomacie.
gdzie by tu szukać problemu?czy ktoś tak miał?
pozdrawiam
Odświeżę temat z przed kilku lat, mam taki sam problem falowania obrotów, czyszczenie przepływki nic nie pomogło. Może jest ktoś kto miał podobne objawy i je rozwiązał.

Re: [a6 c6] 3.0TDI tiptronic falowanie obrotów

: 12 sty 2014, 22:11
autor: x4n
arczi0044 pisze:
maniek1981 pisze:witam.mam taki mały problem w aucie.kiedy delikatnie przyspieszam i wskazówka obrotomierza nie przekracza 2-2,5 tys obrotów, trzymając pedał gazu w jednym położeniu , czuć delikatne falowanie obrotów i widać to na obrotomierzu.dzieje sie tak też ,w tych samych przedziałach, kiedy auto jedzie na tempomacie.
gdzie by tu szukać problemu?czy ktoś tak miał?
pozdrawiam
Odświeżę temat z przed kilku lat, mam taki sam problem falowania obrotów, czyszczenie przepływki nic nie pomogło. Może jest ktoś kto miał podobne objawy i je rozwiązał.

Całkowicie odłącz przepływkę i zobacz czy falowanie ustało, czyszczenie rzadko pomaga.

jak to nic nie da trzeba iść dalej z powietrzem, przepustnice trzeba sprawdzic, egr a na końcu wtryski.



pozdrawiam


AreK

: 13 sty 2014, 20:38
autor: arczi0044
Faktycznie odpięcie przepływki pomogło, falowanie ustało, tiptronic zmienia biegi bardziej płynnie i spalanie na fisie mniejsze. Jedyny efekt uboczny to po podpięciu vcds błąd.
Jakie mogą być skutki uboczne jazdy z odpiętą przepływką?, bo mam wrażenie że podpięta robi mi więcej bałaganu w silniku.
Oczywiście szukam nowej, ale przez ten czas mam zamiar jezdzić na odpiętej.
Przy okazji zrobiłem logi wtrysków, co o nich myślicie?
072 18.0ms 24.0ms 14.0ms
073 2.0ms 26.0ms 20.0ms
074 6.0ms 16.0ms 8.0ms
075 2.0ms 16.0ms 8.0ms
076 0.0ms 8.0ms 10.0ms
077 14.0ms 24.0ms 18.0ms

wartości w bloku
013 0.71mg/str -0.05mg/str 0.09mg/str
014 -0.33mg/str -0.24mg/str -0.14mg/str

: 27 sty 2014, 19:51
autor: Balbin
arczi0044 pisze:Faktycznie odpięcie przepływki pomogło, falowanie ustało, tiptronic zmienia biegi bardziej płynnie i spalanie na fisie mniejsze. Jedyny efekt uboczny to po podpięciu vcds błąd.
Jakie mogą być skutki uboczne jazdy z odpiętą przepływką?, bo mam wrażenie że podpięta robi mi więcej bałaganu w silniku.
Oczywiście szukam nowej, ale przez ten czas mam zamiar jezdzić na odpiętej.
Przy okazji zrobiłem logi wtrysków, co o nich myślicie?
072 18.0ms 24.0ms 14.0ms
073 2.0ms 26.0ms 20.0ms
074 6.0ms 16.0ms 8.0ms
075 2.0ms 16.0ms 8.0ms
076 0.0ms 8.0ms 10.0ms
077 14.0ms 24.0ms 18.0ms

wartości w bloku
013 0.71mg/str -0.05mg/str 0.09mg/str
014 -0.33mg/str -0.24mg/str -0.14mg/str
wtryski mocno zapieczone o czym świadczą dodatnie wartości. Warto dodać jakiś dodatek do paliwa w celu wyczyszczenia ukladu paliwowego.

: 05 mar 2014, 17:18
autor: Przemek 3.0tdi
maniek1981, Falowanie obrotów leży po stronie konwertera, to są początki kończenia się sprzęgła,

Można to sprawdzić VCDSem czy występują uślizgi przy zmianie biegów,

radzę zabrać sie za to od razu, Ja jezdziłem tak 80tyś km aż się skończył napęd,

W ciągu tych 80tyś km raz na jakiś czas lock up załączał sie póżniej (takie poślizgi) szczególnie przy mocnych startach, i póżniej już tylko gorzej , w momencie załączania sie lock up'a zatelepało dość solidnie budą, moja biedaczka ma już ponad 300tyś km więc miało prawo, oczywiście po zmianie sprzęgła, nic takiego już nie ma,


Można pokusić sie o zmiane oleju TYLKO DYNAMICZNĄ i powinno pomóc

Można również dolać środka do konwertera wszystko na stronie MIDPARTS (nie robie zadnej krypto reklamy)


Jeżeli czujesz sie słaby w te klocki podjedz do skrzyniowców, ale nie do pierwszych lepszych bo zaproponują Ci remont za 6000zł <lol> diagnoza nie powinna być droższa niż 200zł

Widzę że jesteś z 3city na głównej str masz baner od skrzyniowców, ale bardziej polecam midparts

: 05 mar 2014, 18:18
autor: arczi0044
Jeśli to nie tajemnica to ile kosztowało usunięcie tej usterki?

: 06 mar 2014, 20:16
autor: Przemek 3.0tdi
arczi0044 pisze:Jeśli to nie tajemnica to ile kosztowało usunięcie tej usterki?
sam konwerter 700zł netto plus olej filtr uszczelka i resztą siłą rąk <lol> podjedz gdzieś na diagnoze zanim wydasz pieniądze

: 06 mar 2014, 21:32
autor: d(o_o)b
byłbyś w stanie napisać [ ewentualnie fotki ] gdzie to szukać w VCDS. I jak się to sprawdza