Strona 1 z 1
[ BRE 2.0 140 KM] Znikome ślady oleju w zbiorniczku wyrównaw
: 16 lut 2019, 14:28
autor: vipswiata
Witam,około rok temu w zbiorniczku wyrównawczym pojawił mi sie olej ,mechanik sprawdził i okazało się że to chłodniczka oleju i wymienił ją ale nie wyczyścił instalacji , ja chyba ze 3 razy płukałem ale zawsze coś tam wychodziło,ale było widać że jest ok.Tydzień temu jechałem i zauważyłem że samochód nie ma mocy ja w pedał gazu a tu taki zamulony jabky turbo nie było,żadna kontrolka się nie pojawiła check czy coś w tym stylu,podjechałem na parking zgasiłem samochód i po około 15 min znowu odpaliłem i wszystko było oki.Zajechałem do domu i znowu pojawił się u góry olej w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłem testerem i płyn nie zabarwił się.Co może się dziać?
: 16 lut 2019, 15:03
autor: kiler22
vipswiata pisze:.Co może się dziać?
milion rzeczy ale jeśli po zgaszeniu/odpaleniu było już ok to ja obstawiam albo kończącą swój żywot turbosprężarką albo conajmniej jej czyszczenie
fakt że to wróżenie z fusów ale oparte na 5 latach posiadania 2.0 tdi
ps . chyba nie ma a6 z 2.0 TDI i tylnym napędem

: 16 lut 2019, 15:14
autor: vipswiata
no ok tylko czemu znowu pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym w tym samym momencie co brak mocy.Dodam jeszcze że w ciągu 2 lat dwa razy wymieniałem intercooler,raz rozwaliło go zupełnie a teraz 6 miesięcy temu przypadkowo mechanik zobaczył olej na podłodze i też wymienił.
: 17 lut 2019, 11:51
autor: kiler22
może zbieg okoliczności .
Zaglądasz do tego zbiorniczka codziennie

Może już tam był a teraz zajrzałeś
Te objawy z intercoolerem MOIM ZDANIEM mogą właśnie wskazywać na uszkodzenie turbiny która przeładowuje i ogólnie puszcze już olej do dolotu
: 17 lut 2019, 15:30
autor: vipswiata
A czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie turbiny,może przez komputer lub coś innego?Chodzi o to że w najbliższym czasie muszę przejechać około 2000 tys km a nie chciałbym niespodzianki
: 17 lut 2019, 16:27
autor: kiler22
teoretycznie po logach powinno ci wyjść jej przeładowywanie lub niedoładowanie ale jeśli to początki to nie zawsze wyjdzie
Jeździsz dużo po mieście czy raczej trasy

: 17 lut 2019, 17:01
autor: vipswiata
Codziennie 8 km do pracy i 8 km z pracy plus 3 razy w roku trasa anglia do pl i z powrotem czyli razem około 15 tys rocznie.Filtry i olej wymieniane co roku dobrej marki filtry mann i olej Liqui Moly ostatnio tylko kupiłem filtry filtron pl .
: 17 lut 2019, 18:02
autor: konradkry77
Log dynamiczny na grupie 011.
Przed logowaniem przegon go trochę.
Wartość rzeczywiste powinny się pokrywać z zadanymi.
Loguj na 4 biegu.
: 17 lut 2019, 19:33
autor: kiler22
vipswiata pisze:Codziennie 8 km do pracy i 8 km z pracy .
czyli jw
no chyba że inni mają lepsze pomysły
: 23 lut 2019, 18:19
autor: vipswiata
ok sprawdzę we wtorek na razie dzięki
[ Dodano: 2019-02-23, 18:19 ]
Witam zrobiłem dzisiaj logi musiałem czekać do soboty aby nie było problemów z rozpędzeniem swobodnym samochodu,robiłem na 4 biegu obroty od 1600 do 4200 dwa logi silnik 90 stopni
turbo 1 turbina 2 .Możliwe że znowu chłodniczka oleju rozwalona ,czy można to sprawdzić vcds,i bardzo proszę o sprawdzenie logów turbiny.