Strona 1 z 1

Przepływomierz BMK

: 29 paź 2018, 22:55
autor: konradkry77
Cześć,

walczę z doprowadzeniem samochodu do porządku, po wpięciu przepływki samochód gaśnie, parametry mierzone powietrza zasysanego z kosmosu ponad 1200 mg/suw na biegu jałowym,
przy odpiętej przepławce samochód nie gaśnie trzyma obroty ok 800. da sie jeździc,
na pierwszy rzut podmieniam przepływkę.
chociaż nie ukrywa ze pierwszy raz sie spotkałem ze przepływka robi takie zamieszanie na systemie. Przeważnie tnie dawkę paliwa jak jest uwalona.

: 29 paź 2018, 23:00
autor: mat1324
Zobacz co będzie na drugiej przepływce, ale u siebie kiedyś z ciekawości odłączyłem przepływkę, to silnik delikatnie zareagował, ale po ułamku sekundy pracował normalnie.

: 29 paź 2018, 23:16
autor: yarowsc
błędy masz jakieś w ECU ??, bo to podstawa przy takiej usterce. spróbuj odpiąć czujnik ciśnienia w układzie dolotowym (na intercoolerze) i wtedy podepnij przepływkę. zasilania sprawdzone na kości od przepływki ?? jeżeli faktycznie przepływka będzie miała zwarcie, to taki objaw będzie

: 29 paź 2018, 23:20
autor: konradkry77
jeszcze nie trenowałem dokładnie z tym tematem,
Błędy były dwa jeden z klapą gaszącą czytaj przepustnica drugi coś z zasilaniem,
Oba skasowane i się nie pojawiły od 1kkm,
napięć nie sprawdzałem z czujnikiem doładowania też nie kombinowałem.

teoretycznie edc16 mapę dymu może mieć po MAF lub po MAP, w tym przypadku nie wiem jeszcze nie logowałem go ani nie zgrywałem programu.
co do pinologii na maf to gdzie sa zasilania ?

: 29 paź 2018, 23:23
autor: yarowsc
nie pamiętam. tak "z głowy" nie będę pisał, bo mogę się mylić

: 29 paź 2018, 23:26
autor: konradkry77
czysto hipotetycznie jeżeli po wypięciu czujników MAP i wpięciu MAF bedzie ok to ??

w 1,9-2.0 tdi, MAP był nie do zarżnięcia.

: 29 paź 2018, 23:29
autor: yarowsc
i tutaj MAP sensor jest taki sam jak w 1.9TDI. rzadko padają, ale przypadki miałem takie

: 29 paź 2018, 23:32
autor: konradkry77
dzięki za info,

chociaż dal testów chciałem wpiąć przepławkę z 1,9 kostka ta sama.
Ale konstrukcyjnie wyglada inaczej i wolałem nie ryzykować ze pójdzie 12v na sterownik ;)

: 29 paź 2018, 23:35
autor: yarowsc
tam pinout przepływek jest taki sam chyba. pewności nie mam, trzaby sprawdzić w Elsie

: 09 lis 2018, 07:28
autor: konradkry77
Cześć,
no niestety podmiana przepływki nic nie dała ;(,
Jakieś sugestię, mam wrażenie ze zamykają się klapy gaszeniowe.

Macie jakieś sugestie ?, przydał by się schemat elektryczny podłączenia silnika z czujnikami.

[ Dodano: 2018-11-04, 08:45 ]
yarowsc pisze:i tutaj MAP sensor jest taki sam jak w 1.9TDI. rzadko padają, ale przypadki miałem takie
Dojście do tego map tragedia, chyba tylko po zdjęciu zderzaka.

Koledzy wsponozcie w temacie schematu elektrycznego w tym silniku.

[ Dodano: 2018-11-04, 15:47 ]
Robiłem logi dynamiczne,

Na kanale 10 sterownik przy odłączonym przepływomierzu pokazuje wartości.

Zbieżne z uzyskiwanym ciśnieniem doładowania.
coś moja znajomość EDC 16 jest na niskim poziomie ;(.

Mapa dymu idzie po MAP wiec przepławka nie ogranicza mi tutaj mocy, to pozytyw.

Podejrzewam TUNING, bo wartości w TL trochę w kosmos lecą 600 Nm logu dynamicznym 4 bieg. Limiter skrzyni podniesiony.

[ Dodano: 2018-11-06, 19:16 ]
Sądzę że doszedłem do rozwiązania problemu:
w silnikach BMK klapa gaszeniowa jest również przepustnica która przymyka się na biegu jałowym , przymknięcie to powoduje zwiększenie podciśnienia w układzie EGR,
jeżeli EGR jest zaślepiony lub brak przepływu bo jest zabrudzony nie ma co zaciągnąć i silnik gaśnie.
Jak przepławka jest odpięta to przepustnica jest nieuaktywniana by powodować dodatkowe podciśnienie.

[ Dodano: 2018-11-09, 07:28 ]
Problem rozwiązany, winne plastikowe trybiki na przepustnicy,
Przepustnica nie otwierała się do końca po całkowitym zamknięciu przy gaszeniu silnika.
Czas na zestaw naprawczy.