Strona 1 z 1

[ BRF 2.0 136 KM] "Skwierczenie" paska na zimnym.

: 22 wrz 2018, 08:31
autor: mysiul
Podczas wymiany kompletnego rozrządu wymieniono również pasek wieloklinowy oraz napinacz. Po ok 3 miesięcach od wymiany zaczęły dobiegać odgłosy "skwierczenia" paska.
Mechanik stwierdził, że pasek został poszarpany przez zużytą rolkę. Wymienił nowy pasek i nową rolkę. Po przejechaniu kolejnych ok. 3 miesiecy, znowu rano na zimnym silniku słychać "skwierczenie" przez jakieś 5 km poźniej jest ok.
Chcę kupić najlepsze części i zmienić mechanika, doradźcie mi proszę jakiej firmy i które dokładnie części mam zamówić, aby pozbyć się na kilka lat problemu. Może jakieś nr częsci....

Dziękuję za pomoc.

: 22 wrz 2018, 14:25
autor: mat1324
Podeślij mi VIN na PW (albo podaj tutaj), to napiszę potrzebne części oraz zaproponuję odpowiednie zamienniki. Rozumiem, że chodzi tylko o pasek PK, a nie rozrząd? Części będziesz miał dopasowanie po numerze VIN, a nie wyszukane w sklepowym katalogu.

[ Dodano: 2018-09-22, 14:25 ]
Zestaw paska wielorowkowego:
1) pasek: 03G 903 137 E → CONTITECH 6PK1613
2) napinacz: 038 903 315 AN → INA 534 0164 10
3) rolka odwracająca: 03G 145 276 A → INA 532 0565 10

Podany przeze mnie komplet kosztuje niecałe 235 zł i lepszy może być tylko zestaw z ASO (ok. 575 zł). W czasie montażu trzeba sprawdzić jak wygląda koło pasowe wału i pompy wspomagania oraz sprzęgło alternatora i sprężarki. Nie mogą mieć uszkodzeń oraz muszą pracować w jednej osi.

Wiesz jakie wcześniej zamontowano części? Obstawiam wadliwy napinacz, który powoduje luzowanie paska i jego uszkodzenie. Napinacz i rolka nie mogą poszarpać paska, ponieważ nie mają one kołnierzy. Chyba, że masz zamontowane inne części :p.

: 22 wrz 2018, 15:10
autor: mysiul
Dzięki za profesjonalną odpowiedź. A mam pytanie , co do paska Gates nie lepszy?

: 22 wrz 2018, 15:21
autor: mat1324
Wątpię, ponieważ Conti jest dostawcą na pierwszy montaż :).

Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2018-09-22, 15:21 ]
Zawsze proponuję takie części, które sam założyłbym do swojego auta.

: 22 wrz 2018, 15:55
autor: repek92
ja miałem założony pasek Conti i po 50 tys był spękany. postanowiłem go wymienić, myślałem ze wytrzyma tyle co rozrząd, bez widocznych uszkodzeń ale wolałem go wymienić

: 22 wrz 2018, 15:57
autor: mat1324
Widocznie trafiłeś na leżak magazynowy :). Co wsadziłeś potem?

: 22 wrz 2018, 16:01
autor: repek92
bosch ale jeździłem na nim może poł roku z 7 tygodni temu robiłem rozrząd i dałem szanse jeszcze raz Contiemu :) najgorzej ze prawie go nie widać żeby ocenić w jakim stanie <uoee>

: 23 wrz 2018, 11:00
autor: krs2919
Kolego nie chodzi tu o części, ale nie wymieniono ci przygiełka alternatora, a w nim tkwi przyczyna twego skwierczenia i niszczenia paska...

: 23 wrz 2018, 12:11
autor: mat1324
Wcześniej było dobrze, a dopiero po wymianie paska i napinacza zaczęły się problemy. Chyba, że stary napinacz był już słaby i dopiero przy nowym sprzęgiełko zaczęło szarpać pasek.

: 23 wrz 2018, 12:23
autor: krs2919
sprawdź sobie to sprzęgiełko, u mnie też było tak samo, po odpaleniu coś skwierczało cykało itd. zrzuć pasek i wszystko wiadomo

: 23 wrz 2018, 12:32
autor: mat1324
W razie czego sprzęgiełko do Twojego auta ma oznaczenie 022903119C &#8594; INA 535 0012 10.

[ Dodano: 2018-09-23, 12:32 ]
Wcześniej już pisałem, aby sprawdzić wszytkie koła pasowe i sprzęgiełka, bo rolka i napinacz nie mogą uszkodzić paska, bo są gładkie.