Strona 1 z 1
[ BLB 2.0 140 KM] Ubywa płynu chłodzącego, a wycieków nie wi
: 11 gru 2018, 19:26
autor: wojciech007
Witam.
Od 2 miesięcy mam problem z ubytkami płynu chłodzącego. Ostatnio muszę dolewać ponad litr na 1000km.
Chłodnicę spalin mam wyłączoną z obiegu, pod samochodem nie widać wycieków (po zdjęciu osłony również nie występują żadne ślady), a płynu jak znikało tak znika.
Jak silnik jest niedogrzany to na biegu jałowym za samochodem robi się zasłona dymna. Biały kolor, więc to para. Może to przez brak chłodnicy EGR?
Dwa lata temu miałem wymienianą głowicę, bo była pęknięta. Teraz węże mam miękkie, więc na razie kolejne pęknięcie wykluczam, a może to jednak głowica? Czy możliwe jest, że płyn idzie do silnika, a węże układu chłodzenia są miękkie? Co jeszcze można sprawdzić lub podejrzewać?
: 11 gru 2018, 19:37
autor: repek92
jesli leci biały dym to znaczy że płyn jest spalany, załozyłes nową głowice?
: 11 gru 2018, 21:03
autor: wojciech007
Założyłem głowicę używaną po regeneracji z młodszego auta, która podobno już jest poprafiona fabrycznie.
A skoro płyn jest spalany to dlaczego kompresja nie idzie do układu (miękkie węże)?
: 11 gru 2018, 21:15
autor: repek92
mogła pęknąć np po stronie zaworów ssących wtedy teoretycznie kompresja tam nie dociera a płyn zasysa w momencie otworzenia zaworu ssącego
: 11 gru 2018, 21:42
autor: wojciech007
No to "super"...
: 11 gru 2018, 21:52
autor: repek92
ja bym wolał kupi chyba nowy zamiennik niz uzywana
: 12 gru 2018, 18:06
autor: wojciech007
Nowy zamiennik to 2x większy wydatek, a pewności, że nie pęknie nie ma żadnej.
Przeglądam jeszcze głowice i schematy i się zastanawiam czy jest możliwe takie pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki aby kompresja nie szła do płynu. Wygląda, że tak być nie może, a jak jest w rzeczywistości to nie wiadomo.
: 12 gru 2018, 22:09
autor: juniorexx
Wojtek bez dramaturgii najpierw zdejmij głowicę i sprawdź stan uszczelki ponieważ przy poprzednim montażu ktoś coś spaprał i tylko uszczelka poszła. Ponadto oddaj głowicę do porządnego sprawdzenia jeśli okaże się, że uszczelka była cała.
: 13 gru 2018, 09:12
autor: wojciech007
Podejrzewam, że samo uszkodzenie uszczelki powodowałoby również przedostawanie się powietrza do układu chłodzenia, a węże są na pewno miękkie.
: 19 gru 2018, 23:46
autor: juniorexx
Wojciech piszesz, że chłodnicę spalin masz wyłączoną z obiegu. W którym miejscu jest zaślepka? Przy kolektorze wydechowym czy przy samym EGR? Czy ewentualnie zrobiłeś bajpas na wężach z płynem chłodniczym?
: 20 gru 2018, 09:27
autor: mas0n
Biały dym może również oznaczać niedomagające wtryski
: 20 gru 2018, 09:37
autor: wojciech007
juniorexx pisze:Wojciech piszesz, że chłodnicę spalin masz wyłączoną z obiegu. W którym miejscu jest zaślepka? Przy kolektorze wydechowym czy przy samym EGR? Czy ewentualnie zrobiłeś bajpas na wężach z płynem chłodniczym?
Węże od płynu chłodzącego są zdjęte z chłodnicy i połączone ze sobą. A przy samym EGR mam zaślepkę z otworem 6mm.
mas0n pisze:Biały dym może również oznaczać niedomagające wtryski
Według VCDS wtryski nie są w złym stanie, a i wydaje mi się, że nie jest to dym z paliwa, raczej para. Chociaż specjalistą nie jestem.
I tak jak pisałem, dymi jak silnik nie jest do końca nagrzany i tylko podczas postoju lub wolnej jazdy (parkowanie, itp).