Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Strasznie szarpie podczas utrzymywnia stał

: 30 maja 2018, 23:23
autor: sebap27
Witam. Moje autko to Audi A6 C6 avant z 2007 roku z silnikiem 2.0 tdi BRE. Mam z nim problem i to duży. Silnik odpala bardzo ładnie ale zaraz potem pojawiają się drgania obrotów silnika co skutkuje drganiami całej karoserii. Po ruszeniu niby jest wszystko w porządku ale gdy na przykład dojeżdżam do skrzyżowania jadąc ze stałą prędkością mając około 1300 - 1400 obrotów zaczyna się masakra, autem zaczyna strasznie szarpać i zamiast jechać to skacze jak żaba. Gdy puszczę gaz to wszystko się uspokaja, gdy zacznę przyśpieszać też jest wszystko w porządku. Gdy jadę za stałą prędkością mając 2000 obrotów też jest wszystko w porządku. Mechanik sprawdził korekcję wtrysków i stwierdził, że są jak nowe. Podłączenie kompa - żadnych błędów nie pokazuje. Macie jakiś pomysł co to może być? Pomóżcie proszę bo już mi ręce opadają....

[ BRE 2.0 140 KM] trzęsienie silnikiem

: 21 cze 2018, 18:42
autor: rafa261
Witam mam problem z audi 2.0tdi 2006r mianowicie trzęsienie silnikiem przy jednostajnej prędkości czuć to dość silnie na siedzeniu i lewarku zmiany biegów dodam że nie ma żadnych trzęsień na wolnych obrotach i żadnych falowań obrotów trzęsienie ustępuje gdy dodaje gazu i ujmuje proszę o jakieś podpowiedzi

: 21 cze 2018, 19:00
autor: rafa261
Poduszki silnika sprawdzałeś

: 21 cze 2018, 19:10
autor: mat1324
Połączyłem tematy, ponieważ dotyczą tego samego <lol> .

: 27 cze 2018, 19:29
autor: slimakok
Witam
dołącze do tematu aczkolwiek trochę inne objawy mianowicie przy nienagrzanym silniku (temperatura ok 75) szarpie autem po czym jak się już nagrzeje to jest w miarę ok lecz ma nieraz szarpnięcie przy obrotach 1600-1800.
Mechanik już się poddał
pompki ponoć ok,
korekta wałków ok,
dwumas wymieniony
poduszki silnika wymienione
komputer nie znalazł żadnych błędów
mapy sprawdzane też ok
poprostu ręce opadają <zalamka>

silnik 2.0 tdi bre

: 30 cze 2018, 23:35
autor: jarek01
dwumas sie skończył

: 01 lip 2018, 01:40
autor: wojciech007
jarek01 pisze:dwumas sie skończył
Przecież kolega wyraźnie napisał, że dwumas ma wymieniony.
A co do problemu to jeszcze zawór EGR może powodować takie objawy.

: 01 lip 2018, 10:03
autor: jarek01
Przeoczyłem, że dwumas wymieniony, sprawdź dobrze wtryski i EGR też może być.

: 01 lip 2018, 19:10
autor: slimakok
Dokładnie dwumas zmieniony
EGR przeglądnięty i nie wykazuje żadnych wad
Wtryski tak samo
ostatnio mechanik próbował zmniejszyć przelot przy EGR ale cały czas wywalało błąd i zaniechał dalszych prób.
Zastanawiam się jeszcze nad mapami.
:(

: 02 lip 2018, 01:46
autor: wojciech007
slimakok pisze:Dokładnie dwumas zmieniony
EGR przeglądnięty i nie wykazuje żadnych wad
Wtryski tak samo
ostatnio mechanik próbował zmniejszyć przelot przy EGR ale cały czas wywalało błąd i zaniechał dalszych prób.
Zastanawiam się jeszcze nad mapami.
:(
EGR i wtryski jest bardzo ciężko sprawdzić.
A co do zaślepiania zaworu to Twój mechanik szybko się poddał. Otwór w okolicach 6-7mm nie powoduje już występowania błędu.

: 03 lip 2018, 14:55
autor: slimakok
No nie wiem czy się poddał jeszcze sam spróbuje może więcej cierpliwości będę miał
aczkolwiek ręce opadają niby dobrze a nie dobrze
<zalamka>