A więc tak Koledzy
Dzisiaj po raz pierwszy po wymianie , załączyła się procedura wypalania DPF-u.
Sprawdziłem w blokach pomiarowych i procedura załącza się u mnie od 32g. , więc póki co
wszystko wydaję się być w porządku.
Jeśli chodzi o zamiennik DPF-u jest to firma JMJ model JMJ1021 okrągły.
Mogę odstąpić ten filtr. Jak ktoś będzie zainteresowany to Proszę o kontakt na priv.
Chociaż nie wiem czy jest to zgodne z regulaminem Forum.
W wolnej chwili wystawię ten filtr w dziale Sprzedaży.
@tomnik:
Kolego nie do końca jestem pewny jak to jest, ale z moją przygodą z DPF-em wiem, że
sterownik blokuje się po jakieś tam wartości sadzy. Nie można usunąć błędu ani wyzerować filtra DPF-u.
Bez odpalania silnika wyrzuca błąd:
P242F Filtr cząstek stałych zapełniony / zablokowany MIL zapalona
Na jakieś stronie znalazłem taką informację , pozwolę sobie zacytować:
W niektórych pojazdach koncernu wv audi z lat 2005-2008 może pojawić się problem z resetem wartości popiołu w filtrze dpf.
Reset adaptacji czujnika różnicy ciśnienia jak również samego dpf wykonujemy zazwyczaj po czyszczeniu filtra lub i po jego wymianie.
W pojazdach wyposażonych w sterowniki EDC16CP34 może nie dać się wykonać resetu co może powodować zatykanie się filtra oraz generowanie błędów takich jak P242F lub innych związanych z filtrem DPF.
Numery sterowników których może dotyczyć ta usterka:
4E0910401B A8 3.0TDI
4F0910401S A6 3.0TDI
4F1910401B A6 2.7TDI
4F1910401C A6 2.7TDI
4F1910401L A6 2.7TDI
8E0910401F A4 3.0TDI
8E2910401D A4 2.7TDI
8E2910401F A4 2.7TDI
8H0910401 A4 3.0TDI
8H0910401A A4 3.0TDI
Możemy odblokować tą funkcję co w konsekwencji przywróci możliwość resetu filtra zarówno testerami dedykowanymi grupie VAG (ODDIS VCDS VCP ect)jak również uniwersalnymi . Usługę możemy wykonać wysyłkowo a do wykonania jej potrzebujemy tylko sterownik silnika z podszybia pojazdu.