[ BLB 2.0 140 KM] Głośniejsza praca silnika na biegu jałowym
: 23 lip 2018, 20:01
Witam, mam kolejny problem se swoją C6 silnik 2.0 tdi BLB , Jakiś tydzień temu pare dni po wymianie oleju (ale to raczej zbieg okoliczności) silnik zaczą głośniej pracować na biegu jałowym ,dzwięk jest jak by bardziej basowy tak jak by naprzykład silnik benzynowy pracował bez filtra powietrza bardzie basowy, odczuwalne też są wibracje w kabinie szczególne widać jak zagłowek pasarzera drga dodam że wcześniej nie było czegoś takiego, poduszki sprawne fakt mam problem z dwumasą szumi hałasuje na biegu jałowym jak wciskam sprzęgło to hałas w 85% znika, auto też nie ma tyle mocy co wcześniej zawsze było wyraźnie odczuwalne załączanie turbo po 2000 obrotów teraz coś tam czuć ale to nie to samo , wyczyściłem zawory od turbiny i jest trochę lepiej ( turbo ma naprawdę lekki luz góra dól jak jest gorąca , tył przód zero na zimnej żaden nie jest wyczówalny) no i jeszcze jeden niepokojący objaw mam nadzieje że to od dwumasy mianowicie w przedziale obrotów silnika 1500 3000 jak przyśpieszam pedał do dechy słychać dziwny metaliczny dzwięk po 3000 tys znika , jak przyśpieszam płynnie jest cisza , szczególnie da się to usłyszeć jadąc małą prędkościąna 4 biegu i po wciśnięciu do dechy wtedy slychać najmocniej do pewnej wartosci obrotowej silnika 1800-2800 obrotów. wydech szczelny, ściągałem rure z przepustnicy (klapy gaszącej jak kto woli) zatykałem ręką na wolnych obrotach cisnienie wypycha rękę po chwili czyli układ wydaje się szczelny , błędów żadnych brak poniżej wrzucam zdjecia z bloków silnika jak by ktoś mógł zerknąć czy coś tam jest nie tak ,martwi mnie ta głośniejsza lekko basowa praca silnika na jałownym wcześniej tylko fajnie cykał, dodam że pompa była wymieniana przez poprzedniego własciciela na jakąs zmodyfikowaną co miała być już bez awaryjna, po odkręceniu korka oleju widać bardzo wyrażnie jak chlapie olejem do góry czyli ciśnienie tam jest napewno
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a6c650564efdc6b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4e551bf1e3a0e2ee
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e73083375b1912bb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4bd98d554a9e9d07
https://www.fotosik.pl/zdjecie/83cb97749c8bfce3
https://www.fotosik.pl/zdjecie/18c14a5adc6e675e
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3fca8bbeb9d1a8a2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bafc0abda95bcad8
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d8caacad490b8a3f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/40ac9beefae921bd
[ Dodano: 2018-06-24, 16:03 ]
Panowie chcę wymienić moją pompę gdyż coś tam jest z nią nie tak(słychać jakieśterkotanie od spodu) po wymianie dwumasy dalej mam wibracje na biegu jałowym i silnik dalej nie pracuje tak jak powinien(bardzieć drży i jest bardziej basowy,dudniący), chę wyrzucić wałki balansujące i podmienić to sprawdzonym zestawem z silnika BKD, chciałbym się dowiedzieć czy ta podmiana jest Plug and Play , chcę kupić taki zestaw
- kółko 06A105209B
- łańcuszek 038115230A
- napinacz 038115130
- pompa 03G115105
- uspokajacz oleju 038103623
Na allegro można to kupić w jednym zestawie
Czytałem gdzieś żeby zwrócić uwagę na smok że są jakieś dwa rodzaje i tylko jeden pasuje do silnika BLB?
Czy oprócz problemu ze zdjęciem starego koła zębatego z wału czeka mnie jakaś inna niespodzianka? trzeba coś przerabiać, zaślepiać, czy moja miska olejowa po tej wymianie będzie normalnie pasowała ?
Bardzo proszę o wszelkie porady gdyż chcciał bym wkońcu zacząć cieszyć się z jazdy. Pozdrawiam wszystkich.
[ Dodano: 2018-07-23, 20:01 ]
Witam ponownie udało mi się rozwiązać wszystkie problemy, problem była szumiąca/ hałasująca skrzynia nie dwumas bo go nie było ktoś założył sztywne koło zamachowe i ono nie wytłumiało pracy skrzyni, drugi problem był dziwną głośniejszą/basową pracą silnika na biegu jałowym plus wibracje, okazało się że pompa oleju przestawiła się względem GMP wału- jak nie mam pojęcia, rozebrałem pompe gnazdo balance shaftu był idealny musiał być wymieniany wcześniej bo zębatka na wale była wymieniana, profilaktycznie dałem nowy łancuszek i napinacz bo już miałem kupiony, ustawiłem pompę dałem przy okazji nowy rozrząd i wszystko wróciło do normy , silnik pracuje rowno , żadnych wibracji czuć wyraźnie pełną moc silnika, trochę jeszcze pompa wspomagania powiedzmy pyrkocze jak ruszam na niskich obrotach ale już idzie druga także oststnia wymiana- mam taką nadzieję i bedę sie mógł wkońcu cieszyć jazdą
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0a6c650564efdc6b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4e551bf1e3a0e2ee
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e73083375b1912bb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4bd98d554a9e9d07
https://www.fotosik.pl/zdjecie/83cb97749c8bfce3
https://www.fotosik.pl/zdjecie/18c14a5adc6e675e
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3fca8bbeb9d1a8a2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bafc0abda95bcad8
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d8caacad490b8a3f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/40ac9beefae921bd
[ Dodano: 2018-06-24, 16:03 ]
Panowie chcę wymienić moją pompę gdyż coś tam jest z nią nie tak(słychać jakieśterkotanie od spodu) po wymianie dwumasy dalej mam wibracje na biegu jałowym i silnik dalej nie pracuje tak jak powinien(bardzieć drży i jest bardziej basowy,dudniący), chę wyrzucić wałki balansujące i podmienić to sprawdzonym zestawem z silnika BKD, chciałbym się dowiedzieć czy ta podmiana jest Plug and Play , chcę kupić taki zestaw
- kółko 06A105209B
- łańcuszek 038115230A
- napinacz 038115130
- pompa 03G115105
- uspokajacz oleju 038103623
Na allegro można to kupić w jednym zestawie
Czytałem gdzieś żeby zwrócić uwagę na smok że są jakieś dwa rodzaje i tylko jeden pasuje do silnika BLB?
Czy oprócz problemu ze zdjęciem starego koła zębatego z wału czeka mnie jakaś inna niespodzianka? trzeba coś przerabiać, zaślepiać, czy moja miska olejowa po tej wymianie będzie normalnie pasowała ?
Bardzo proszę o wszelkie porady gdyż chcciał bym wkońcu zacząć cieszyć się z jazdy. Pozdrawiam wszystkich.
[ Dodano: 2018-07-23, 20:01 ]
Witam ponownie udało mi się rozwiązać wszystkie problemy, problem była szumiąca/ hałasująca skrzynia nie dwumas bo go nie było ktoś założył sztywne koło zamachowe i ono nie wytłumiało pracy skrzyni, drugi problem był dziwną głośniejszą/basową pracą silnika na biegu jałowym plus wibracje, okazało się że pompa oleju przestawiła się względem GMP wału- jak nie mam pojęcia, rozebrałem pompe gnazdo balance shaftu był idealny musiał być wymieniany wcześniej bo zębatka na wale była wymieniana, profilaktycznie dałem nowy łancuszek i napinacz bo już miałem kupiony, ustawiłem pompę dałem przy okazji nowy rozrząd i wszystko wróciło do normy , silnik pracuje rowno , żadnych wibracji czuć wyraźnie pełną moc silnika, trochę jeszcze pompa wspomagania powiedzmy pyrkocze jak ruszam na niskich obrotach ale już idzie druga także oststnia wymiana- mam taką nadzieję i bedę sie mógł wkońcu cieszyć jazdą
