Strona 1 z 2

2.0 TDI Czujnik cisnienia doladowania. Jak zdiagnozowac ?

: 09 lis 2018, 15:26
autor: Adi_
Waszym zdaniem miesci sie to w tolerancji pomiaru czy trzeba go wymienic ?

Zapalam samochod rozgrzany

Temperatura silnika 90 i na postoju
Obroty silnika 830 rpm
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 991 hPa


Po ostrym przejechaniu i zamykaniu obrotomierza pozniej na postoju
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1060 hPa

Nastepnie po spokojnym przejechaniu zatrzymuje sie i mam
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1008 hPa

: 09 lis 2018, 15:29
autor: repek92
Najlepiej wrzuć logi dynamiczne. Żeby moNa było stwierdzić co się dzieje w danym czasie przy danych obrotach. A co się dzieje?

: 09 lis 2018, 16:02
autor: Adi_
Generalnie to walcze z overboost ktory wystepuje tylko na 5 i 6 biegu. Turbo osiaga 2.7 bara i tryb awaryjny.

Zawor N75 wymieniony
Geometria sprawdzona i chodzi lekko nie zacina sie
Przewody podcisnienia sprawdzone i sa szczelne

Crankshaft speed (RPM): 3691.5 /min
Vehicle speed: 178.08 km/h
Charge air pressure specified value: 2384 hPa
Charge air pressure: actual value: 2720 hPa
Intake air temperature: 66.0 °C
Actual air mass: 1210.3 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 12.30 %

Sprawdzalem geometrie i sterownaie turbiny. lekka poprawa ale dalej taki rezultat.

Crankshaft speed (RPM): 3665.5 /min
Vehicle speed: 176.84 km/h
Charge air pressure specified value: 2383 hPa
Charge air pressure: actual value: 2708 hPa
Intake air temperature: 62.6 °C
Actual air mass: 1212.0 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 9.38 %

Na 5 biegu przy 180 na 6 biegu 210 wywala tryb awaryjny overboost. Na innych biegach zamykam obrotomierz i nic sie nie dzieje.

: 09 lis 2018, 20:35
autor: konradkry77
Kolego grucha do regulacji.
Map zostaw w spokoju, logi wrzuć na jakiś vaglog,
Tak na szybko i skutecznie, wyreguluj na biegu jałowym cięgno musi dojść do ogranicznika, skręcasz logujesz.

: 10 lis 2018, 00:36
autor: Adi_
Tak grucha wyregulowana, przegladnieta osiaga max i min tylko zobacz na poczatek log'a

sprawa rozchodzi sie o te pare hPa bo jezeli nie przekroczy 2700 hPa to nie wywali bledu a jestem juz blisko 2708 hPa

ecu chce cisnienie 1029 hPa czujnik pokazuje 1060 hPa na postoju, cisnienie na zewnatrz 1006 hPa

dzieje sie to po ostrzejszej jezdzie tak jakby sie zacinal ten czujnik albo od temperatury w dolocie zmienia sie jego rezystancja. nastepnie po spokojnej jezdzie czujnik pokazuje idealnie takie cisnienie jak jest na zewnatrz.

natomiast po postoju zapalam i zawsze czujnik pokazuje 10-15 hPa mniej niz rzeczywiste na zewnatrz. nie wiem jak dziala ten czujnik

: 10 lis 2018, 02:11
autor: carlos777
Program w ECU silnika oryginał, czy jakiś chips?

: 10 lis 2018, 18:46
autor: Adi_
Jest na chipsie od dawna i nie bylo tego problemu. Teraz sie pojawil.
Podluballem dzis troche i jutro zrobie testy loga i rozbujam gablote na 5 jak nie wywali bledu przy 180 to zaczy ze juz mu pomoglo.

: 10 lis 2018, 21:47
autor: carlos777
Chips mógł mocno nadwyrężyć turbo.
Mogła dostać luzu poprzecznego lub wzdłużnego i zaczyna stawać bokiem

: 10 lis 2018, 22:15
autor: konradkry77
Rozkręcić regulację gruchy o obrót.
I loguj,
Logi wrzuć chociaż do csv by można było coś wyczytać

[ Dodano: 2018-11-10, 22:15 ]
Adi_ pisze:Tak grucha wyregulowana, przegladnieta osiaga max i min tylko zobacz na poczatek log'a

sprawa rozchodzi sie o te pare hPa bo jezeli nie przekroczy 2700 hPa to nie wywali bledu a jestem juz blisko 2708 hPa

ecu chce cisnienie 1029 hPa czujnik pokazuje 1060 hPa na postoju, cisnienie na zewnatrz 1006 hPa

dzieje sie to po ostrzejszej jezdzie tak jakby sie zacinal ten czujnik albo od temperatury w dolocie zmienia sie jego rezystancja. nastepnie po spokojnej jezdzie czujnik pokazuje idealnie takie cisnienie jak jest na zewnatrz.

natomiast po postoju zapalam i zawsze czujnik pokazuje 10-15 hPa mniej niz rzeczywiste na zewnatrz. nie wiem jak dziala ten czujnik
Takimi wartościami nawet się nie przejmuj, limity diagnostyczne są na 150 hPa

: 12 lis 2018, 11:46
autor: Adi_
konradkry77 pisze:Rozkręcić regulację gruchy o obrót.
I loguj,
Kolego grucha przegladnieta. Geometria upuszcza spaliny ile tylko moze jest to sprawdzone i przegladniete.


Jest tez postep na 5 juz bledu wczoraj nie wywalilo ale na 6 tak

Engine speed: 3291.00 /min
Normed load value: 99.2 %
Vehicle speed: 194 km/h
Coolant temperature: 87 °C
Intake air temperature: 58 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.220 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 3291.0 /min
Vehicle speed: 194.45 km/h
Charge air pressure specified value: 2364 hPa
Charge air pressure: actual value: 2677 hPa
Intake air temperature: 58.8 °C
Actual air mass: 1241.0 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 9.39 %


Mysle ze margines jest 300 hPa bo na 5 bylo blisko ale nie przekroczylo i bez bledu. Na 6 roznica wyszla 310-315 hPa. Utrzymywala sie przez 5 sek i wywalilo bleda.

Inne pytanie czemu dmucha za duzo i co jest przyczyna ale narazie potrzebuje ubic pare hPa

: 12 lis 2018, 17:57
autor: konradkry77
Jeżeli owerboost jest powyżej 5 sek, sterownik rzuca błędem.
Ewidentnie grucha do regulacji, wierz mi, trenowałem z tym nie jeden raz,
Jedynie co mogę ci powiedzieć to 100 % regulacja jest na maszynie testowej,

: 12 lis 2018, 19:46
autor: Adi_
Dzis robilem adaptacje klap wirowych i ten czujnik cisnienia mi nie pasuje
cisnienie atmosferyczne 1010
oczekiwane kolo 1030
na czujniku 1007 <-- idealnie jak nigdy
test konczy sie i na czujniku pokazuje 1053 hPa zamiast 1007 jak poprzednio albo cos kolo tego

Kolego zanim turbine bede wyciagal chyba zmienie ten czujnik czy jest ktos wstanie pomoc ustalic numer czesci ??

: 12 lis 2018, 20:49
autor: konradkry77
Twój wybór,
Wydłużając sztangę zlikwidujesz owerboost, choć pytanko czy sterowanie gruchy jest na podciśnienie ??

: 12 lis 2018, 22:14
autor: Adi_
Kolego juz sprawdzalem i krecilem sztanga. Wiecej nie zejdzie. Tak jest podcisnieniowo. Zawor N75 zmieniony, usprawinil czas reakcji.

Przedtem przeladowanie mialem w graniach 2707-2720 teraz jest kolo 2675. Czujniki sa w cenie 100-200 zl tylko nie weim ktory. Podrobki nawet taniej nawet na podmianke.

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03L 906 022 SB)

13:12:36
IDE00190 Charge air pressure specified value 1027 hPa
IDE00191 Charge air pressure: actual value 1060 hPa
IDE00348 Intake air temperature 34 °C
IDE00396 Charge Pressure Actuator: acknowledgment 99.82 %
IDE00405 Crankshaft speed (RPM) 830.5 /min


Zacina sie jak widzisz. Cos przeklamuje ten czujnik

: 13 lis 2018, 07:28
autor: konradkry77
Tak abyś wiedział, w sterowniku masz mapę turbo, czyli zadanie ciśnienia wg ilości obrotów i dawki paliwa, przed mapa turbo jest mapa PID ma ona za zadanie dynamicznie ustalić ciśnienie wg zmiennych otoczenia.
Więc jeżeli czujnik widzi jest duże ciśnienie PID będzie to zbijał.
Zrób loga z kanału 10.
3 z butem w podłodze