Strona 1 z 1

[ INNY] Cięzkie odpalanie na mrozie

: 30 lis 2018, 12:05
autor: KamilA6C6
Witam,
zauwazyłem problem z moją Audi A6 C6. Jakiś czas temu gdy zaczęły się mrozy, auto ciężko odpalało. Przy mrozie -5stopni, auto już wcale nie chciało odpalić. Gdy tylko wzrosła temperatura do około 0stopni, wtedy ciężko ale odpalał. Akumulator i świece wiedziałem że są do wymiany. Na początku wymieniłem najpierw świece, z nadzieją że akumulator jeszcze troche wytrzyma. Wymieniłem te świece, rano wsiadam do auta bo chciałem jechać do pracy (był mróz -6stopni). Auto nie odpaliło, akumulator ciężko kręcił dlatego tez nie odpalił. Wczoraj kupiłem nowy akumulator i odrazu go założyłem. Dzisiaj rano przy -3stopniach, auto odpaliło ale akumulator kręcił z 3sekundy i dopiero wtedy ruszył, lecz przez pierwsze 5sek, faluje na obrotach i się w końcu ustabilizował. Dodam, że gdy odpalam auto, to gdy wkładam kluczyk, przekręcam na zapłon i czekam z 10sek aż nagrzeją się świece. Problemem jest to, że akumulator chwile musi pokręcić aby auto odpaliło i te falujące obroty. Czy jest jeszcze coś, co można wymienić aby odpalał na strzała i nie było tych falujących obrotów? Gdy na dworze nie ma mrozu, auto odpala bez problemu.

Z góry dziękuję

: 30 lis 2018, 18:07
autor: Flex 78
Ja odpalam jak tylko zniknie ikonka grzania świec i trzymam mogę na gazie, w momencie jak słychać że odpalił ściągam szybko nogę z gazu i po sprawie. Może warto wymienić filtr paliwa.

: 30 lis 2018, 21:31
autor: barteklca
Flex 78 kolega ma 2.7 V6 trochę trudniej ruszyć 6 garków niż 4 <lol>
KamilA6C6 Mam podobnie w swoim 3.0 - czas odpalania zwiększył się znacznie wraz ze spadkiem temperatury na dworze. Swiece mam dobre - akumulator także.
W tamtym roku wymieniłem zaworek zwrotny na filtrze paliwa - początkowo myślałem ,że paliwo przez noc się cofa do baku . Wymiana na nowy zaworek niczego nie zmieniła. Z tego co pamiętam zaworek powinien utrzymywać ciśnienie 2Bar w wężu idącym do pompy CR.

Z mojej wiedzy wynika ,że za falowanie obrotów odpowiada -
1.Przepustnica znajdująca się przy kolektorze dolotowym (wymieniłem bo padły zębatki)
2.Klapka przy chlodnicy spalin - bardziej elktorzawór , który nią steruje
3. Egr - i tutaj także Egr-em steruje elektrozawór
4. Czyszczenie wszystkiego z nagaru - u mnie było zabite ,że srubokrętem zdrapywałem coś przypominającego ziemie i było tego duuużo.

Po wymianie powyższych - mam delikatne dygnięcia wskazówki ledwo widoczna raz na kila sekund lub wcale, a przed miałem falowanie obrotów.
Po prostu EGR kieruje ciepłe spaliny do silnika, klapka zamyka obieg przez chłodnicę, a przepustnica elegancko reguluje dawkę powietrza. <brawo>
Ja tak to rozumiem, ale specjalistą nie jestem.

: 10 sty 2019, 09:31
autor: KamilA6C6
Filtr paliwa wymieniałem jakiś miesiąc temu więc nie sądzę żeby to było to. U mnie też niby takie dygotania bo to faluje pomiędzy 1000-1050 obrotów więc nie wiem...

[ Dodano: 2018-12-03, 11:44 ]
Czy może być to spowodowane lejącymi się wtryskami? Auto ma 253tys przebiegu, nie wiem czy to realny wiec zastanawiam się nad tymi wtryskami? Czy jest różnica, gdy wtryski są uszkodzone, czy jest zimno na dworze czy ciepło? Bo gdy jest ciepło to auto odpala normalnie, jedynie gdy mróz pojawi się na dworze, wtedy występuję problem..

[ Dodano: 2019-01-10, 09:31 ]
ODŚWIEŻAM

Doszedłem do tego że jest problem z cofaniem się paliwa, teraz nawet bez względu na temperaturę rozrusznik musi chwile pokręcić żeby odpalić. Może ktoś podpowie jak się do tego zabrać, co sprawdzić pokolei bo nie wiem nic...

: 10 sty 2019, 09:34
autor: mat1324
Jeśli cofa się paliwo, to sprawdź pompkę w baku.

: 10 sty 2019, 12:31
autor: mietek69
Czarny zaworek na filtrze paliwa odpowiada za to aby paliwo się nie cofało.

: 11 sty 2019, 19:01
autor: gozdzik77
A może jest problem z tym zaworem który jest na przelewach wtrysków. On podobno ma utrzymywać stałe ciśnienie ok.10bar w układzie wtryskowym?

: 12 sty 2019, 10:27
autor: konradkry77
Trzeba by podejrzeć jak cr buduje ciśnienie.
Bo jak nie osiągnie 250 bar to się wtryski nie otworzą