Strona 1 z 2

Co daje usunięcie EGR

: 21 wrz 2018, 19:24
autor: oomichalekoo
Witam dodaje usunięcie EGR ponieważ występuje błąd za mały przepływ Poproszę o wady i zalety i czy po usunięciu fizycznym i programowym można bezpiecznie jeździć czy lepiej wymienić to na nowy.Jeżeli był taki temat to nic nie znalazłem więc proszę o link

: 22 wrz 2018, 08:37
autor: carlos777
Zależy co chcesz chronić
Środowisko, czy własny motor

: 22 wrz 2018, 10:11
autor: januszm
ten blad nie oznacza na 100% ze egr jest niesprawny.
to tylko info ze za malo spalin wraca do spalania.
trzeba poprostu przeczyscic rury, klapy itd.

: 22 wrz 2018, 19:13
autor: oomichalekoo
Witam dzisiaj wyczyściłem EGR parametry wrociły do normy wymagana 240 i rzeczywista rowniez jest 240 co do ułamka sie zgadza

a tutaj filmik i sprawdzenie VAG


i Dziekuje za Pomoc
EGR ZOSTAŁ stary wyczyszczony i w 100% sprawny

: 24 wrz 2018, 20:20
autor: przemovw
Co do usunięcia EGRa podzielę się z moim doświadczeniem , jeżeli chodzi o motor 2.7TDI i 3.0 TDI , wszystko fajnie nie ma błędów jak się wykasuje z kompa ogólnie latem nie ma problemu ale ...
Zima przy -10 i więcej to pozdrawiam wszystkich.. <okok>
Temperatura silnika na odcinku 50KM max 55stopnie !!!! :shock:
Tak ze moje doświadczenie jest takie ze ta chłodniczka spalin jednak dogrzewa silnik i zimą to dopiero widać kupiłem nowy zawór Egr i po przejechaniu 5KM - 90stopni .
Tak ze raz na zawsze wybiłem sobie pomysł usuwania Egr lepiej co jakiś czas go poprostu wyczyścić <lol>

Pozdrawiam
Przemek

: 25 wrz 2018, 06:20
autor: carlos777
Chłodnica spalin ma za zadanie schłodzić spaliny aby system katalityczny był efektywniejszy.
Prędzej termostat albo dogrzewacz niesprawne.
W zimie wiele czynników ma wpływ na szybkość nagrzewania płynu chlodzącego.

: 25 wrz 2018, 10:38
autor: Punisher
Ma schłodzić spaliny, a więc oddać temperaturę do płynu, a więc szybciej go nagrzać do 90* ;)

: 28 wrz 2018, 19:51
autor: oomichalekoo
dziekuje wszystkim za porady:)

: 20 paź 2018, 11:21
autor: gozdzik77
Czy samo fizyczne zaślepienie EGR blaszką z Alledrogo w silniku BMK wygeneruje błąd w komputerze lub na desce rozdzielczej w postaci jakiejś kotrolki? Zawór sterowany jest podciśnieniem. Dodam że nie mam DPF-a fabrycznie.

: 20 paź 2018, 11:56
autor: januszm
sama blaszka nic nie da.

: 20 paź 2018, 14:57
autor: gozdzik77
januszm pisze:sama blaszka nic nie da.
W jakim sensie nic nie da? Będzie się generował błąd i kontrolka na desce się zapali?
Czy to że trzeba wyłączyć egr programowo w ecu?

: 20 paź 2018, 16:38
autor: carlos777
Sama blaszka da błąd przepływu spalin w systemie egr.
Na upartego można z tym jeździć ale silnik może pracować w trybie awaryjnym.

: 20 paź 2018, 16:42
autor: mat1324
Usunięcie EGR w 3.0 TDI powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika w chłodniejsze dni :).

: 20 paź 2018, 18:44
autor: gozdzik77
Dzięki za szybką odpowiedz. Zastanawiam się nad tym EGR-em czy nie jest gdzieś delikatnie otwarty (może przez nagar albo inny syf w dolocie).Chodzi o to że do tej pory jeździłem 1.9 TDI PD 115PS w A4 i tam reakcja na gaz w dolnym zakresie obrotów od 1400-2000 była natychmiastowa że aż wgniatało w fotel.
A tu niby 3.0 TDI V6 224PS i wydaje mi się że jest straszna turbo dziura, fakt od 2000obr/min wciska już w fotel aż do 4300 obr. jest naprawdę dobrze. Ale dół jest kiepski. Czy te silniki tak mają że ten dół jest słaby?
Dlatego właśnie zastanawiam się czy nie spróbować zaślepić egr blaszką bo może się nie domyka i ciśnienie z turbo ucieka.Takie są moje przemyślenia.
Co Wy na to?

: 21 paź 2018, 12:23
autor: mietek69
Te silniki w większości tak mają :( Tak 2.7tdi jak i 3.0tdi. Temat wielokrotnie zgłębiany i zawsze takie same wnioski- ten typ tak ma. Jeśli zaślepisz tylko blaszką bez usuwania programowego wywali błąd i też efekt nie będzie miarodajny.