Strona 1 z 1
[ASB 3.0 TDI 233]Czujnik 3 temperatury spalin lokalizacja
: 11 paź 2018, 18:31
autor: ollyon86
Witajcie
Odebrałem auto po wymianie konwertera i na desce świeci się check engine, błąd związany z czujnikiem spalin 3.
Znaleziono 1 błąd:
009258 - Czujnik 3 temperatury spalin; zespół 1
P242A - 000 - usterka elektryczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 225001 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.10.11
Czas: 18:01:31
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 40.6*C
Temperatura: 554.6*C
(bez jednostek): 0.0
Temperatura: 45.0*C
Gdzie znajduję się ów czujnik ewentualnie jak go sprawdzić czy działa prawidłowo?
: 11 paź 2018, 20:08
autor: mat1324
Albo go nie podpięli albo uszkodzili podczas zrzucania skrzyni

.
Widać, że nie działa prawidłowo, bo pokazuje jedynie 554*C na zgaszonym silniku

. Aby go sprawdzić, zobacz ile stopni pokazuje pole 102.2. Wartości 102.1 (temperatura za katalizatorem) i 102.2 (temperatura przed DPFem) powinny być zbliżone do siebie, ponieważ dzieli je kilkadziesiąt cm rury wydechowej. Na postoju powinno tam być w okolicach 150*C.
Czujnik 3 temperatury spalin znajduje się tuż przed filtrem cząstek stałych, więc dostęp do niego jest od spodu

.
: 11 paź 2018, 20:09
autor: ollyon86
Ten czujnik znajduje się przed dpf, sprawdzałem i jest podłączony do wtyczki nad czujnikiem różnicy ciśnień. Czyli szukać innego czujnika , numer to chyba 038906088D ?
: 11 paź 2018, 20:11
autor: mat1324
Przeczytaj jeszcze raz mój post powyżej, bo kilka rzeczy dopisałem. Sprawdzisz go w polu 102.2

.
: 11 paź 2018, 20:33
autor: ollyon86
Sprawdzałem w polu 102.1 i z tego co pamiętam to temp była około 150 natomiast 102.2 554 , po około 10 minutach po zgszeniu , czyli jest uszkodzony.
Kupię używany do sprawdzenia , czy ten numer co podałem wcześniej jest ok?
: 11 paź 2018, 20:40
autor: mat1324
Czyli miałem rację

. Temperatura musi być w okolicach 150*C, a drugie pole przeważnie ma nieco mniejszą, a po zgaszeniu miałeś jedynie 554*C, więc raczej jest coś z nim nie tak.
Numer, który podałeś jest dobry i pasuje do Twojego auta -
038906088D.
[ Dodano: 2018-10-11, 20:40 ]
Kup używkę lub nowy oryginał

.
: 15 paź 2018, 14:26
autor: ollyon86
Założony używany czujnik i wszystko wróciło do normy ,błąd znikł

, różnica temperatur podczas nagrzewania się auta około 10 stopni .
Temat Rozwiązany
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
: 15 paź 2018, 15:46
autor: mat1324
Cieszę się, że pomogłem

.
: 02 cze 2020, 09:48
autor: jankes1878
A co jeśli w kodzie błędu mam identyczne wskazania jak u ollyon86, czyli temp. również dokładnie 554,6'C a w 102.1 jest 104,4'C, oraz w 102.2 pokazuje 88,5'C? Na zegarze świeci się silnik i DPF. Innych istotnych błędów brak. Skąd on zatem bierze te 554 stopni?
Wymontowywałem ostatnio DPFa do prania i czujnik nie chciał za bardzo wyjść po dobroci, więc próbowałem mu pomóc podgrzewając jego gniazdo opalarką. Czy mogłem upalić czujnik, czy raczej powinienem spodziewać się problemu z przewodem wtyczką? Wydaje mi się, że raczej opalarką (elektryczną) chyba nie powinienem mu wyrządzić krzywdy.
P.S.: Czym grozi jazda w takim stanie?
: 03 cze 2020, 11:16
autor: konradkry77
opalarka mu nie zaszkodzi ma bardziej ciepło od samego dpf-a.
: 03 cze 2020, 11:32
autor: jankes1878
Tak podejrzewałem, jednak faktem jest, że coś jest do bani. Zastanawia mnie tylko, skąd od bierze te 554,6'C w ramce zamrożonej, jeśli gr. 100.2 pokazuje 88,5'C, w 102.2 tyle samo i w 102.1 104.4'C?
Jest ktoś to w stanie wyjaśnić? Zamówiłem dziś czujnik używkę i zobaczymy jak przyjdzie.
Przy okazji, byłbym wdzięczny za podpowiedz, jak go wymienić? Chodzi o wtyczkę, bo nie ma tam za dużo miejsca i trzeba grzebać po omacku. Muszę zdemontować ten moduł do którego on idzie z czujnikami ciśnienia, czy da się to zrobić bez odkręcana? Bo na klucze też tam za dużo miejsca nie ma.
Poza tym z tego, co da się tam wypatrzeć, to wygląda, jakby wtyczka od "termometru" łączyła się nad tym modułem z inną wtyczką a nie z modułem. Jak to wygląda w praktyce?