Strona 1 z 1

[BRF ] Wymiana wałka rozrządu

: 01 lis 2018, 12:31
autor: mysiul
Od jakiegoś czasu szukam przyczyny dudnienia/drżenia na biegu jałowym w aucie, a związku z tym, że tym samochodem pojeżdżę około 10 lat ponieważ bardzo mi się podoba, jestem skłonny zaryzykować i wymienić hydraulikę.

W takim razie dla silnika BRF (136 KM) muszę wymienić :

1. Wałek rozrządu... tylko jeden czy dwa ? numery wg intercars
INA - 428 0121 10 i INA - 428 0152 10.

2. Uszczelniacz wałka rozrządu: INA - 413 0102 10 (1 czy 2) ?

3. Komplet 8 popychaczy:
INA 420 0222 10

4. Komplet 10 panewek GLYCO tylko, które bo są 3 rodzaje dla silnika BRF
H079/5 0.25MM
H079/5 0.50MM
H079/5 STD

Czy coś jeszcze?

Proszę o pomoc ponieważ chciałbym sobie idealnie dopasować najlepsze i części, a nie te, na których najwięcej zarobi mechanik.

Dzięki, pozdrawiam

: 01 lis 2018, 16:07
autor: jarek01
2.0 BRF jest to 16zaworowy silnik i posiada dwa wałki rozrządu.

: 01 lis 2018, 16:48
autor: repek92
Mogę ci później podać numery części do twojego silnika. Co do uszczelniaczy ja bym kupił w ASO.

: 01 lis 2018, 18:19
autor: mysiul
Ojojoj czyli koszt X 2

Reasumując:

1. Wałki się zgadzają: wg intercars
INA - 428 0121 10 i INA - 428 0152 10.

2. Ile uszczelniaczy ? INA - 413 0102 10

3. 16 szt popychaczy INA 420 0222 10

4. Panewki GLYCO ile szt i jaki nr ?

: 05 lis 2018, 07:40
autor: Dżejson
Kolego, sprawdź jeszcze czy praca silnika nie zmieni się po odłączeniu podciśnienia z "gruszki" sterującej klapami wirowymi kolektora ssącego. Siłownik (gruszka) znajduje się bezpośrednio za obudową paska rozrządu przykręcona do kolektora ssącego. U mnie strasznie rzucało budą, jak zdjąłem i zaślepiłem to podciśnienie to silnik zaczął równo pracować. Należałoby "naprawić klapy wirowe". Ja jednak się poddałem, bo kumulacja usterek w moim BRF przekonała mnie do SWAPa silnika.