Strona 1 z 1
[BLB 2.0 140km] Problem z przepustnicą lub wtryskiem
: 26 lip 2018, 00:05
autor: andre91
Witam koledzy.
Szukałem już w poście z wtryskami ale nie znalazłem takiego akurat tematu
Mam problem i nie wiem od czego zacząć.
Mianowicie :
Podczas jazdy co jakiś czas, nie ma na to żadnej reguły kiedy się to zacznie, zaczyna mi trzęś całym autem i na luzie a jak przyspieszam to nie ma mocy i trzęsie tak że musze biegi w dół redukować żeby na wysokie obroty wszedł ale wystarczy że go zgaszę i odpalę na nowo i na jakiś czas jest dobrze.
Czasem mogę przejechać 100, 400 km i nic się nie dzieje a innego dnia co 20 km tak mi się robi.
Podłączyłem pod kompa i wyskakują 2 błędy :
17675- zawór pompy wtryskowej, cylinder 3 ; przekroczony limit
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
Mechanik twierdzi, że wtrysk. Ale ciekawi mnie czy błąd od przepustnicy może mieć coś z tym wspólnego.
Dodam że same przewody itp. od wtrysku mechanik mi sprawdzał.
: 27 lip 2018, 23:21
autor: juniorexx
andre91 odkręć pokrywę zaworów silnika, zdejmuj kolejno przewody od pompowtryskiwaczy i pozaciskaj je (tylko nie zmiażdż ich przypadkiem). Poprawi to styki przewodów. To odnośnie pierwszego błędu.
Drugi błąd wskazuje na uszkodzenie okablowania przepustnicy i/lub zaworu EGR.
Pozdejmuj wtyczki i sprawdź czy przewody się nie uszkodziły.
Czy podczas szarpania/trzęsienia się silnika zauważyłeś dymienie z wydechu?
: 28 lip 2018, 00:52
autor: andre91
Z góry dzięki za zainteresowanie się tematem
Sam raczej nie ogarnę tego tematu ale podpowiem mechanikowi tylko on krucho z czasem. Ja nie ogarniam za bardzo takich rzeczy boje się ze coś popsuje. Dużo bawienia żeby dostać się do tych pompowtryskiwaczy?
Przepustnica jakieś 2 tygodnie temu była czyszczona więc też pewnie wtyczki były ściągane i nic nie pomogło.
Zawór EGR miałem wymieniony jakoś w listopadzie na nowy. I wtedy też był dwa błędy :
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
16785 - zbyt mały przepływ w układzie recyrkulacji EGR ; stały
I tak w sumie myślę że zaczęło mi się tak robić po wymianie tego EGR
Tutaj opisany temat związany z wymianą EGR
Wymiana EGR - andre
Wtedy szarpał mi ale przy przyspieszaniu.
Szczerze nie zwróciłem uwagi na dymienie. Następnym razem jak zacznie szarpać to nie będę go gasił tylko wyjdę i zobaczę czy dymi.
: 28 lip 2018, 23:33
autor: juniorexx
Zerknij przy kolektorze wydechowym lub przy EGR (na łączeniu rurki) czy nie ma tam zaślepki (blaszki) oprócz uszczelki. Być może to zaślepka sieje zamęt w pracy silnika.
"Nasze kochane 2.0 TDI 16-sto zaworówki" zwłaszcza z pierwszych lat produkcji są bardzo wrażliwe na niedomaganie ze strony EGR.
Podłącz jeszcze raz kompa i napisz czy dalej występuje błąd: 19558.
Jeśli tak to sprawdź wszystkie bezpieczniki w kokpicie.
: 17 sie 2018, 20:01
autor: andre91
Wiec tak panowie.
Problem nadal występuje.
W poprzednim pośćie pytałeś o dymienie, sprawdziłem i nie występuje ono.
Ale podłączyłem sobie teraz pod vcds bo poprzednio pod delhpi i trochę inne błędy wyskoczyły
Dla przypomnienia na programie delphi wyskoczyły mi dwa błędy:
17675- zawór pompy wtryskowej, cylinder 3 ; przekroczony limit
19558 - silnik przepustnicy zawirowania ; brak sygnału
Po podłączeniu do VCDS :
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BLB.clb
Znaleziono 1 błąd:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
Kody gotowości: 0 0 0 1 1
Więc drugi błąd (jego nr) się powtarza z vcds. Wydaje mi się że muszę tutaj szukać przyczyny co o tym myślicie koledzy?
Zrobiłem sobie jeszcze pomiary wtrysków na średnio rozgrzanym silniku. I wydaje mi się ze z nimi raczej wszystko dobrze :
Adres 01: Silnik (03G 906 016 BF)
13:51:31 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.19 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.68 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.14 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
13:51:31 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
13:51:31 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
5.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
25.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
[ Dodano: 2018-08-17, 20:01 ]
Koledzy dziś tradycyjne po raz kolejny objawy te same ale miałem akurat komputer w aucie, po podłączeniu wyskoczyły takie błędy:
19558 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3102 - 000 - brak sygnału
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 12.16 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Moment obrotowy: 351.4 Nm
17664 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G62)
P1256 - 000 - Przerwa / zwarcie z plusem
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2205 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 89.0 km/h
Obciążenie: 5.1 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 0.09 mg/suw
Temperatura: 73.8*C
(bez jednostek): 0.0
16672 - Zawór wtryskowy cylindra 10 (N300)
P0288 - 000 - zwarcie z masą
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 882 /min
Moment obrotowy: 50.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 13.68 V
Dawka paliwa: 2.96 mg/suw
Temperatura: 76.5*C
(bez jednostek): 128.0
Dodatkowo zrobiłem sobie dane wtrysków w porównaniu do tych które są w momencie gdy auto zachowuje się normalnie sa całkiem inne :
19:14:59 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-2.38 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-3.01 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 2
2.99 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 3
2.33 mg/suw Injection Quantity Deviation Cyl. 4
19:14:59 Grupa 018: Unit Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
128.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4
19:14:59 Grupa 023: Unit Injector Switching Time Deviation
24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-27.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
101.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-12.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Jest ktoś wstanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?