Strona 1 z 2
					
				Blad czujnika temp spalin CDYA
				: 19 gru 2018, 13:35
				autor: slaw2908
				Witam wszystkich, 
Wyskoczyl mi ostatnio na liczniku komunikat o jakims problemie z DPF.
Komputer wskazal blad jak na foto. Co z tym zrobic? Tylko wymiana? Ktory to czujnik?
			 
			
					
				
				: 19 gru 2018, 15:23
				autor: ollyon86
				Miałem ten sam błąd , sprawdzenie instalacji czujnika bądź wymiana, czujnik znajduje się  przed dpf-em. U mnie pomogła wymiana. , czas operacji  20 minut  

 
			
					
				
				: 19 gru 2018, 15:58
				autor: slaw2908
				ollyon86,  przed dpf-em czyli ten ktory jest zaraz za katalizatorem czy ten ktory wchodzi w dpf?
			 
			
					
				
				: 19 gru 2018, 21:21
				autor: ollyon86
				Czujnik wchodzi do DPF-a.
			 
			
					
				
				: 22 gru 2018, 19:24
				autor: slaw2908
				Dzis doszedł kolejny problem, 2 nowe bledy(foto), wyglada na to ze DPF zapchany. 
Moze ktos mi powiedziec jak sprawdzic stopien zanieczyszczenia DPFu w VCDS?
			 
			
					
				
				: 23 gru 2018, 19:46
				autor: mat1324
				Rozgrzej auto i zrób zrzuty z grup 102 i 104. Bez serwisowego wypalenia się nie obejdzie. 
[ Dodano: 2018-12-23, 19:46 ]
Tutaj masz trochę opisane o filtrze oraz jego wypaleniu w polifcie.
-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,105.htm#854739 
			
					
				
				: 23 gru 2018, 22:09
				autor: slaw2908
				Zrobilem tak jak zasugerowales. 
Czy ja dobrze rozumuje? Mam blad od czujnika temp 3 czyli w dpfie a nieprawidlowa wartosc pokazuje ten zaraz za katalizatorem? 
Wartosci cisnien z 102.3 i 102.4 swiadcza o uwalonym G450?
			 
			
					
				
				: 23 gru 2018, 22:18
				autor: mat1324
				Czujnik 3 jest tuż za katem 

. Widać nawet, że pokazuje abstrakcyjną wartość temperatury.
czujnik temperatury 1 -> za turbiną
czujnik temperatury 3 -> za katem
czujnik temperatury 4 -> przed filtrem
Czujnika temperatury 2, czyli tego przed katem nie ma 

. Przed katem jest tylko sonda lambda. 
[ Dodano: 2018-12-23, 22:18 ]
Radziłbym ograniczenie jazdy autem do zera, ponieważ w polu 104.2 masz strasznie wysoką wartość sadzy wyliczoną przez sterownik silnika i może się okazać, że nie da się wypalić filtra na postoju. Dodatkowo masz niezerową wartość offsetu w polu 102.4, więc czujnik różnicy ciśnienia też jest do wymiany. Zanim kupisz nowy czujnik temperatury sprawdź jego okablowanie oraz wtyczkę, ale w większości przypadków i tak kończy się jego wymianą.
 
			
					
				
				: 23 gru 2018, 23:19
				autor: slaw2908
				Aaa, kurcze mozna sie pogubic w numeracji tych czujników. No to w takim razie zgadzaloby sie.
Dobra a czy aby odpalic procedure wypalania koniecznym jest najpierw ogarnac te dwie rzeczy tzn czujnik 3 i G450?
			 
			
					
				
				: 24 gru 2018, 00:46
				autor: mat1324
				Koniecznie 

.
 
			
					
				
				: 26 gru 2018, 19:07
				autor: slaw2908
				mat1324 pisze:Czujnik 3 jest tuż za katem 

. Widać nawet, że pokazuje abstrakcyjną wartość temperatury.
czujnik temperatury 1 -> za turbiną
czujnik temperatury 3 -> za katem
czujnik temperatury 4 -> przed filtrem
Czujnika temperatury 2, czyli tego przed katem nie ma 

. Przed katem jest tylko sonda lambda. 
[ Dodano: 2018-12-23, 22:18 ]
Radziłbym ograniczenie jazdy autem do zera, ponieważ w polu 104.2 masz strasznie wysoką wartość sadzy wyliczoną przez sterownik silnika i może się okazać, że nie da się wypalić filtra na postoju. Dodatkowo masz niezerową wartość offsetu w polu 102.4, więc czujnik różnicy ciśnienia też jest do wymiany. Zanim kupisz nowy czujnik temperatury sprawdź jego okablowanie oraz wtyczkę, ale w większości przypadków i tak kończy się jego wymianą.
 
A jaka jest górną granica wartosci sadzy aby mozna bylo bezpiecznie wykonac wypalanie serwisowe?
 
			
					
				
				: 26 gru 2018, 21:38
				autor: tomnik
				slaw2908 pisze:A jaka jest górną granica wartosci sadzy aby mozna bylo bezpiecznie wykonac wypalanie serwisowe?
Proszę to sprawdzić w grupie 107.1
Wartość ta jest zmienna.
I jeszcze jedno- gdy wartość ta jest przekroczona, nie jest możliwe wykonanie procedury wypalenia serwisowego (wymuszonego przez urządzenie diagnostyczne). Sterownik silnika na to nie pozwoli.
Jazda autem z niesprawnym czujnikiem temperatury układu wydechowego, skutkuje brakiem możliwości przeprowadzania procedury oczyszczania DPF, co bardzo szybko doprowadzi do przekroczenia wartości progowej (o której napisałem wyżej). To z kolei prowadzi do konieczności demontażu DPF i próby jego czyszczenia.
Proponuję jak najszybciej wymienić/sprawdzić instalację elektr. czujnika temp., który został wskazany, jako wadliwy. Do tego momentu radziłbym nie korzystać z auta.
 
			
					
				
				: 28 gru 2018, 17:38
				autor: slaw2908
				W polu 107.1 mam wartość 51. 
Podmienilem czujnik różnicy ciśnień i teraz w grupie 102 mam wartosci odpowiednio 13mbar i -6mbar 
 
 
Mam pytanie, czy czujnik temperatury spalin z volkswagena z numerem 03G 906 088 podejdzie tu? Oryginalnie czujnik temp 3 ma numer bodajze 038 906 088D(jesli sie myle niech mnie ktos poprawi).
 
			
					
				
				: 28 gru 2018, 18:08
				autor: mat1324
				Fizycznie może i będzie pasował, ale nie wiem czy elektrycznie podpasuje. 
[ Dodano: 2018-12-28, 18:08 ]
Po wymianie czujnika różnicy ciśnienia trzeba go zaadaptować albo kilkukrotnie odpalić silnik, aby offset w polu 102.4 wyzerował się (pod warunkiem sprawnego czujnika).
			 
			
					
				
				: 28 gru 2018, 19:11
				autor: slaw2908
				Chyba zaryzykuje bo z identycznym numerem ciężko dostac na zaraz. 
Aha, a mozesz podrzucic jakas instrukcje adaptacji tego czujnika?