Witam
Zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. VCDS pokazał błąd P0401. Dodam że silnik V6 3.0tdi BMK fabrycznie bez DPF-a. Co jest przyczyną tego błędu?Czytałem że sporo osób wymienia zawór EGR, chłodnicę spalin,przepływomierz a i tak błąd co jakiś czas powraca. Ja na razie nic wymieniałem. Od czego należy zacząć? Jak dokonać diagnozy i jak przeprowadzić prawidłową diagnostykę VCDS-em.
Czy napewno probllem leży w zaworze EGR?
001025 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 002 - nateżenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Stan błedu: 01110001
Priorytet błedu: 0
Czestooa błedu: 1
Wew.licznik błedów: 255
Przebieg: 172094 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.11.01
Czas: 09:38:36
: 02 lis 2018, 10:05
autor: repek92
Na początek spróbował bym porządnie wyczyścić
: 02 lis 2018, 13:09
autor: gozdzik77
repek92 pisze:Na początek spróbował bym porządnie wyczyścić
Taki mam zamiar i zobaczę co będzie.
Dużo jest roboty żeby sam EGR wymontować?
: 04 lis 2018, 08:37
autor: konradkry77
No nie mało, kiepskie dojście pod sroby, EGR a chłodnica,
Węże od chłodzenia do rozpięcia plus spuszczenie płynu.
: 26 lut 2019, 16:10
autor: Robertoo2410
Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR
: 26 lut 2019, 18:06
autor: gozdzik77
Robertoo2410 pisze:Mam podobny problem P0401. wymieniony kompletną chłodnicę spalin wraz z EGR i problem powraca z tym że kontrolka gaśnie i się zapala w różnych warunkach . Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi i rozwiązania poza dwoma tematami . w jednym Kolega miał zaślepiony EGR dlatego miał błąd a drugi mówi że problem znikł po wymianie wtrysków i to na 3 komplet.Każdy temat z tym związany umiera .Może ktoś rozwiązał problem i podzieli sie opinią .ja teraz myśle nad wymiana zaworów sterujących EGR
A czy czyściłeś to metalowe kolanko które jest za klapą gaszącą? są tam takie dwa małe kanaliki które doprowadzają spaliny do dolotu i one się zapychają sadzą. Prosty jest demontaż bo wszystko jest na wierzchu. U mnie czyszczenie tego elementu pomogło. Nie mam problemu już z błędem EGR-a.
: 27 lut 2019, 16:46
autor: Robertoo2410
Byłbyś tak wdzięczny i wskazał numer na zdjęciu o którączęść Ci chodzi ? https://ibb.co/19W2Smb
: 27 lut 2019, 16:56
autor: mat1324
Jemu chodzi o kolanko rurki nr 13 przy uszczelce nr 14 . Dokładnie chodzi o miejsce styku z kolektorem dolotowym.
: 27 lut 2019, 17:01
autor: gozdzik77
Na tym zdjęciu nie ma tego elementu. Jest to to gruba żeliwna rura która jest przykręcona do plastikowego podwójnego kolektora ssącego. Jest do niego przykręcona ta rurka nr.13 ze zdjęcia i pomiędzy ten element wchodzi uszczelka nr.14. https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 7288503034 to jest ten srebrny element ze zdjęcia, trzeba go wymontować i dokładnie wyczyścić
: 27 lut 2019, 17:24
autor: Robertoo2410
rura przy przepustnicy .Faktycznie tego nie czyściłem spróbuje bo i tak chciałem do przepustnicy zajrzeć Dzięki gozdzik77 za podpowiedz
: 27 lut 2019, 22:52
autor: mietek69
Sprawdź dodatkowo działanie zaworu elektrycznego, który steruje gruszka podcisnieniową egr, co za tym idzie reguluje przepływ spalin do dolotu. Znajduje sie tuż przy chłodnicy, ma 2 wężyki (jeden do "gruszki" drugi do pompy podcisnieniowej idzie). Czasem potrafi źle działać, ale nie wywali błędu samego ekektrozaworu.
: 10 mar 2019, 14:37
autor: Robertoo2410
miałem właśnie w planach sprawdzanie tegowego zaworu oraz tego grugiego co steruje EGR.niestety kupiłem kabel do auta który nie współpracuje z VCDS.Musze kupić drugi od E-Serwice
[ Dodano: 2019-03-10, 14:37 ]
czyszczenie tego kolanka pomogło.Faktycznie było zabite.Czytając zawsze posty o czyszczeniu kolanka myślałem o łączeniu EGR z chłodniczką. i tak jakoś zle to zrozumiałem. A swoją drogą nie wiem czemu Audi zrobiło takie rozwiązanie. wąż doprowadzający spaliny do kolektora jest przektoju około 25 mm po czym amniejsza sie na mały kanalik. rozgałęzaijący sie na dwa .i swoją drogą cieżko to udrożnić .I mam pytanko w kolekotrze przed przepustnica jest sruba która wydaje mi się jest tylko zaślepka .do czego ona służy ? jakies wejście na sprzed pomiarowy ?
: 10 mar 2019, 14:41
autor: mat1324
Pomiar podciśnienia w dolocie .
: 13 mar 2019, 12:31
autor: konradkry77
chyba ciśnienia ?
ogólnie tam sie plaka podaje by ruszyć furę jak nie chce odpalić
: 13 mar 2019, 13:49
autor: mat1324
Podciśnienie, to też ciśnienie . W dolocie masz podciśnienie, bo powietrze jest zasysane do komory spalania.