Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Prowadnica bagnetu w silniku

: 07 cze 2018, 21:39
autor: Mar3cki
Witam wszystkich forumowiczów a najbardziej tych samodzielnie dłubiąych przy swoch maszynach. Ostatnio pisałem na forum że moje maleństwo za dużo pali. Po dłuższej trasie chciałem sprawdzić poziom oleju (tzn ile przybyło :) ) i... pociągnąłem za kólko bagnetu i zostało mi w ręce <milczek>samo kółko. Próba "wydłubania" bagnetu z prowadnicy nie dała żadnych rezultatów, a głowiły się nad tym bardzo tęgie głowy. Ostatecznie zdecydowano że trzeba wyjąć prowadnicę bagnetu. odkręciłem górny wkręt, ten drugi poniżej też, prowadnica jest zluzowana, ale wyciągnąć się nieda. I tu moje pytanie. Czyżby tam na samym dole za kółkiem zębatym coś jeszcze trzymało na tym kołnierzu? I jak to zrobić żeby nie rozbierać całego przodu, chyba że ktoś poradzi coś innego.
Pozdrawiam i czekam, może ktoś ma jakąś fotkę silnika w miarę przejrzystą, bo to co znalazłem w internecie nie zawiera żadnych szczegółów. Pomożecie?

: 07 cze 2018, 21:51
autor: mat1324
Teoretycznie rurka przykręcona jest na dwie śrubki i wciśnięta w górną część miski. Na dole jest oring. Zresztą widać wszystko na schemacie.

Obrazek

Wydaje mi się, że jak mocniej szarpniesz to rurka wyskoczy :). Tak wygląda na dole:

Obrazek

[ Dodano: 2018-06-07, 21:51 ]
Obrazek

: 07 cze 2018, 22:18
autor: Mar3cki
Wielkie dzięki! Właśnie o to mi chodziło, <okok> tylko zastanawiałem się czy za ten kołnierz, na dole prowadnicy nie było jakiegoś zaczepu. Na boki się kiwa a do góry za diabła nie chce wyjść.
Dziś już nie powalczę, jutro z rana będę dalej walczył. Przy okazji wyczyściłem dolot - nagar grubości 1 cm, włącznie z zawalonym EGR, być może jeszcze wymienię klapy w dolocie.
Jeszcze raz dzięki za rysuneczki i zdjęcie.
Pozdrawiam

: 07 cze 2018, 22:20
autor: mat1324
Spróbuj od dołu czymś podważyć :).

: 07 cze 2018, 22:35
autor: Mar3cki
Może z rana będzie chłodna skurczy się to sama wyjdzie :). A tak na serio to spróbuję siłą, wcześniej się trochę obawiałem bo myślałem że tam trzyma jeszcze coś za ten kołnierz. Z rysunku wynika że nie, więc jestem odważniejszy. Na dole nie podważę bo tam nie mam dostępu, Auto stoi na podwórku, i tylko dzięki mojej chudej ręce wykręciłem te śruby wkładając rękę z kluczem między wentylator i pasek.

: 07 cze 2018, 22:52
autor: mat1324
W takim razie rwij <lol> .

: 10 cze 2018, 16:54
autor: Mar3cki
No i wyrwałem! <okok> . Udało mi się włożyć nową (używaną) prowadnicę ale miała oznaczenie cyfrowe to samo tylko literkę R po cyfrach. Ta wyrwana z silnika miała literkę K na prowadnicy a na bagnecie była literka L. Już całkowity mętlik miałem, pomierzyłem długości porównałem z poprzednim i dokładnie ten sam poziom wskazuje. Różnica tylko w kształcie końca rurki i bagnetu, ale myślę że nie będzie przez to wolniej jeździł <lol> . Silnik trochę lepiej pracuje po wyczyszczeniu egra i przepustnicy. Nie miałem okazji dłuższej trasy żeby sprawdzić, ale wszystko przede mną.

: 10 cze 2018, 17:03
autor: mat1324
Mówiłem, że w końcu puści ;p.