Strona 1 z 2

[ ASB 3.0 232 KM] Świece żarowe - dłuższe odpalanie , a wiek

: 29 lis 2018, 22:49
autor: barteklca
Hej,

3.0 TDI ASB nalot 224 tysiące (uprzedzając pytania prawdziwy ASO, książka od I właściciela etc).
Nigdy nie były wymieniane świece żarowe w aucie .Na obecną chwilę dopóki było w miarę ciepło odpalał bez problemów . Wczoraj był lekki mróz w nocy i rano musiał trochę dłużej pokręcić.

Czy wypadało by wymienić już świece ? - w kompie nie ma błędów o przepalonych świecach . Rok temu w zimie było podobnie i oczywiście przyszła wiosna i zapomniałem o temacie...

Z info w necie same sprzeczne informacje... Jedni piszą ,że co 100 tysięcy wymieniać inni ,że dopiero jak przepali się świeca i ma przerwę .

Widziałem kilka filmów na YT, gdzie były porównywane nowe świece ze starymi . Była różnica w szybkości nagrzewania i w temperaturze. Jednoznacznie nikt nie napisał.
"To, że świeca nie jest przepalona nie oznacza,że nadal jest dobra i spełnia wymagania"

Co polecacie zostawić 11 letnie świece czy zakupić nowe ? Wiem, że świece nie służą wyłącznie do podgrzania powietrza do 350 C i odpalenia , ale póżniej także jeszcze grzeją już po odpaleniu ...
Czy może jakieś magincze odliczanie do 10-sięciu po zgaśnięciu kontrolki świec i dopiero kręcenie rozrusznikiem ? <lol>
Dzięki !!!

: 30 lis 2018, 01:52
autor: mat1324
Nawet przy nowych świecach będzie tak samo odpalał (może szybciej osiągną zadaną temperaturę) :). Wymienia się je dopiero, gdy w sterowniku silnika pojawi się błąd. Jak pojawi się błąd jednej czy nawet dwóch świec, to można tylko je wymienić, ale jak będzie więcej, to warto pomyśleć o komplecie. Zimą trochę inaczej odpala silnik. Można powiedzieć, że dłużej i ciężej. Gdy jest zimno, to akumulator ma mniejszy prąd rozruchowy (oraz pojemność) i to już powoduje, że rozrusznik nie kręci z taką ochotą jak latem. Do tego dochodzi zimny gęsty olej, który też stwarza opór, a latem nie ma tego problemu. Świece tylko pomagają, aby silnik szybciej odpalił. Jak zapali się spiralka od świec, to czekasz aż zgaśnie i odpalasz silnik (przekręcasz kluczyk do końca w prawo i puszczasz). Jak odpali sam, to dobrze. Przy większych mrozach można dwa razy podgrzać świece, czyli zapłon (rozgrzewanie), wyłączenie zapłonu, zapłon (rozgrzewanie) i odpalenie.

: 30 lis 2018, 21:21
autor: barteklca
mat1324 Dziękuję za odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości <lol>

: 05 gru 2018, 20:45
autor: hugo911
Ja aktualnie mam 341kkm i jakoś pod koniec października pojawił mi się błąd na 4 i 5 cylindrze. Ponieważ auto mam od nie dawna i nie wiedziałem kiedy były wymieniane świece to wymieniłem komplet Beru.
Moje odczucia to auto dużo gorzej odpalało przed wymianą tj dłużej musiało kręcić. Teraz nawet po 2 dniach stania jak jeszcze mieliśmy temperatury po -6 st w nocy a odpalałem wczesnym rankiem auto odpala bez zbędnego kręcenia.
Dodam jeszcze że wszystkie świece jakie wyciągnąłem z silnika były od nowości i tylko 2 szt były spalone a reszta dalej sprawna.

: 06 gru 2018, 22:50
autor: irkogrande
Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa

: 06 gru 2018, 23:26
autor: mat1324
Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p.

: 07 gru 2018, 18:34
autor: irkogrande
mat1324 pisze:Akurat Łysego nie oglądam, bo że tak powiem "za niski poziom merytoryczny" :p.

Ja tam czasami zobaczę sobie o czym on tam znowu pier**li. On i te jego teorie <wysmiewacz>

: 05 sty 2019, 21:06
autor: camelllcamelll
Witam
Nie będę zakładał nowego tematu

Silnik 2,7 BPP

Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS

Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci ??

: 06 sty 2019, 10:35
autor: konradkry77
irkogrande pisze:Panowie ogladajcie wiecej YT zwlaszcza Łysego z Gdańska :D
W naszych Tedeikach podgrzewanie swiec nastepuje gdy temperatura spada ponizej -5 stopni. Jezeli masz swiece jedna lub dwie, trzy spalone to po uruchomieniu silnika bedzie nim rzucac i slychac takie "pukanie/stukanie"
Swiece maja za zadanie podgrzac komore spalania podczas rozruchu przy niskich temperaturach (ON musi miec ciepelko do zaplonu) i musza sie one rozgrzewac od czubka w strone gwintu. Warto czasami je sprawdzic jak sie rozgrzewaja, niestety komp tego nie pokaze.
Na rozruch tez ma wplyw na rozruch tez ma AKU i rozrusznik no i olej jak wspomnial kolega mat1324.
U mnie jest juz przelatane 353kkm i nie ma problemu z rozruchem z dwiema spalonymi swiecami na 1 i 5 cylindrze.
Duza role w niskich temperaturach odgrywa olej
Jezeli ktos sie bawi w longlife, albo zaniedbuje wymiany, tylko dolewa, po co wymieniac to potem sa takie objawy.
U mnie olej wymieniany co 10kkm, ostatnio zalany Motul 5W30 i spokoj
Wczoraj trafil mi sie Hyundai problem z odpalaniem przy niskiej temp. przyczyna garaleta w misce i pod pokrywa
Świece od 5 stopni przed rozruchem już grzeją.
Potem w zależności od warunków podczas pracy silnika.

: 06 sty 2019, 12:28
autor: glowka123
camelllcamelll pisze:Witam
Nie będę zakładał nowego tematu

Silnik 2,7 BPP

Czy może być taka sytuacja że przepaliła mi się świeca żarowa, a nie pokazuje zadnego błędu na VCDS

Mam takie objawy, jak stoję w garażu i rano odpalam jest wszystko OK, gdy stoję na polu i odpalę - odpala od strzała, ale pierwsze może 5 sekund jak by nie chodził na wszystkie gary i trochę zakopci ??
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy

: 06 sty 2019, 15:04
autor: mat1324
Jak masz mocny akumulator, to musiał odpalić :).

: 06 sty 2019, 15:33
autor: camelllcamelll
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy
No właśnie tak mam, że przez jakieś 3-5 sek trzepie, a błędów nie miałeś żadnych ?/

: 06 sty 2019, 16:01
autor: konradkry77
Diesel na cr musi mieć mocniejszy Aku niż na pd, nie raz widziałem jak na pompkach diesel potrzebował jeden obrót by ruszyć. Bez bulu

: 06 sty 2019, 16:48
autor: glowka123
camelllcamelll pisze:
ja miałem wszystkie 6 przepalonych i odpalał nawet przy -15 , nie kopcił ale faktycznie trochę trząsł przez 2-3 sekundy
No właśnie tak mam, że przez jakieś 3-5 sek trzepie, a błędów nie miałeś żadnych ?/
Miałem że świece nie działają. Po wymianie brak błędów

: 06 sty 2019, 20:02
autor: camelllcamelll
glowka123 pisze:Miałem że świece nie działają. Po wymianie brak błędów
Kolego, to powiedz jakie świece do mojego kupić ?

Dzięki