Strona 1 z 2

Algorytm wypalania DPF

: 25 paź 2018, 16:16
autor: Kamil91
Witam!
Tydzień temu wymieniłem w Serwisie Audi filtr DPF-u na nowy oryginalny.
Dzisiaj po zalogowaniu się w sterowniku silnika pokazuje:

zapełnienie filtra 26g . Ostatnia procedura wypalania 810km temu,
czyli praktycznie nowy filtr DPF jeszcze się nie wypalał.

Mam pytania do Was - mianowicie:

Jak wygląda procedura wypalania filtra?
Jaka musi być wartość w gramach by procedura się załączyła?

: 25 paź 2018, 19:29
autor: tomnik
Kamil91 pisze:Jaka musi być wartość w gramach by procedura się załączyła?
Nowy filtr - 32g wartość obliczona lub rzeczywista. W praktyce wartość obliczona przyrasta szybciej niż ta rzeczywista.
W grupie 107.3 możesz sprawdzić wartość, przy osiągnięciu której sterownik zacznie proces regeneracji.
Z praktyki wiem, że proces ten może zostać przeprowadzony przy osiągnięciu mniejszej wartości o około 1g, jeśli sterownik "uzna", że warunki, w których porusza się pojazd, są do tego przyjazne.

Ciekaw jestem ile kosztował Cię nowy DPF z ASO. Wiem, że tanio nie jest....Czy możesz podzielić się tą informacją ?

: 25 paź 2018, 19:37
autor: mat1324
Im nowszy DPF, tym rzadziej wykonuje się wypalanie, bo teoretycznie nie ma jeszcze takiej potrzeby. Podaj wartości na rozgrzanym silniku z grup 102 i 104. Zobaczym co się dzieje i czy wykonano zerowanie DPFa.

Jeśli można wiedzieć, to ile kasy wyrzuciłeś w błoto <uoee> ? Często to nie DPF jest przyczyną, a czujniki, ale to już inna sprawa.

: 25 paź 2018, 20:37
autor: Kamil91
Ok, jutro podam dokładne wartości na grupach.
Zerowanie DPF-u na pewno zrobili, gdyż miałem całkowicie zablokowany sterownik.
Miałem 64g sadzy. VCDS-em nie dało się tego wyzerować. W niektórych sterownikach
dostęp do tej funkcji podobno ma tylko serwis - jeśli przekroczy magiczną wartość.

A co do ceny to wyszło za całość 8700zł

W cenie:

-nowy filtr DPF Audi oryginał (ok.6700zł)
-nowy czujnik różnicowy
- montaż plus adaptacja

Jestem trochę więcej stratny , bo na samym początku próbowałem odpalić to na zamienniku.
2200zł nowy filtr DPF-u zamiennik.
Po odblokowaniu sterownika przez serwis i odpaleniu silnika na tym zamienniku - wywalało błąd.

: 25 paź 2018, 22:39
autor: tomnik
Kamil91 pisze: bo na samym początku próbowałem odpalić to na zamienniku.
I "odpaliłbyś". Wystarczyło podać informację sterownikowi silnika o wymianie filtra ("zerowanie" DPF).
Kamil91 pisze:Po odblokowaniu sterownika przez serwis
Sterownik nie blokuje się na podstawie (z przyczyny) za dużej wartości sadzy. Jeśli usłyszałeś to od Panów z ASO, to typowe bajdurzenie do niezorientowanego klienta.

Nie, nie chcę Ci powiedzieć, że postradałeś zmysły, zlecając i kupując w ASO nowy DPF. Sam przeszedłem walkę (zakończoną sukcesem) z tym podzespołem. Jeżdżę na oryginalnym (starym) ale wyczyszczonym DPF. Wiem jednak, że wiecznie nie będzie można go oczyszczać i czeka mnie zakup w ASO. W ASO, bo zamiennik niestety nie jest tożsamym, co do jakości, podzespołem (według mojej skromnej wiedzy) w porównaniu do oryginału.
Szkoda, że nie zawitałeś z problemem wcześniej, na Forum. Być może, powtarzam - być może, udałoby Ci się zaoszczędzić kilka "tysi".

Jaki zamiennik (jakiej firmy) nabyłeś ?

: 25 paź 2018, 23:10
autor: mat1324
Dlatego pisałem, że wyrzucił kilka tysięcy w błoto :p. Można było wyczyścić chemicznie DPFa z użyciem przepływu wody pod dużym ciśnieniem, a potem wyzerować DPFa. Oczywiście trzeba byłoby sprawdzić czujniki: temperatury i różnicy ciśnienia.

[ Dodano: 2018-10-25, 23:10 ]
Ewentualnie wypalić DPFa i go wyzerować, ale trzeba mieć pewność, że różnica ciśnienia nie jest zbyt duża, bo można mieć potem problem.

Kolejną kwetią jest to, dlaczego sadza osiągnęła taki poziom. Przy normalnej jeździe nie ma problemów z DPFem.

: 27 paź 2018, 18:29
autor: Kamil91
A więc tak Koledzy :)

Dzisiaj po raz pierwszy po wymianie , załączyła się procedura wypalania DPF-u.
Sprawdziłem w blokach pomiarowych i procedura załącza się u mnie od 32g. , więc póki co
wszystko wydaję się być w porządku.

Jeśli chodzi o zamiennik DPF-u jest to firma JMJ model JMJ1021 okrągły.
Mogę odstąpić ten filtr. Jak ktoś będzie zainteresowany to Proszę o kontakt na priv.
Chociaż nie wiem czy jest to zgodne z regulaminem Forum.
W wolnej chwili wystawię ten filtr w dziale Sprzedaży.

@tomnik:

Kolego nie do końca jestem pewny jak to jest, ale z moją przygodą z DPF-em wiem, że
sterownik blokuje się po jakieś tam wartości sadzy. Nie można usunąć błędu ani wyzerować filtra DPF-u.
Bez odpalania silnika wyrzuca błąd:

P242F Filtr cząstek stałych zapełniony / zablokowany MIL zapalona

Na jakieś stronie znalazłem taką informację , pozwolę sobie zacytować:

W niektórych pojazdach koncernu wv audi z lat 2005-2008 może pojawić się problem z resetem wartości popiołu w filtrze dpf.

Reset adaptacji czujnika różnicy ciśnienia jak również samego dpf wykonujemy zazwyczaj po czyszczeniu filtra lub i po jego wymianie.

W pojazdach wyposażonych w sterowniki EDC16CP34 może nie dać się wykonać resetu co może powodować zatykanie się filtra oraz generowanie błędów takich jak P242F lub innych związanych z filtrem DPF.

Numery sterowników których może dotyczyć ta usterka:

4E0910401B A8 3.0TDI
4F0910401S A6 3.0TDI
4F1910401B A6 2.7TDI
4F1910401C A6 2.7TDI
4F1910401L A6 2.7TDI
8E0910401F A4 3.0TDI
8E2910401D A4 2.7TDI
8E2910401F A4 2.7TDI
8H0910401 A4 3.0TDI
8H0910401A A4 3.0TDI

Możemy odblokować tą funkcję co w konsekwencji przywróci możliwość resetu filtra zarówno testerami dedykowanymi grupie VAG (ODDIS VCDS VCP ect)jak również uniwersalnymi . Usługę możemy wykonać wysyłkowo a do wykonania jej potrzebujemy tylko sterownik silnika z podszybia pojazdu.

: 27 paź 2018, 19:15
autor: mat1324
A wiesz co oni robią z tymi sterownikami, które niby odblokowują? To już Ci mówię, wrzucają najnowszy soft i tyle ;p. Na starszym sofcie nie można wykonać zerowania DPFa, ale wystarczy zrobić update i sterownik uzyskuje taką możliwość.

: 19 lis 2018, 20:05
autor: Kamil91
Problem z DPF-em ciąg dalszy. Miesiąc po wymianie pojawił się błąd :

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 -001 - za mała skuteczność - MIL Zapalona

Tryb awaryjny załącza się przy dużym obciążeniu - pełne doładowanie , znaczna prędkość ok.140 km/h

Filtr czysty , czujnik ciśnieniowy wymieniony na nowy w serwisie. Wartość Offset zero, różnicówka coś tam pokazuje po dodaniu gazu.

W czym tkwi problem?
Serwis ponownie umówiony, aczkolwiek wolałbym sam poradzić sobie z usterką jak to nie jest jakaś poważna sprawa. Tylko nie wiem od czego zacząć , bo nie za bardzo potrafię ten błąd zinterpretować.

: 20 lis 2018, 09:55
autor: konradkry77
pęknięty DPF,

: 20 lis 2018, 11:45
autor: tomnik
konradkry77 pisze:pęknięty DPF
Konrad, a jaka będzie nadchodząca zima ...? <rotfl>
Koledze Kamil w aucie zainstalowano (według informacji, które podał) nowy oryginalny filtr DPF...
Kamil91 pisze:Problem z DPF-em ciąg dalszy. Miesiąc po wymianie pojawił się błąd :

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 -001 - za mała skuteczność - MIL Zapalona
Sprawdź przewody "powietrzne" czujnika różnicy ciśnień, na okoliczność przerw/nieszczelności, zatkania.
Podaj odczyty danych grup 102, 104. Najlepiej w chwili pojawienia się usterki.

: 20 lis 2018, 11:54
autor: Kamil91
@tomnik:

Przewody też były wymieniane.

102.1 - 237.8C
102.2 - 194.7C
102.3 - 0 mbar
102.4 - 0 mbar


104.1 - 0.00
104.2 - 27.0
104.3 - 0.0
104.4 - 10 km

: 20 lis 2018, 16:44
autor: konradkry77
tomnik pisze:
konradkry77 pisze:pęknięty DPF
Konrad, a jaka będzie nadchodząca zima ...? <rotfl>
Koledze Kamil w aucie zainstalowano (według informacji, które podał) nowy oryginalny filtr DPF...
Kamil91 pisze:Problem z DPF-em ciąg dalszy. Miesiąc po wymianie pojawił się błąd :

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 -001 - za mała skuteczność - MIL Zapalona
Sprawdź przewody "powietrzne" czujnika różnicy ciśnień, na okoliczność przerw/nieszczelności, zatkania.
Podaj odczyty danych grup 102, 104. Najlepiej w chwili pojawienia się usterki.
Nie rozumiem tej aluzji. DPF często pękają co potem powoduje że mamy małą różnice ciśnień.
Ot taka dygresja, a co do zimy to super, na narty czas jechać ;)

: 20 lis 2018, 16:46
autor: tomnik
Kamil91 pisze:104.1 - 0.00
104.2 - 27.0
104.3 - 0.0
104.4 - 10 km
W tych odczytach coś mi się nie zgadza.... 10 kilometrów po zakończonej regeneracji, a odczyt 104.2, to 27 gram....
104.2 wartość skalkulowana - sterownik oblicza ile sadzy powinno osadzić się w DPF.
Po regeneracji wartość ta (u mnie w aucie) wynosi 7-9 gram. Na marginesie, ta wartość powyżej zera zawsze mnie dziwi, skoro po ukończeniu procesu reg. wartość rzeczywista(104.3) spada do zera/dwóch gramów (i to właśnie jest poprawne - świadczy o poprawnym działaniu DPF). Moim zdaniem po skończeniu procesu wartość z pola 104.3 powinna być przepisana do 104.2 ... no ale to inny temat, inne dywagacje.
Kamil, proponuję kontakt telefoniczny. Wysyłam PW z nr tel.
konradkry77 pisze:Nie rozumiem tej aluzji. DPF często pękają co potem powoduje że mamy małą różnice ciśnień.
Gdybyś zakończył znakiem zapytania, nie odezwałbym się słowem <lol>
konradkry77 pisze:Ot taka dygresja, a co do zimy to super, na narty czas jechać
Z przyjemnością spotkam Cię na stoku, Konrad :) Narty już nie mogą się doczekać <lol>
Najbliższa od Łodzi górka, to chyba Bałtów....? Jeśli tak, jest szansa na spotkanie :]

: 20 lis 2018, 20:02
autor: konradkry77
To już organizujmy na zieleniec, ;)
A6 C6 to połykacz kilometrów więc 100 w tą czy w inną nie stanowi problemu.