Strona 1 z 1

[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy dymienie na biało-siwo

: 28 wrz 2018, 20:31
autor: killer-91
Witam mam problem ze swoją audiczka a mianowicie jadąc obwodnicą prędkośc około 140km/h nagle zacziceła zwalniac, i kopcić na biało. parametry silnika sprawdzone wszystko w normie.
niedawno regenerowałem turbine i pompowtryski jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie jak odepne gruszke odpala kopci na biało-siwo nie wkręca sie na obroty. błędów zadnych nie pokazuje. może ktoś miał taką awarie i wie co mogło pójść. egr działa. sztanga w gruszce też.

: 28 wrz 2018, 23:07
autor: tomnik
killer-91 pisze: jak auto ostygnie to bez odpięcia podcinienia od gruszki turbo odpala na 4-5s i ganie
Mógłbyś doprecyzować ? - Turbo odpala i gaśnie ..?

: 29 wrz 2018, 07:53
autor: pan42
Odłącz rurę gumową, która idzie do EGR, jak jest w niej olej to turbina padła

: 29 wrz 2018, 10:44
autor: killer-91
Silnik odpala i gasnie. Oleju w rurach nie ma. Turbina miesiac po regeneracji. Luzów nie ma. Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza ale swiata za samochodem nie widac. Oleju ani plynu chlodzacego nie ubywa.

: 29 wrz 2018, 11:55
autor: tomnik
killer-91 pisze:Jak sie rozvrzeje podlacze podcisnienie do turbiny i wtedy jest masakra turbo zalacza
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki.
Turbina nie włącza/wyłącza się. Działa/kręci się od momentu włączenia silnika, do zakończenia jego pracy.
Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.

: 29 wrz 2018, 17:03
autor: pan42
Silnik BLB ma problem z pękającymi głowicami <mysli> może i Tobie się to przytrafiło. Jak dymi biało-szaro to musi ubywać oleju lub płynu

: 29 wrz 2018, 17:12
autor: damos
płynu, olej dymiłby na niebiesko.
tomnik pisze:Podciśnienie, które odłączasz/załączasz, służy do ustawiania szczelin kierownic turbosprężarki. Regulują one ciśnienie gazów wylotowych, które napędzają wałek turbosprężarki.
Szczeliny te nigdy nie są zamknięte.
Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki :]
Tam nie reguluje się szczelin, tylko ułożenie tzw. "kierowniec". One zaś niczego nie zamykaja ani nie otwierają, tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny, która napędza sprężarkę.

: 29 wrz 2018, 18:02
autor: wojciech007
damos pisze:płynu, olej dymiłby na niebiesko.
Wiele osób myli kolor dymu.
Moim zdaniem problem jest z turbiną. Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.

: 29 wrz 2018, 20:39
autor: killer-91
Problem rozwiazany. Rozlecial sie egr. A ze ma chipa na 170km to bledu nie wywalil. Dzieki za odpowiedzi. Doszedl do tego znajomy mechanik metoda prob i bledow.

: 29 wrz 2018, 20:51
autor: tomnik
damos pisze:Typowy błąd w rozumowaniu działania turbosprężarki
Typowy...? Proszę o podanie przykładów potwierdzających tą "typowość".
Typowe, to pisanie o włączaniu/wyłączaniu turbosprężarki. Wyłączaniu jej przez odpięcie podciśnienia. Na co nie reagujesz/nie zareagowałeś.
Pisałem o szczelinach pomiędzy kierownicami, aby obrazowo wytłumaczyć, że gazy wylotowe zawsze pchają/napędzają wirnik. Nigdy szczeliny te (odstęp pomiędzy kierownicami, stanowiącymi niejako żaluzję) nie są zamknięte, aby można było "wyłączyć" turbosprężarkę. Odstęp/szczeliny pomiędzy kierownicami zmienia się wraz z ich ruchem (regulacją).
Oprócz tego napisałeś :
damos pisze: tylko zmieniają kąt, pod którym spaliny wpadają na łopatki turbiny
Nie tylko - Kierownice stanowią też rodzaj dyszy/dysz przyspieszających przepływ spalin(gazów wylotowych). Przy niskich obrotach silnika, kierownice ustawione są pod takim kątem (odstęp/szczeliny między nimi niewielki), aby średnica przepływu powietrza była jak najmniejsza. Przyspiesza to prędkość spalin, które dzięki temu zwiększają obroty wirnika turbiny.
Na marginesie - typowym błędem jest też przypuszczenie, że im więcej spalin przedostaje się przez kierownice ("otwarte"), tym szybciej obraca się wałek (zwiększa się efektywność turbosprężarki). Jest wręcz przeciwnie.

Proszę nie zarzucać mi braku zrozumienia działania przedmiotowego podzespołu.

: 29 wrz 2018, 21:27
autor: pan42
wojciech007 pisze:Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.
Też to sugerowałem, ale napisał, że rura dolotu jest jednak sucha więc stawiam na pękniętą głowicę

: 30 wrz 2018, 00:53
autor: wojciech007
pan42 pisze:
wojciech007 pisze:Wszystko wskazuje na to, że bierze olej. Prawdobodobnie została źle zregenerowana.
Też to sugerowałem, ale napisał, że rura dolotu jest jednak sucha więc stawiam na pękniętą głowicę
Skoro dymi tak mocno, że jest chmura to i musi być duże pęknięcie. A jeżeli dalej iść tym tropem to po ostrzejszej jeździe na pewno stan płynu będzie poniżej minimum, a do tego będzie ginęło ogrzewanie.