Strona 1 z 1

[2.0TDI, 140km] Pękniięta głowica przy braku CO2 w chłodnicy

: 06 gru 2018, 19:32
autor: Armacoste
Witam.

Temat, o którym kiedyś pisałem na forum dalej się ciągnie. Przechodząc do rzeczy, w moim samochodzie (jak w tytule Audi A6 C6 2004r, 2.0TDI, 140km) dzieją się następujące rzeczy:

-samochód ciężko zapala na zimnym
-ubytek płynu chłodniczego wynosi 1l na około 400-500km
-płyn w zbiorniczku "bulgota"
-samochód kopci na biało (raz kopci, raz nie kopci)

Teoretycznie wszystko wskazuje albo na uszczelke, albo na pęknięta głowice, aczkolwiek robiłem trzy krotnie test i nie wskazał on obecności CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Czy jest możliwe pęknięcie głowicy w takim przypadku? Jutro sprawdzę też stan oleju na zimnym silniku, czy nie przekracza on maximum - jeśli tak, to wtedy płyn na pewno dostaje się do oleju, czy jest jakaś inna droga niż przez głowice?

Bardzo dziękuje za odpowiedź :)

: 07 gru 2018, 09:04
autor: Punisher
Hmm mam 2.0, brak ubytków płynu i też kopci przy takich temperaturach jakby spalał litry płynu. Nie przyjmowałbym tak tragicznej wersji na początek.
Gdyby płyn dostawał się do oleju to z miejsca korek byłby w maśle <rotfl>
Proponuje sprawdzić szczelność układu chłodzenia, nie zapominając o chłodnicy EGR, która może puszczać płyn do spalin.

: 07 gru 2018, 23:45
autor: Armacoste
Dzisiaj rano sprawdziłem stan oleju i jest on w normie.Korek nie jest w "maśle". Jeśli chodzi o szczelność układu, to samochód garażuje i ani na podłodze ani na wężach nie widać żadnego ubytku. Jeśli chodzi o chłodnice EGR - o tym nie wiedziałem, ani nie mówił mi o tym żaden mechanik - może faktycznie tutaj leży problem, lecz co w takim razie z bardzo utrudnionym odpalaniem silnika na zimnym?

: 08 gru 2018, 12:26
autor: wojciech007
Problemy z odpalaniem mogą nie mieć nic wspólnego z ubytkiem płynu. Podłącz się pod komputer, bo może masz spalone świece.
Co do ubytków to zrób na początek by-pass na chłodnicy EGR.
A węże chłodzenia masz miękkie po jeździe?

: 10 gru 2018, 19:47
autor: Armacoste
Jutro sprawdzę jak wyglądają węże - pytanie - sprawdzić któreś konkretnie, czy obojętnie? W sumie Panowie troszkę mnie pocieszyliście, bo przyjmowałem tą najgorszą wersję. Pytanie odnośnie świec żarowych jest jedno - czy biorą one udział gdy na zewnątrz jest +20 stopni? Bo samochód we Wrześniu czy w Październiku również nie palił, a mieliśmy te miesiące mega ciepłe w tym roku.

: 11 gru 2018, 07:35
autor: Punisher
Przy 20st silnik powinien odpalić raczej bezproblemo nawet bez świec żarowych. Może rozrząd coś przestawiony? Jak masz dostęp do vcds to sprawdź synchronizacje. W sumie to powodów może być dużo.

Co do płynu to najwrażliwsze miejsca to wszystkie połączenia - króćce, jakieś trójniki itp. Bo nagrzewnice pomijam, raczej zauważyłbyś litr płynu co tyle km na dywanikach? <rotfl> Chyba że wsiąka powoli to w sumie warto sprawdzić czy nie są wilgotne

: 26 gru 2018, 13:24
autor: Armacoste
Dzisiaj sprawdziłem jak wygląda kwestia węży. Nie wiem jakie powinny być, ale są miękkie - jeden z nich nawet bardzo miękki (na tyle, ze przy mocnym ściśnięciu ścianki mogły by siebie dotknąć) - link do zdjęcia z zaznaczonym wężem daje poniżej. Jestem umówiony na zrobienie bypassu chłodnicy EGR. Jeśli to uspokoi problem z płynem chłodniczym, to pozostanie kwestia zapalania - ogólnie sprawdzane były wtryski dwa miesiące temu i są ok. Rozrząd był robiony jakieś 15tyś km temu. No chyba, że faktycznie bypass nic nie da, to wtedy już pozostaje chyba ta nieszczęsna uszczelka lub głowica.

Obrazek

[ Dodano: 2018-12-26, 13:24 ]
Bypass chłodnicy EGR wykonany. Płyn chlodniczy nadal ucieka. Pod korkiem masło, ale test szczelności głowicy nic nie wskazuje. Pozostaje mi jedynie jeszcze raz sprawdzić cały układ czy na pewno nigdzie nie ma wycieku, bo pchanie się w koszty zbytnio do mnie nie przemawia.

: 26 gru 2018, 21:51
autor: tomnik
Armacoste pisze:test szczelności głowicy nic nie wskazuje.
Test szczelności głowicy wykonuje się w specjalistycznym warsztacie, a nie testerem na zawartość CO2.
Wiem, że każdy z właścicieli auta oddala od siebie ewentualność awarii uszczelki pod głowicą lub, co gorsza samej głowicy. Niestety, musisz na poważnie wziąć to pod uwagę....